• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Martinaa

Sköldis:
    Om du har publisher på datorn så använd det. Supersmidigt att lägga in textrutor precis som man vill ha dem. Annars kan man göra i Word oxå, lite lite bökigare bara. Så här kan det se ut iaf:
    Högerställt, spaltat: www.kortdesign.se/bilder/vigselprog_s.gif
    eller
    Centrerat: www.kortdesign.se/bilder/vigselprog_c.gif

Kul med alla osa som börjar trilla in. Jag frågade sambon om vi inte kunde skicka inbjudningarna denna veckan, men han vill vänta en vecka till *suck*

Nu är nog lim-problemet löst hoppas jag. Köpte två (!!) tuber på Bokia idag. Det stod på att det passade bra för hobbybruk så vi får hoppas på det.
    Kan ju säga om nu nån skulle undra så använde jag RX-lim från Casco igår, en grå "tub" med röd kork som inte alls blev bra. Anledningen var att eeeh... vid mynningen var det liksom små taggar som gjorde pappret smårandigt sedan. Så undvik det limmet iaf Jaao!
    Nu ska här limmas vidare, haha!

• patrikoannika

I helgen har vi avklarat två stora grejor. Tärnklänning och näbbklänning är nu valda, beställda och betalade.

Kika gärna in i galleriet!

• Martinaa

Ah glömde ju, EmMagnus; va kul att fått fixat så mycket! Ska din man hyra skor också, eller köper ni? Härligt att resan är bokad nu! Har ni något mer att se fram emot även när stora Dagen sprungit förbi!

• EmMagnus

Han hittade ett par skithäftiga svarta i krokoskinn som han ska köpa.
    Ja, det är riktigt skönt att ha resan bokad!

Martinaa skrev 2010-01-24 18:30:19 följande:
    Ah glömde ju, EmMagnus; va kul att fått fixat så mycket! Ska din man hyra skor också, eller köper ni? Härligt att resan är bokad nu! Har ni något mer att se fram emot även när stora Dagen sprungit förbi!
  • snuttfia

Dubbelhäftande tejp använder jag, hatar att gegga med klister! Glue dots för mindre grejor, finns i olika versioner, små pluttar med "klister" mellan två plastark. Man tar bort ena plasten, trycker fast där man vill ha, tar bort andra plasten och så är det bara att sätta fast det man vill fästa. Enkelt, smidigt och framför allt okladdigt. Annars sitter jag med lim upp till armbågarna och i håret och överallt utom där det ska vara ;)

Har min fina vigselring hemma nu :) Sambon vill lägga den i bankfacket till bröllopet men hur ska jag klara mig utan att prova den 100 ggr per dag???

• Bluebride

min vigselring ligger i byrån, otroligt nog har jag inte varit och provat den sen den kom

• lyckans lycka

idag har jag vart och provat bröllopsfrisyren. blir så fruktasvärt bra.
    Hur har ni tänkt er tids schemat för stora dagen?

• Martinaa

lyckans lycka skrev 2010-01-24 19:47:17 följande:

idag har jag vart och provat bröllopsfrisyren. blir så fruktasvärt bra. Hur har ni tänkt er tidsschemat för stora dagen?
    SOM jag grubblar på detta! Jag vill ju gärna ha sovmorgon om man ska orka med dagen och dansa kvällen lång, men jag börjar inse att jag måste nog vara hos frisören vid åtta!

kl.8:00 Frisören - hår, make-up och påklädning
    Lite lunch innan
    kl.12:00 Fotografering
    kl.15:00 Vigsel

Nu pratade jag med vår kyrka häromdagen (var ju tvungen att dubbelkolla bokningen efter det som hände Cia...) och då har ett annat par preliminärbokat in sig i kyrkan kl.13, vilket hade varit ungefär den tiden (mellan 12-13) vi hade velat vara i och runt kyrkan för att fotas, men lite dumt om det kommer gäster då (inte våra dock, men ändå...). Drömmen hade ju varit att ha kyrkan för sig själv hela dagen, hehe. Alternativet är kanske att vara kvar lite efter vigseln när gästerna åkt till festlokalen och att vi kommer några minuter senare bara. Fast då pajjas ju hela det här "brudparet åker iväg i häftig bil". Hmm...

För övrigt så var det nya limmet jag köpte också kasst. Får helt enkelt vänta till tisdag och köpa det bra limmet i scrapbookbutiken *morr*
  • Tattoo82

martina - Kan väl lika gärna vara "brudparet kommer till festlokalen i häftig bil".

• Tattoo82

Ang lim så köpte jag förresten ett asbra på akademibokhandeln. Heter Fastik gummiklister.

Har äntligen kommit fram till hur inbjudningskorten ska se ut. Tog en vin- & pysselkväll hos min syster i fredags och med lite kvinnlig hjälp blev det äntligen bra! Så deras inbjudan sitter på deras kylskåp nu, och de har tackat ja vilken tur att tärnan kommer, haha... Ska nog ta och göra klart några till nu till Johan Falk så de blir klara nån gång.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4