• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Bluebride

jag tog vanliga, men jag fixar nog lite band och knyter om dem

• Ananias

ang såpbubblor, måste man köpa så ALLA får, elelr tror ni det är ok om man köper ca 50 till 70 gäster? eller ska man köpa så alla får

• EmMagnus

Kolla Dj in a Box!

Fröken Strössel skrev 2010-01-21 20:39:50 följande:

Angående Spotify: Självklart kommer vi fixa ett premiumkonto så att vi slipper reklamen. Kommer också ta hem musiken så att man kan spela i offline-läge om något skulle gå fel med internetanslutningen. Men det känns inte helt hundra måste jag säga. Och precis som Vårbrud säger så blir det ju en liten paus mellan varje låt i listan.Vet inte hur vi ska göra...
  • EmMagnus

Vi kommer också ha såpbubblor, mest för att jag tycker att det är så himla häftigt. Man får väl ha riskorn också ifall det blir regn. Gud förbjude!
    Jag vet inte alls varifrån vi kommer ta dom men jag gillar också dom rören, funderar på att köpa dem och sen klistra på ett hjärta (samma som vi har på trycksakerna).
    Jag tror att vi kommer köpa så att alla har. Jag tycker nog att det blir konstigt om det är nån som blir utan... lite pinsamt liksom.
    Rapsbrud, ok då vet jag hur det ligger till. Nyfiken av mig

• Fröken Strössel

EmMagnus: Ja jag har kollat in det faktiskt! Men nu har det löst sig med DJ så det blir toppen

Är så himla glad. Pratade precis men en vän till mig som bor i New York och hon och hennes kille kommer på bröllopet! Jag är väldigt rörd och otroligt glad över att de reser hit en helg för vår skull.

Nu tror jag att vi ska styra upp en middag kvällen innan bröllopet för alla inresta!

• EmMagnus

Strössel: Vad bra att det löser! Och vad roligt att din kompis kommer, förstår att du blir rörd.

Vi har tänkt att vi ska grilla med familjerna och bröllopsföljet kvällen innan, i lugn och ro och lite mysigt för att försöka slappna av.

Imorgon ska m2b och jag in till stan (Malmö) och kolla på kläder till honom, sen ska vi kolla på vigselring till mig och bröllopsresan, mycket att göra imorgon men det ska bli kul.
    idag har jag varit hos barnmorskan (nya p-piller) och jag passade på att kolla hur man slutar med p-piller och vad som händer med kroppen när man har knaprat piller oavbrutet i 10 år. Så nu börjar jag mentalt förbereda mig på att bli gravid efter bröllopet. M2b har under hela den tid som vi har varit tillsammans (2 år) velat ha barn, men jag vill att allt ska vara i "rätt" ordning. Så först bröllop och sen bli med barn... Jösses, vilket stort steg detta är. Fast det känns ändå ganska bra

• CiaLovesAndreas

Vi är nog också sugna på att ha såpbubblor istället för att få en massa hårt ris kastat på oss.

Det känns som att vi kommer på nya saker till det där förbenade informatiosnpappret hela tiden så vi får aldrig iväg inbjudningarna *mummel*

Strössel,
    Åh, vad roligt att din vän kommer. Du måste betyda mycket för henne.

EmMagnus,
    Då har ni fullt upp imorgon, men det låter som att det bara är roliga saker som ni ska ägna er åt.

• Martinaa

Ska väl plita ner några rader innan jag kryper till sängs.

Till att börja med så ska vi ha små rispåsar till våra gäster och vi ska inte ha en till varje person, utan 30 stycken på 54 vuxna och sex barn (om alla kommer). De får alltså dela på påsarna parvis, osså nån extra till barnen

Jag tycker det är fint med såpbubblor men är så rädd att de ska sabba fotona :P Ett litet riskorn är lätt att redigera bort, men en bubbla rakt över ansiktet kan paja en hel bild... Hmm.. så tänker jag! :P

Nä, det var nog allt jag hade för idag. Gonatt!

• majsan801

Vi ska ha såpbubblor men vi ska inte ha en till varje perosn utan jag har köpt 42st och vi bjuder in 60. Räknar med lite bortfall. Men några ska ju fota så alla kan ju inte stå och blåsa bubblor. Tänkte typ 1 per par är lagom. Har köpt de vanliga vita bröllopsbubblorna och sen satt limegrönt band på dem.

Martinaa varför sa du så att man kan få en bubbla för ansiktet hade jag inte alls tänkt på utan bara tänk oj så fint med bubblor hmm, nu ska man nojja för det med haha.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4