• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • majsan801

patrikochannika. Min m2b kommer ha vigselring men vi gör inte riktigt somer. Han kommer ta sin förlovningsring och så lägger vi till mera guld så smälts den ner och görs till en helt ny. Så han kommer ha en vigselring men ingen förlovningsring.

• EmMagnus

Skabersjö kyrka, det är nästan där vi bor (Bara). Var bor ni?

Rapsbrud skrev 2010-01-20 22:17:43 följande:
    Hej alla majbrudar!Här kommer en majbrud till, vi gifter oss den 8 maj i Skabersjö Kyrka i Skåne. Har kommit rätt långt i planeringen, just nu är det catering och inbjudningskort som är mest aktuella. Vet inte vart jag har fått all energi ifrån men bröllopsplanerandet har verkligen varit jättekul än så länge i alla fall. Både jag och blivande mannen längtar som bara den efter maj... Bra att tiden går fort när man har roligt!
  • EmMagnus

Vi var först inne på att vi skulle ha band, men dansgolvet i restaurangen där vi ska vara är väldigt litet plus att det kändes väldigt svårt att hitta ett band som vi är säkra på är bra.
    Så hittade vi någonting som heter Dj in a Box, då hyr man en anläggning med högtalare och sätter samman en spellista med musik som man tycker om. Det tyckte vi passade oss.
    Om ni kör Spotify, har ni Premium då så att man slipper reklamen, det kan ju vara lite trist annars.

Fröken Strössel skrev 2010-01-21 07:53:50 följande:

Det jag tänker lite på nu är musik under festen. Vi har varit helt inställda på att köra Spotify, har redan börjar göra spellista och så. Men nu har jag funderat lite på om det blir trist? Hur gör ni, har ni band eller DJ?
  • EmMagnus

Åhhh vad mysigt!!! Det är nästan det bästa med att gifta sig, att man får göra så mycket mysiga saker med sin bästa vän hela tiden.

patrikoannika skrev 2010-01-21 18:57:31 följande:
    På lördag ska jag och min tärna ut på stan och bröllopsshoppa. Dock så bor vi inte i samma stad, utan hon bor några mil bort. Så utbrast hon: "Vi tar in på hotell här när du kommer, så shoppar vi på dagen och sedan så checkar vi in på hotell, och går ut på stan på kvällen och äter och festar!" Så så blir det. En heldags bröllopsshopping och sedan hotell, fest, övernattning, och så hotellfrukost!! Bara jag och hon, min allra bästa vän.Åhhh.... vilken helg!*längtar*Kram på er.
  • EmMagnus

Åhhh vad mysigt!!! Det är nästan det bästa med att gifta sig, att man får göra så mycket mysiga saker med sin bästa vän hela tiden.

patrikoannika skrev 2010-01-21 18:57:31 följande:
    På lördag ska jag och min tärna ut på stan och bröllopsshoppa. Dock så bor vi inte i samma stad, utan hon bor några mil bort. Så utbrast hon: "Vi tar in på hotell här när du kommer, så shoppar vi på dagen och sedan så checkar vi in på hotell, och går ut på stan på kvällen och äter och festar!" Så så blir det. En heldags bröllopsshopping och sedan hotell, fest, övernattning, och så hotellfrukost!! Bara jag och hon, min allra bästa vän.Åhhh.... vilken helg!*längtar*Kram på er.
  • EmMagnus

Välkommna nya tjejer!
    Hur många är vi nu Martinaa? Haha, nu kommer tävlingsmänniskan fram i mig, vi måste ju komma till 100!!!

Jag har varit hos tärnan idag och fixat mina naglar och pratat bröllop
    Vi kom fram till att stryka ett par från gästlistan, gemensamma vänner men som vi inte umgås så mycket med. Vi är så många nu så det känns på ett sätt skönt att kunna ta bort någon.
    Sen kom hon med ett förslag om frisören, jag har ju strulat lite med det och nu har jag bokat hos min vanliga frisör men det blir inte hon eftersom hon har semester då. Det kändes ok ända till tärnan kom med idéen att jag kunde göra min uppsättning hos en av tjejerna på hennes mammas salong. Hon ska själv fixa sitt hår där, av sin mamma så klart. Jag fattar inte att vi inte har tänkt på det innan. Så antagligen kommer det sluta med att jag avbokar min tid hos min frisör och gör det tillsammans med tärnan istället. Känns bättre, det enda är att tjejen som gör min uppsättning i såna fall är tjejen som vi plockar bort från gästlistan.

Haha, en liten roman från mig

• Fröken Strössel

Angående Spotify: Självklart kommer vi fixa ett premiumkonto så att vi slipper reklamen. Kommer också ta hem musiken så att man kan spela i offline-läge om något skulle gå fel med internetanslutningen. Men det känns inte helt hundra måste jag säga. Och precis som Vårbrud säger så blir det ju en liten paus mellan varje låt i listan.

Vet inte hur vi ska göra...

• EmMagnus

Nu glömde jag ju skriva:
    Snuttfia, spännande med klänningen. Ser fram emot att få höra om den lever upp till dina förväntningar!

• Emsan o Davve

I helgen är planen att vi ska välja ut vigelringar, både till mig och min fästis. Han vill till och med ha en svart diamant i sin ring...men det får vi nog kolla upp hur det ser ut (jag har en känsla av att det kan se för tjejigt ut för honom)...
    Jag har kollat mycket på enstensringar och sett på olika forum här att det mycket billigare att beställa diamantringar från USA och England, sen är ju frågan om man vågar det, min gubbe är väldigt tveksam (medan jag är mer inne på att om man får en STÖRRE diamant till samma bra pris som en mindre hade kostat i Sverige så är det en BRA affär. ;) Men som sagt, det kanske är bäst att kolla modell först.

En av de andra "stora" sakerna som vi hoppas att vi får lite mer rätsida på i helgen är vart vi ska beställa tårtan (HERREGUUUD....hur ska det gå), vilket också innebär att vi måste bestämma vad vi prioriterar; snyggt (sugerpaste, som jag tycker smakar syntet), lyx (naturliga råvaror, men 49kr/bit) eller tårtbuffé, där man kan få brilliera (och spara en slant!). Ska träna lite på tårtor, två kalas ska också hinnas med och jag står för tårtor på minst ett av dem :)

Haha...jag för min del har alltid gillat romaner mer än noveller! ;)

• jaao

Min blivade ska också ha en vigselring, han ville det förvånande nog så klart han ska Den ser ut som min på bilden här brevid fast ett silverinlägg istället för stenarna.

patrikoannika skrev 2010-01-21 19:28:44 följande:
    Jag undrar om någon av era män också ska ha en vigselring? Vi hade tänkt att min blivande man också får en vigselring. Det är väl någon som börjar bli alltmer vanligt nu för tiden? För vi har förlovningsringar av gult guld och sedan ska vi ha varsin vigselring av vitt guld. Min med stenar i och mannens utan. Så ser man ju verkligen att VI är gifta.Sa detta till en vän och hon blev alldeles frågande. Hon hade ALDRIG hört talas om någon som gift sig och där båda har vigselringar. Hur ska ni göra?
Svar på tråden MAJ 2010 del 4