• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • a n n a

jag gissar att jag ramlar ned i vikt igen o då kan jag använda den lilla :)

• Bluebride

vi har fixat transport gratis mellan kyrka och festlokal, en cab

• EmMagnus

Jag har haft lösnaglar innan jag började bygga "riktiga" naglar med gelé och jag tycker faktiskt att det funkar riktigt bra i ett par dagar. Gör dom dagen innan och satsa på ett par lite dyrare för då är kvaliteten bättre. Lägg lagom mycket lim på tippen och sätt den längst fram på din egen nagel och tryck sedan ner den mot nageln (svårt att förklara) håll fast tippen någon sekund så att den sätter sig ordentligt. Torka bort överflödigt lim och för att få dom riktigt bra tycker jag att det blir bäst om man lägger ett transparent lack över, då flyter linjen mellan den egna nageln och fusknageln bort.

CiaLovesAndreas skrev 2010-01-19 22:44:15 följande:
    snuttfia,Ja, verkligen!Nästa prio, efter inbjudningskorten, blir att hitta en transport.Är det nån här som har koll på lösnaglar? Är det väldigt svårt att få till dem bra?Jag kan inte spara ut mina egna naglar pga jobb.
  • EmMagnus

Det här med transport från kyrkan till restaurangen är mitt stora huvudbry just nu. Mina arbetskamrater stryper mig nog snart om jag frågar en gång till om det inte finns nån som känner nån som har en fräck bil. Jag vet inte ens hurdan bil vi vill ha... Tror att jag ska tvinga m2b att ansvara för det problemet.
    I värsta fall så har chefen en riktig värsting-merca som vi kanske kan åka i...

• Rapsbrud

Hej alla majbrudar!

Här kommer en majbrud till, vi gifter oss den 8 maj i Skabersjö Kyrka i Skåne. Har kommit rätt långt i planeringen, just nu är det catering och inbjudningskort som är mest aktuella. Vet inte vart jag har fått all energi ifrån men bröllopsplanerandet har verkligen varit jättekul än så länge i alla fall.

Både jag och blivande mannen längtar som bara den efter maj... Bra att tiden går fort när man har roligt!

• Bluebride

Det är gubbens saabplolare så det är en saab-cab men han har även en jättefin gammal sk tvåtaktare, som jag föreslå att han ska ta om det verkar bli sämre väder, hoppas inte det, för korten ska tas utomhus

EmMagnus skrev 2010-01-20 21:10:58 följande:
    Det här med transport från kyrkan till restaurangen är mitt stora huvudbry just nu. Mina arbetskamrater stryper mig nog snart om jag frågar en gång till om det inte finns nån som känner nån som har en fräck bil. Jag vet inte ens hurdan bil vi vill ha... Tror att jag ska tvinga m2b att ansvara för det problemet.I värsta fall så har chefen en riktig värsting-merca som vi kanske kan åka i...
  • Bluebride

Ska ni beställa en bröllopstårta eller ska ni köpa vanliga tårtor? Jag har tänkt länge på bröllopstårta men tycker det är svindyrt, men när jag var på ica idag så hade de en pärm med sina tårtor och fick ideen att beställa 3 olika tårtor istället, så kanske det finns en som passar alla. Och istället för 2500 för en bröllopstårta får jag 3 olika för max 900kr, är inte det bra? Ärligt talat när svågern gifte sig förra året så hade de två vanliga hembakade marsipantårtor och de var inga höjdare.

• a n n a

Skabersjö kyrka - vad trevligt :) Är det Yvonne som ska viga er?

• Fröken Strössel

Vi ska ha tårtbuffé, min blivande svägerska är en rackare på att baka tårtor så hon gör några olika och sen köper vi några till. Denna lösningen blev bäst för oss eftersom jag och min sambo inte alls har samma smak när det gäller sötsaker. Jag ÄLSKAR prinsesstårta medans han avskyr grädde så detta blev en bra lösning.

Började tänka på nattamat igår och kom nog fram till att jag ska försöka hitta en pizzeria som kan köra ut pizzor vid halvtolv-tiden. Tänk så skönt att inte behöva tänka på det utan att man redan innan nbokat så att de bara kommer ut.

Skickade in hindersprövningen igår, skönt att kunna bocka av det! Nu har vi också skrivit kontrakt med fotografen och vi fick ett väldigt bra paket som jag är mycket nöjd med.

Det jag tänker lite på nu är musik under festen. Vi har varit helt inställda på att köra Spotify, har redan börjar göra spellista och så. Men nu har jag funderat lite på om det blir trist? Hur gör ni, har ni band eller DJ?

• Rapsbrud

anna: Vi vet faktiskt inte än vilken av prästerna det blir, schemat var inte lagt än när vi bokade kyrkan. Vad har du för anknytning till Skabersjö? Kul att stöta på någon som vet vad det är, är ju ett ganska litet ställe.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4