• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Ananias

patrikoannika- ja frågade om det där med om båda ska ha ringar! Hon sa att det vanligaste är att bara kvinnan har 2 ringar!
    Men det verkar visst vara olika.
    Min kille ska inte ha en till

• lenaed

Upps, självklart anna så menar jag mm. 9 cm är kanske lite i värsta laget =)

• Bluebride

Välkommen hit

lyckans lycka skrev 2010-01-22 08:57:46 följande:

hej!får man hoppa in här?vi ska gifta oss 29 maj.vi bor i göteborg.håller på att planera för fullt, men nu börjar vi fastna vet inte riktigt vart vi ska fortsätta
  • Fröken Strössel

Vad roligt med så många nya maj-brudar!

Välkomna

• Curre

O va de börjar att känns nära nu!!

Vet ni någon bra DJ i gbg som ni kan rekomendera?

Mv E

• Fröken Strössel

Min sambo ringde precis och meddelade att en av hans vänner som gjort vår bröllopshemsida också bokat en DJ till oss...

Jag känner mig väldigt förvirrad just nu, tänk att planeringen kan gå framåt utan att man vet det själv Han ville tydligen ge det till oss i present.

Eftersom jag är något av en kontrollfreak så kommer jag självklart genast med 100 frågor. Men det verkar som om att det blir väldigt bra detta. Fantastiskt!

• a n n a

min Blivande och en av hans manliga vänner är de som kommer att fixa vår lokal där vi ska bjuda på bubbel och snittar - visst är det härligt att inse att man faktiskt är två som är delaktiga i bröllopsplaneringen, Fröken Strössel :)

• Fröken Strössel

anna - absolut! I detta fall var vi till och med tre då detta kom som en överaskning för sambon också

• Rapsbrud

EmMagnus: Vi bor i Malmö men har åkt förbi Skabersjö kyrka en massa ggr och tycker den är liten & söt. Sen har mina föräldrar ett hus strax utanför Svedala så vi har tänkt att ha bröllopsfesten där.

Hihi, man känner sig verkligen välkommen i den här gruppen! Igår var vi och pratade med kocken som ska fixa vår catering, kändes jättebra. Tror vi kom fram till en bra meny också.

Annars har bröllopsplanerandet idag mest bestått av att titta på bilder för att få tips & inspiration. Alltid lika kul att se hur andra har gjort.

Har funderat lite på det där med att kasta ris när man kommer ut från kyrkan... Alternativ till ris som jag har läst om är fågelfrö, havregryn, rosenblad (äkta eller fejk) eller såpbubblor. När jag pratade med käre sambon om det föreslog han puffat ris, kreativ som han är...

• CiaLovesAndreas

Idag fick vi en bekräftelse på vår bokning till kyrkan. Så nu känns det genast mycket tryggare!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4