• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • pingst2010

Jag glömde säga att nu är mina inbjudningar oxå klara , ska bara skickas iväg till helgen. Bild finns i galleriet, vad tycker ni?
    jag själv är jättenöjd efter allt jobb!!

• Martinaa
    pingst2010 skrev 2010-01-19 19:39:20 följande:
    Jag glömde säga att nu är mina inbjudningar oxå klara , ska bara skickas iväg till helgen. Bild finns i galleriet, vad tycker ni?jag själv är jättenöjd efter allt jobb!!
    Förstår att du är nöjd! Urtjusiga!! *tumme upp*
  • snuttfia

Hej alla nya, välkomna hit :)

Jag har varit och handlat allt till inbjudningskorten nu så då är det bara att tuta och köra med tillverkandet. Ska bara göra 14 st så det går nog hyfsat fort och det mesta gör ju skrivaren.

Ang. gästlistan... Helst skulle jag vilja antingen stryka ett sällskap eller byta ut det mot ett annat, men sambon håller inte med. Lustigt nog vill jag byta mina vänner mot hans i detta fall, men han tycker att om vi bjuder det paret som är hans vänner så måste vi bjuda massa andra som han känner lika väl som de. Men jag känner inte de andra lika väl som de som jag vill bjuda så på så sätt så är det väl så att de borde kunna bjudas och inte resten av sambons kompisar. De av mina som jag skulle vilja låta bli att bjuda bor väldigt långt bort, har knappt kontakt med dem längre men de vill väldigt gärna hålla kontakten med oss och vi var på deras bröllop. Känns bara inte som om de är några som jag ser som naturliga att bjuda, de är snarare de enda som jag känner att jag "måste" bjuda för att de annars tar illa upp. Och de är såklart trevliga, bara inte så nära som de andra som (förhoppningsvis) kommer... Jaja, vi har bestämt gästlistan och nu ids jag inte börja ändra i den... Det är enda tveksamheten...

• a n n a

martinaa - tack o lov är det inte en massa neggos, men jag önskar ibland att folk hade vett att hålla negativismen inom sig, eller åtminstone inom sin egna sfär - jag anser inte att jag behöver ta del av den...

som jag lärde mig för ett par år sen - jag äger inte problemet!

• Martinaa

Snuttfia:
    Kan ni inte bara bjuda in detta extra paret också då? Utan att för den delen stryka ditt gamla kompispar??

• majsan801

Nej egna löften är vi inte ens i närheten av. Skulle aldrig gå. Haha när min syster gifte sig skulle ju jag hålla tal men bara när jag övade hemma så grät jag hela tiden. Suck gick hyfsat till slut men jag läste väldigt fort för att de ens skulle höra mig ifall jag började toklipa.

jaao skrev 2010-01-19 18:50:24 följande:
    "Trevligt" att höra att jag inte är helt ensam om det där lipsillsfenomenet. Jag har grinat mig igenom alla bröllop jag vart på!Mamma frågade igår om vi skulle ha egna löften och läsaHahaaaa, neeeeeeeeej...Jag är glad om jag får ur mig ett Ja
  • snuttfia

Jo, vi skulle ju kunna det. Men sambon tycker att om vi bjuder dem så måste vi bjuda massa andra som är lika bra kompisar till honom... Antar att han har lite rätt, det är ju lite konstigt om de blir bjudna och de andra som känner sambon lika bra inte blir det. Det är ju egentligen hans kompisar så han tycker väl att det skulle bli jobbigt om någon frågade om varför det paret blev bjudna men inte nån annan. De är ett rätt stort gäng som varit rätt tighta innan... Men vi kan inte bjuda alla heller riktigt, även om jag föreslog det. Han tycker det är svårt att dra en gräns mellan vänner och bekanta... Jaja, huvudsaken är att de viktigaste kommer iaf. Skulle gärna hoppa över mina kompisar där, men det tycker inte han är en bra idé... Konstigt att vi vill bjuda varandras vänner och inte våra egna ;)

• snuttfia

Eller numera är de ju våra gemensamma vänner ;) Men jag kan inte påstå att jag skulle hälsa på så många av hans kompisar om jag var i stan :P

• Fröken Strössel

pingst2010: Fina inbjudningskort! Såg i galleriet att vi ska ha samma klänning! Har du beställt din?

• majsan801

Åhh fröken strössel kan vara så att jag älskar din brudbukett...jag har själv funderat på cerisa gerbera då även vi har cerist men inte kommit på nått bra men det där var ju super eneklt och fint. Hmm lånar nog den idén. Tänker du göra själv eller florist?

Svar på tråden MAJ 2010 del 4