• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Linn sommaren 2010

Hej! Har varit inne en del på BT men har inte gått med i någon grupp. Skulle dock vara ganska trevligt så jag är gärna med i er grupp! Är också mitt uppe i planeringen. Letar just nu efter en fotograf.

• Martinaa

Självklart får du vara med här Linn! Välkommen! Vilket datum gifter ni er? Så kan jag lägga upp dig på datumlistan också.

Mala S: Vilket är ert datum? Kan inte lägga upp dig på listan heller förrän jag vet det

• EmMagnus

Jag känner igen det där med att gästlistan eskalerar, vi började med att vi inte skulle vara fler än 65-70 och är nu uppe i 85... Men the more the merrier heter det ju
    Det går ju inte att plocka bort nån heller, alla tillhör ju en släkt eller ett kompisgäng där dom andra är bjudna.

majsan801 skrev 2010-01-17 22:24:48 följande:
    Välkommen alla nyaGrattis annaSuttit med inbjudningarna nu ikväll och även om vi har världens enklaste design så är det såååå tråkigt. Vi inser också att gästlistan inte är helt klar. Just nu har vi 4 par som vi diskuterar till 2 platser. Alternativt om vi ska bjuda alla 4. Vi sa max 50pers från början och är nu uppe i 61 suck.
  • Martinaa
    EmMagnus skrev 2010-01-18 21:45:46 följande:
    Jag känner igen det där med att gästlistan eskalerar, vi började med att vi inte skulle vara fler än 65-70 och är nu uppe i 85... Men the more the merrier heter det ju Det går ju inte att plocka bort nån heller, alla tillhör ju en släkt eller ett kompisgäng där dom andra är bjudna.
    Samma här. Vi tänkte 50 och hade femtio först också. Men så kom det lite tveksamheter om den och den och den... vilket innebär två, fyra, sex till... Till slut så bestämde vi oss för att bjuda alla dessa också. Nu är listan uppe i 60. Men antingen blir vi många, eller så är det någon som inte kan och så blir vi "lagom".
  • EmMagnus

Välkomna alla nya!!!

Jag har tagit ett ryck med inbjudningarna, så nu är texten utskriven och ungefär hälften av dem skurna så att det bara är att klistra in dem. Men nu börjar man ju komma in i det här pysslandet och ju mer man går och funderar desto mer fint kommer man ju på.
    Just nu skulle jag vilja ta en tur till ScrapRoom i Helsingborg och köpa små fina hjärtan (typ pärlor) som man kan klistra på baksidan av kuverten när man klistrat igen dem. Får väl se om det kan bli en sväng dit snart, m2b förstår inte hur jag kan lägga ner så mycket tid.

Jag har ju er att tacka för att ni fick mig att börja pyssla, jag tror att det ska bli min nya hobby och ersätta bröllopsplaneringen med Börjar få lite separationsångest, kommer sakna att ha nått som tar upp hela ens vakna tid...

Såg att ni diskuterade Publisher och jag sitter med en Mac, världens bästa dator, men jag har ingen aning om hur jag ska göra festprogrammen. Ingenting är ju som i en PC, dagens i-landsproblem jag vet.
    Förmodligen är det lättare än att göra på en PC, men var tusan ska man börja. Tips mottages tacksamt!!!

• snuttfia

Pagemaker finns till Mac, det har jag använt när jag redigerat tidning tidigare. Bra när man kommit på hur man gör, precis som publisher. Såna program är ju gjorda för att göra trycksaker så de är väldigt smidiga och det finns mängder av mallar att använda sig av :)

• EmMagnus

Tack Snuttfia, det ska jag kolla. Har en företagsdator, men man får väl snacka med chefen även toastmaster på bröllopet, och se om han kan fixa det.

• Hannaibröllopstankar

Det ser ut som att det lutar åt att jag beställer mina festhäften... Dyrt? Ja....men vet inte om jag reder ut det själv!?!

• Bluebride

EmMagnus det är bara att pyssla på

• Martinaa
    Hannaibröllopstankar skrev 2010-01-18 22:11:36 följande:
    Det ser ut som att det lutar åt att jag beställer mina festhäften... Dyrt? Ja....men vet inte om jag reder ut det själv!?!
    Beställa festhäften? Kan man göra det? De ska ju fyllas med massa personlig information...??
Svar på tråden MAJ 2010 del 4