• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Fröken Strössel

Jo lite. Antar att det är för att de lägger ner mer jobb när det är en brudbukett så att de ska hålla längre. Sen kanske de väljer blommor med hogsta kvalitet också.

I detta läge är jag glad att jag gifter mig på mindre ort. Jag har redan bestämt vilket florist jag ska använda trots att jag inte varit där och pratat med dem än. Svärmor tycker att de är bra och jag litar på det. Hade jag gift mig hemma i Stockholm hade det blivit en mycket större grej känns det som...

• Tattoo82

Nu har jag lagt ut bild på våra inbjudningskort. Inte lätt med vår värdelösa kamera... Har iaf eldat på kanterna runt det vita om det inte syns på bilden.

• Ananias

tattoo- skitfiina. jag eldade också rutn inbjudningarna på pappret..vilket jävla göra=)...trodde det avr enklast möjliga ha ha men det tog tid det med=)

Bluebride- söt...men va är det du säger..3,4 månader...jösses...om 3,5 mån gifter jag mi alltså=)...hjälpemig=)

• Tattoo82

Ananias - Ja det var nog från dig jag fick idén tror jag. Har hittills gjort 11 av ca 35 och än är det inte såå jobbigt. Säger nog annorlunda om ett tag, haha!

• Bluebride

Ja, det är inte långt kvar nu

Ananias skrev 2010-01-25 17:41:22 följande:
    Bluebride- söt...men va är det du säger..3,4 månader...jösses...om 3,5 mån gifter jag mi alltså=)...hjälpemig=)
  • Emsan o Davve

Va roligt att ta del av era "planera-bröllops-helg-bestyr".
    Vi (jag och m2b) har lyckats avverka:
    * svärfars kalas
    * min födelsedag med tillhörande firande
    * en ringprovning (som slutade helt oväntat...med mycket mer funderingar än när man kom dit! Jag funderar på att smälta ner min förlovningsring och göra en nu av guldet + köpa en ny vigselring...men kanske kassan säger nej till det...vi får se)
    * och så har jag och syster köpt krimskrams (pärlor och dylikt) till brudklänningen som hon syr på nu (TUR att hon är skräddare) :) Återstående tiden har vi diskuterar och dividerat efternamn, samma (mitt! :), ett var, två var, helt nytt eller ett gammalt släktnamn...DET är SVÅRT! hur gör ni andra med det?

M2B åkte precis iväg på utbildning, så nu sitter jag här...planerar morgondagens jobb och skriver adresser på inbjudningskorten...snart ska de på lådan! :)

• Bluebride

jag tar hans namn, det är ovanligt och mitt vanligt

• snuttfia

tattoo, snygga inbjudningskort :) Jag kommer ihåg det där monogrammet nu, visst hade du problem att få det svartvitt eller blandar jag ihop dig med någon nu? Snyggt blev det iaf :)

Bluebride, jag tycker den var söt :) Hade ni svartvitt tema eller hur var det? *senil* Tycker iaf att klänningen var både söt och tuff :)

Emsan, vi hade bestämt att behålla våra namn. Men nu funderar jag så smått på att byta ändå. Vore mysigt att heta samma och vem bryr sig egentligen om att jag får världens vanligaste namnkombo egentligen... Kanske är skönt att slippa vara den ende med mitt namn. Ok, inte den ende, min svägerska heter exakt samma, men jag var först ;)

Nån mer än jag som jobbar med att komma iform inför bröllopet? Jag har varit skitduktig och varit och tränat nästan varannan dag sen jag skaffade träningskort den 13e. Känner mig superpeppad och det är så kul! Gymmar och simmar lite om vartannat. Är lite sur för imorgon på morgonen var tyvärr enda tiden jag hinner träna den här vecka, har massor i skolan. Men då kommer de med min brudklänning mellan 8-12 nån gång så jag vågar inte åka hemifrån. Missar jag dem igen är jag inte hemma på en vecka sen och så länge kan jag ju bara inte vänta ;) Idag missade sambon dem med typ 5 minuter, i fredags missade jag dem med 3 minuter. Detta börjar bli irriterande! Imorgon går jag inte utanför dörren innan jag fått den ;)

• Avalon75

Floristen föreslog till och med att göra två brudbuketter, en till dagen och en till kvällen. Speciellt som jag vill ha luktärter i min bukett och det finns visst en liten risk att de kunde nicka lite på kvällen. Men jag är ju nu inte gjord av pengar och tänker verkligen inte lägga 3-4000 kr för att få två likadana buketter, låter helt vansinnigt. Dessutom tror jag inte att jag kommer att fokusera på buketten så fort festen tar vid, eller rättare sagt; det hoppas jag verkligen inte att jag gör...
    Det jag reagerade på var att jag frågade hur stor skillnaden skulle bli för exakt samma blommor, fast som bröllopsbukett, samma form etc. Jag förstår att en brudbukett kostar mer, mer jobb och så, men 175% mer? Oh well... ska kolla av med lite andra florister och så. Har span på en som ligger beydligt närmare där vi bor.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4