• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Emsan o Davve

;Martinaa: Tack för grattiset...blev lite rörd nästan :) Hade en sjukt bra födelsedag, 26 år ung blev jag!

a n n a: Jag håller med dig, träna med TV och håliga mjukisbyxor är det bästa sällskapet!
    Jag har en hemmavideo, men jag har hört av säkra källor (alltså de som går på gym!) att det finns Zumba-pass. Som sagt det är rätt kul, men jag kan ju inte garantera att det ger resultat, för jag har bara gjort det en gång *hehe*, men jag återkommer om några veckor, DÅ ska det ha gett lite resultat. Varvar det med träningscykel, som också är hemma.

Åhhh....sitter och tittar på hotell till drömresemålet, men inser att det kanske är liiite för dyrt...(önskar att jag hade pettans pappa :))

Sitter ensam i lägenheten (mannen på affärskonferens) med snökaoset utanför rutorna (som pendlare föredrar jag att sitta inne...tog låååång tid att komma hem) och LÄNGTAR till maj, på fredag är det exakt 4 månader kvar...ska nog skicka inbjudningarna på måndag! :)

• Emsan o Davve

Bluebride: Den va fiiin, passar väl era färger perfa också? Och för 11 kr :)

• Bluebride

ja, vi har lila i temat, den är lite mörkare visserligen, men det gör inget, vill ha en ifall den vi har har blivit för liten. Även om den är 12-18 månader, känns det som den är precis nu och det är 4 månader kvar till bröllopet, så en lite större klänning som back-up

• Martinaa

Tjo! Äntligen den här dagen avklarad. Ska bara stå ut imorgon med så är jag ledig hela helgen sen, härligt.

I måndags var jag och sambon och lämnade vår första inbjudan faktiskt. Vi ska inte skicka dem förrän nästa vecka, men just det här paret har åkt på bröllopsresa nu och kommer inte vara hemma när korten går ut. Så istället för att de skulle få läsa det på typ facebook så gav vi den personligen på villkoret att de också får hålla tyst om det en vecka till! Kändes jättepirrigt att ge den och nu helt konstigt att några vänner vet om våra planer. Vi har ju hållt det hemligt så länge nu...

Beställde just frimärken från Postens hemsida också. Valde de med pussmun *bridezilla* haha. Vägde korten och klarar mig preciiiis med ett frimärke, puh!

Strössel:
    Här är ett exempel på sökord, www.korsord.se/game_popup.aspx fast jag gjorde ett eget istället, med bara bröllopsord! :D De bokstäver som bli över sen (som inte blir inringade) bildar ett "lösenord", självklart med lite bröllopsanknytning det också!

Jaao:
    När jag började pyssla ihop häftet så tittade i de program jag har kvar från bröllop jag varit på, och valde de saker jag gillade. Sen har jag hittat en del idéer här på BT, tex bröllopsbingot. Tidslinjen var faktiskt sambon som kom på, och gissa om han är stolt över att han har bidragit med iaf EN sak i häftet

Bluebride:
    Det var ju inte bra

Pettan:
    Jisses, ingen dålig present! Våra föräldrar har också lovat att bidra lite ekonomiskt, men har inte en aning om hur mycket heller, men räknar väl på ungefär 10 000:- från dem tillsammans (alltså 5000:-/par).

Jag har funderat på Secret Box också, men vet inte... Skulle kännas konstigt att klä av sig inför en fotograf så, även om det skulle vara kul att se bilderna... Är ju medlem i fotoklubben här och har tillgång till deras enkla fotostudio. Får be en kompis fota åt mig istället

Rapsbrud:
    Grattis till sjuårs- respektive tvåårdagen! :)

a n n a:
    Zumba är väl en träningsvideo man har hemma och dansar till eller??

• majsan801

Haha blir lite sugen på att köpa zumba jag med. Kanske ungarna tycker att det är roligt att titta på när mamma studsar omkring.

• Bluebride

tack. min överraskning till gubben får nästan utebli, har så jäkla ont sen jag har ramlat två gånger idag. Ska snart hoppa in i duschen sen får jag tejpa igen tårna, om jag har något att tejpa ihop med, då jag troligen har 3 el 4 vrickade tår, ryggen kan jag tyvärr inte göra något med

• a n n a

jag har oxå funderingar kring det här m secret box - vet en fotograf här i malmö som jag skulle kunna tänka mig att anlita...

men jag vill ha bilder m mig o den blivande oxå...och med min växande mage...hade kunnat bli jättefina....hrm, kanske ngt att ge som helt paket i morgongåva till maken - secretbox tillsammans...?? :)

• Bluebride

är insnöad och har ont sengårdagen så trippen till sjukhuset fick ställas in.

Är så less, boxer har stängt av mitt kort. Så se på tv verkar uteslutet.ska ändå klaga för jag har knappt sett på svt för det är alltid svart bild där

• jaao

Idaaaaag ska jag, mamma och bästa kompisen bygga inbjudningskorten OM jag får fram min bil det vill säga, tack plogbilen för att du plogar men hur ska jag komma ut nu? Någon har snott snö... (vad heter det? skoveln? spaden? ja, ni vet) Schysst!

Rapsbrud, hoppas ni får en mysig dag!

och angående zumba så finns det som kurs och som träningsvideo, bara att välja vad som passar bäst!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4