• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Martinaa

Emsan:
    Det var jag som undra ang om ni varit hemliga

Idag hade jag fått ytterligare ett brev från Svenska Kyrkan, och nu var det typ en bokningsbekräftelse och att vi blivit tilldelade präst och musiker. Av namnen att döma låter det som två unga tjejer båda två, men vem vet? Tänkte ringa och höra nån dag vad denna musiker kan och inte kan. Hade varit toppen med någon som både kan spela in- och utgångsmusik på orgel samt ackompanjera på piano till solosångerna!

• Hannaibröllopstankar

Fröken strössel:
    Har en helt slät förlovningsring, dock inte kantig, utan lite mer rundan i hörnen (6 år gammal) men endå ganska rejäl tycker jag. Ska man köpa 2 ringar eller finns det två ringar som sitter ihop som en?

Ang kom loy lyktorna så har jag beställt röda hjärtformade, tänkte skicka iväg varsin som symboliserar oss. Vi ska heller inte vara i närheten av någon flygplats så jag hoppar med tillstånd.

Martinaa: Hoppas att musikern är bra, så är mycket löst på den biten... Lycka till!

• Martinaa

Emsan o Davve skrev 2010-02-11 21:38:54 följande:

Martinaa...förlåt... :)
    Hihi, inte lätt att hålla reda på alla. Har nog hänt att jag tagit fel eller blandat ihop brudar här också!
  • CiaLovesAndreas

Pratade med kantorn häromdagen. Dock fick jag inget bra intryck av henne via telefon. Lät inte alls engagerad för fem öre.

Hoppas att prästen är bättre så man kan prata lite mer med honom om musiken.

• Tattoo82

Blev tvungen att googla på kom loy. Aldrig sett förut! Måste man inte ha massa för att det ska häftigt? Vad kostar dessa?

Som vanligt blev man ju bara ännu mer förvirrad efter att ha kolla på ringar idag. Från början var jag inne på titan, sen stål och nu guld. Men så när man nästan bestämt sig kommer guldsmeden med massa roliga förslag på ringar de kan göra på beställning! Kommer nog aldrig kunna bestämma mig...

• Fröken Strössel

Vi har köpt 20st kom loy. Kommer vara ungefär 45-50 gäster på bröllopet så vi delar ut en per par typ. Tror det kommer bli väldigt fint. Jag köpte på ebay och betalade 212kr inklusive frakt.

Hanna - Jag tror att det kan bli jättefint med en slät, en allians och så en enstensring. Hur brett blir det? Du får gå och känna efter så att du trivs i det. Jag är väldigt ovan vid att ha smycken så jag kommer bara ha en ring. Vi slog på stort med en massa bling på en gång

Cia - Vad trist att kantorn inte verkade så bra. Håller tummarna för bättre lycka med prästen!

Nu är det snart helg, härligt!

• moule

Hej tjejer!
    Har ni någon koll på det här med vigselblanketter?
    Vem ska man kontakta för det? Hemförsamling, kyrkans församling eller prästens? Vi har tre olika...

• Vårbrud 2010

Är det någon som vet hur man gör om bägge ska byta efternamn? Vi ska ta ett släktnamn.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4