• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Avalon75

Vad roligt att du blev nöjd Martinaa!
    Milly is the shit!
    Jag kommer inte att ta några bilder på mig själv i min klänning förrän jag är helfixad på bröllopsdagen. Det var faktiskt min blivande man som sa; "men vill du verkligen att det ska finnas foton på dig i din klänning när du inte är klar...?" Och jag kom fram till att nej, det vill jag ju inte ha egentligen. Därför har jag inte lagt upp några bilder här på min Milly-klänning, får vänta till efter bröllopet...
    Men det hindrar inte att jag vill se dig i din Martinaa!

@pettan: fin ring!

Har precis stoppat ner hindersprövning och anmälan om byte av efternamn i kuvert till Skatteverket.

• Hannaibröllopstankar

Patrikoannika, Tack, nu blev jag hungrig! :).... Skämt o sido, menyn ser jättebra ut.

Vi ska ha varm toast som nattamat, känns lite roligare än korv med bröd. Några kompisar till oss ixade ett berg med cheeseburgare ... verkligen uppskattat och annorlunda.

• moule

Hej Tjejer!
    Är det bara jag som börjar bli nervös över att tiden går så himla fort?!? Snart bara tre månader kvar och vi har planerat i 12 månader redan..

Känner mig stressad över allt jag inte KAN göra ännu, typ duka, hämta grejer osv.. Är det bara jag som är knäpp?

• Fröken Strössel

moule - Jag är lite likadan. Allt som går att förbereda har man ju koll på det är det som inte går att fixa förrän dagen innan eller samma dag som känns lite "oklart". Vi gifter oss 50 mil hemifrån också så det är mycket som jag bara får släppa.

Men samtidigt som jag känner mig lite stressad så börjar jag mer och mer inse att det ju inte spelar så stor roll om det blir precis rätt med dukning osv. Att det blir en rolig middag och fest är viktigast för mig och det är ju inte enbart jag och min man som kan styra över det.

Men inatt drömde jag att jag inte fick på mig min klänning, den var helt enkelt för liten när det var dags att ta på den! Så imorse var jag lite lätt svettig när jag vaknade

• Rapsbrud

moule & Fröken Strössel: Jag som satt på jobbet idag och tänkte att jag vill att det ska vara maj nuuuuuu! Har inte gjort något bröllopsplanerande på ett tag så nu är det nästan så man börjar tvivla på om det där bröllopet var på riktigt eller bara en trevlig dröm man hade
    Jag vill bli fru L nununu, eller jag vill att det ska vara maj nu rättare sagt...

• Vårbrud 2010

Jag håller med tidigare inlägg! Vi gifter oss i Sälen och jag var uppe där i helgen med ett gäng kompisar. Längtar så mycket till den stora dagen. Men känner att jag inte riktigt har koll på allt som ska göras. Ska ut med min tärna imorgon och kolla på klänning till henne. Sen är det min ring som ska ordnas.
    Bara 3 mån kvar nu...

• snuttfia

Fin ring Pettan! Älskar prinsess-slipade diamanter, det är såååå snyggt :)

Martinaa, kul att du är nöjd med klänningen, ser fram emot att få se bild!

Jag har drällt runt på stan lite idag, nu verkar det ha börjat komma in mer våriga skor, hittade dessa på Vagabond som jag funderar på www.vagabond.com/Images/High/2922-040-56.jpg De är lite högre än jag tänkt mig men gick rätt bra att gå i ändå, får köpa såna inlägg som ger stöd för hålfoten bara. Ska se om det dyker upp nåt mer fint under våren...

Ska äta födelsedagssemla nu :)Fyller år idag, men firar egentligen inte förän på lördag då dottern fyller två också...

• Fröken Strössel

Grattis snuttfia!

Och skorna var jättesnygga!

• Martinaa

Okej, nu kommer mitt "bla bla bla", hehe...

Just det där med ring är mitt stora "bekymmer" nu. Hur ska man nånsin kunna välja och bestämma sig?? Jag har en förlovningsring med stenar vilket inte gör det till det lättaste att hitta en passande vigselring...

Nu har jag lagt upp bilder på klänningen i galleriet. Jag får be om ursäkt för de smått hemska bilderna. Har frilagt dem i all hast och tagit bort bakgrunden och suddat ut mitt ansikte då jag stod osminkad och såg förj&¤%#& ut :P Men det är ju klänningen vi ska titta på och inte vår bokhylla eller hur jag ser ut när jag hemma ledig, haha, så hoppas det duger. Jag har förhoppningsvis lite snyggare bilder att bjuda på efter den 5 juni!
    Nu gäller det bara att hitta snygga underkläder och ett par skor. Jag lade till lite på längden på klänningen för skor, och märkte nu att den var väldigt lång. Underkjolen var gigantisk!!! Ska se om jag kan dra ihop ringarna lite sen, men då kommer ju klänningen bli för lång är jag rädd, och den är nog inte så lätt att lägga upp, då klänningen har organza-tyg i ett lager över sig, och det kan man ju inte bara klippa av hur som helst. Måste ju fixas till en bra kant, men det kanske sömmerskor kan också??

När jag kom hem från jobbet idag såg jag att jag fått ett brev från Svenska Kyrkan. Det var en "inbjudan" till en bröllopsmässa i en stor kyrka i stan! Har du fått den också Snuttfia??
    Det är väl lite enklare än de där riktiga stora mässorna, men jag är faktiskt ledig den lördagen så ska nog fråga min värdinna om hon vill hänga med. Kan ju va kul att kika lite på? :)

Svar på tråden MAJ 2010 del 4