• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Vårbrud 2010

Instämmer Anna! Visst är det härligt =)

• Emsan o Davve

Anna: Nu blev jag som inte kollar på melodifesten nyfiken. Vilken låt var det ni fastnade för? Kul föresten att det känns rätt med en låt!

Idag ligger man i feber o djävulsk halsont (flytande föda)...och så är mannen iväg på utbildning hela veckan....vill bara att han ska komma hem o pyssla om!!

EmMagnus: Gästlisteångesten känns igen...men nu har vi skickat våra inbjudningar. Några inbjudningskort blev över..så de som "skalas bort" innan kommer förmodligen att få en inbjudan de med...som din blivande sa: Det händer bara en gång i livet!

Näe nu ska jag tillbaka till alvedon, täcke och dvala

• Martinaa

a n n a:
    Ja nu blev jag ju också nyfiken på vilken låt?? :)

Emsan:
    *tycker synd om*
    Aldrig kul att va sjuk, och speciellt inte om man är själv hemma och inte har nån som passar upp en! :P

Idag får jag antagligen sätta mig och göra en ny inbjudan då en av våra kommit bort med posten. Tur i oturen så var det till vårt värdpar som visste om att den skulle komma, men trist ändå.
    Eller grejen var att inbjudan hamnade hos en kompis till sambons jobbarkompis. Men den här kompisen som fick inbjudan åkte inte och lämnade den på rätt adress, eller lade den på lådan igen, nej, hon lämnar kvar den i SIN brevlåda och tror att den ska komma rätt!? Blev så irriterad! Inte kommer en brevbärare och TAR post ur någons brevlåda heller!!
    Nu är den säkert blöt och förstörd eller kommit bort eller nåt, så lika bra att göra en ny. Men stör mig så på att de inte kunde göra sig besväret att se till att inbjudan hamnade rätt (även om det var posten som delade ut den fel från början).

• Bluebride

ja den är helt konstgjord med satinblommor, älskar den. Jag tycker den är fin

patrikoannika skrev 2010-02-14 09:00:40 följande:
    Ehhh.. ska du ha en bröllopsbukett HELT med konstgjorda blommor??Måste bara fråga, varför? Jag vet ju inte exakt hur den ser ut, men är det verkligen fint?!
  • Bluebride

min med

CiaLovesAndreas skrev 2010-02-14 19:55:28 följande:
    Nu ligger äntligen hindersprövningen på lådan!
  • Bluebride

på fb får du väl skriva som många andra i namnet Fd Eriksson eller vad man nu hette

snuttfia skrev 2010-02-14 20:26:46 följande:
    Jag skrev just ut blanketter för hindersprövning, efternamn och även namnbyte åt barnen och en för att lägga till ett förnamn åt mig. Och en anmälan om efternamn där jag kryssade att vi skulle behålla våra efternamn. jag velar alltså än ;) Men det lutar väl mot att hela familjen får heta som han och jag tar ett extra förnamn också... Fast det känns rätt stort och läskigt att byta namn av nån anledning. Själva vigseln och äktenskapet bara längtar och ser jag fram emot men namnbytet känns konstigt. Som att sudda ut den jag är och bli nån ny. Jag vet ju att det inte sitter i namnet och jag försöker tänka att det inte är såååå krångligt att byta. Men jag vet inte... Får nog ta fram tarotkorten och se Lite löjligt, men vid stora beslut så hjälper de mig att reda ut tankarna... MEN vad gör man med gamla intyg, betyg och annat som är i ens gamla namn??? Och hur ska någon nånsin hitta en på fb, haha!?
  • Bluebride

nu har jag blivit förkyld också och ska till sjukhus både imorrn och övermorrn men två olika

• Zavannah

Hej tjejer, får jag hänga på i den här tråden igen Jag var väldigt aktiv här i maj förra året men under det senaste dryga halvåret har jag inte kikat in här på BT lika ofta.

Men idag är det 3 månader kvar till vår dag och det skulle vara roligt att lästa lite på BT inge.

Det mesta är klart här, men några smådetaljer återstår.

Kram Anna

• Ananias

bluebride- uff då..låter som det är mycket elände just nu! Hopaps det ljusnar snart!
    hoppas sjukhusbesöken går smidigt!

• Martinaa

Zavannah:
    Hej och välkommen hit! Klart du får hänga på här! Lägger till dig på listan på en gång!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4