• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • a n n a

oh, vilken härlig resa det låter som, rapsbruden :)

och snuttfia, klart det var en fuldag, imorgon har du säkert en findag :)

ananias: nu ska jag surfa blomster :D

• Rapsbrud

Tattoo82 & Anna: Mmm, för oss känns det som en perfekt resa så vi är helnöjda bägge två (än så länge i alla fall )

Snuttfia: Träligt med såna dagar när det bara känns fel, men som sagt, det ser säkert jättebra ut sen när helheten kommer ihop med rätt snörning, underkläder, hår, smink & smycken (och blivande man! ) och när det dessutom är maj. Vem känner sig snygg i februari liksom Hoppas att din tärna snart mår bättre och att klänningen känns bättre när du provar den "på riktigt" nästa gång!

• Rapsbrud

jaao: Kul att ringarna har kommit förresten! Känner väldigt väl igen det där med att man vill ha den på sig hela tiden, härom dagen var jag bara "tvungen" att prova den för att kolla hur det såg ut med nagellack & smycken till...

• Martinaa

Snuttfia:
    Håller med övriga, imorgon känner du dig säkert bättre!

Jaao:
    Å va skoj med ringarna! Hur lyckades du bestämma dig?? :P

Rapsbrud:
    Gud va avis jag blev när jag läste simma med delfiner! Det är ett av mina "mål" i livet. Förhoppningsvis kommer vi iväg till Thailand i höst och kan göra det där! :) Kommer det vara vilda eller tama delfiner?

Tattoo:
    Jag tycker det låter som om ni får ta hjälp av familj och så till att duka och fixa, det ska inte ni behöva göra alls. Eller rättare sagt, det hinner ni ju inte. Jag är en sån som förespråkar fotografering FÖRE vigseln för att man inte ska låta sina gäster vänta i timmar på festens huvudpersoner. Själv skulle jag känna mig jättestressad av det...

Har ni fixat med transport från kyrka till festlokal (ni som ska ha det)? Vore ju skoj att åka iväg i nån snygg bil, men vill heller inte lägga en förmögenhet på en bil för en kvarts biltur...

• Tattoo82

martina - Ja de har redan erbjudit sig att hjälpa till med sånt. Men så vill jag ju gärna var med och duka. Trodde inte jag var sånt kontrollfreak, nya sidor som bröllopet tar fram hos mig! Och du har nog rätt om fotograferingen.

Vad betalar ni för fotografering? Och vad får ni?

• Emsan o Davve

Jaoo: NICE att ringarna har kommit! Spännande! Idag ringde de från affären och sa att min ring är färdig att hämtas på fredag...whiiihoooo

Rapsbrud: Fiiiin resa, låter superhärligt! Då har du något MER att se fram emot, när bröllopet ligger bakom er! :)

Tatoo: Våga delegera! Delegera gärna saker som du kan släppa lite på...eller peka mycket samt skriv listor till den stora dagen! Då ska du som brud inte behöva stressa ALLS!Jag var världens stress innan, men har blivit tvingad av min fina pappa att delegera, och helt plötsligt kan det vara lite spännande att inte riktigt veta vad familj och vänner har på lur när de ringer och frågar om råd :)

Martinaa: Min mamma, som ett steg i delegeringsprocessen, har fixat vår transport...vet inte vad det är, men det verkar vara bra!

• Rapsbrud

Martinaa: Det är vilda delfiner ute i havet. Förstår vad du menar, själv drömde jag om att bli delfinskötare när jag gick i åttan...

Apropå transport så kommer vi köra själva i vår vanliga bil, men det är för att vi gillar den så himla mycket! En svart Mini Cooper med vita fartränder, väldigt passande till våra bröllopskläder Vi funderar ev. på att ha med honom på något foto också, fotografen tyckte det var en kul idé.

Emsan o Davve: Precis! Känns verkligen perfekt att man får hinna smälta allt från bröllopet och vila sig lite innan vi ska åka iväg, resan blir verkligen ett sätt att dra ut på det roliga. Enda nackdelen är väl att man får gå & jobba som vanligt på måndagen efter bröllopet, men men. Man kan inte få allt här i livet.

• Martinaa
    Tattoo82 skrev 2010-02-16 20:21:23 följande:
    Vad betalar ni för fotografering? Och vad får ni?
    Min bror tog ju kort på mina andra brors bröllop för två år sedan så han kommer ta kort i kyrkan och sånt, men vi har ändå anlitat en snubbe för att få bilder i studio (bra ifall det skulle spöregna tex). Lyckades hitta en hobbyfotograf som har fotograferandet vid sidan om sitt riktiga jobb, men ändå tillgång till studio och tar väldigt fina bilder. Dessutom är jag ute efter DIGITALA bilder. Hos riktiga proffsfotografer får du sällan bilderna på CD, utan bara ett antal framkallade bilder. Hos den här killen får jag bilderna högupplösta på cd. Först var det bara tänkt typ en timme i studio med honom, men han erbjöd sig att ta lite "on location" också. Omgivningen är jättefin uppe vid kyrkan så han får följa med oss där också. Eftersom han själv var ute efter lite fler bilder till sin portfolio så fick vi ett pangpris på 2000:-! Supernöjd!

Rapsbrud:
    Delfinskötare var mitt drömyrke också! Skulle jobba på Kolmården jag!
    O klart bilen ska vara med på några foton också, det är ju en klassiker!
  • Tattoo82

martina - Oj, vilken tur ni har!! Kan denna hobbyfotograf ta en sväng förbi uppsala tro?

• Rapsbrud

Martinaa: Haha samma här! Vi hade ju kunnat vara kollegor ju! Undrar vad som hände med de planerna?

Jo, han (bilen alltså) får nog vara med på ett hörn, måste ju se till att han är blank & fin bara..

Förstår att ni är nöjda med er fotografdeal!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4