• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Fröken Strössel

En fråga om dukar. Vi kommer ställa två bord mot varandra så att vi får fyrkandiga bord. Jag ska sy dukar själv eftersom jag vill ha svarta men ska jag ha en duk per bord så att det blir två per fyrkant eller sy en stor duk till hela fyrkanten? Jag tänker om det är en liten nivåskillnad mellan de olika borden kanske det finns risk att vinflaskor och glas välter? Då är det ju lättare att se om det är en kant mellan. Men det är ju lättare att bara ha en stor

Vilka problem, haha..

• Martinaa

Strössel:
    På min 25-årsfest hände just det där. Ett glas välte pga pappersduken som låg över hela bordet skymde nivåskillnanden. Kan du inte åka och kika på borden innan du syr dukarna, och se vad det är för slags bord? Om det går att ändra höjden och ställa in så de blir lika höga, eller om de är så pass "ordentliga" så de ÄR jämnhöga, eller om de nu är lite olika. Så kan du ta beslutet ang dukar efteråt?

• Kattpoet

Tradtionen säger hans far clan tartan men det är ovanlig även om det är ett vanligt efternamn.

Så hans mors är lättare att hitta.

UGH.

Mitt datum sets i morgon vid klockan 14:00, jag hoppas det går bra , min karl ska med alla pappren till the Register.

Strösssel. Stofft och stil brukar ha breda duk tyger och lägg blommer längs kanten, det ser fint ut.

• Fröken Strössel

Jag tror nig att borden är lite ojämna... Får nog göra så att jag kör en duk per bord för säkerhets skull.

En fråga till, någon som vet om 19kr/meter-tyget på IKEA är något att ha? Är det väldigt genomskinligt?

• Tattoo82

strössel - ja det är ganska tunt, men jag tror det skulle funka.

• Kattpoet

Jag skulle ta ett tjockare så att det inte glider eller följer med när folk går förbi

• Rapsbrud

Håller på att kolla på manschettknappar med sambon, riktigt spännande ju! Har hittat några fina från Skultuna.

• Kattpoet

Om min karl måste ha manchett knappar så blir det morfars, jag gillar att återanvända allt.

• CiaLovesAndreas

Fröken,
    Åh, det var ju också ett alternativ. T.om. bättre än mitt. För jag menar, hur ofta är det som man åker på bröllopsresa. Eller ska man ha tröjan varje gång man reser nånstans?

• a n n a

Min Blivande kommer att gifta sig i flottans mässdräkt. Och han är galet snygg i den (nejdå jag är inte alls jävig, men faktiskt inte en uniformsdreglare ;) ).

Svar på tråden MAJ 2010 del 4