• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Fröken Strössel

Tatoo - Ja, bilder ingår. Det är verkligen en djungel det här med fotografer. Vet inte riktigt om priset ni fått är bra, rent spontant känns det lite saftigt med 180kr per digital bild. Men när jag bokade secret box märkte jag att allt utöver det som ingick i paketen var väldigt dyrt. Men där låg extra digitala kopior på mellan 100 - 150kr så det kanske är rimligt.

• Martinaa

Fröken Strössel skrev 2010-02-16 22:33:04 följande:

Martina - Nej några milimeter spelar ju egentligen ingen roll men ibland känns detaljerna så himla viktiga
    I knooow, jag är ju likadan så jag ska väl inte säga nåt egentligen Eftersom jag har tapet så kan jag skära till vilket mått jag vill ju, så kommer göra dem en halv centimeter bredare än vanligt a4-papper för att de ska täcka helt.
  • snuttfia

Tack för alla peppande ord :) Får se hur jag gör, köper jag en till så åker ena på tradera så jag tror inte det blir nån större pengaförlust. Ska sova på saken...

Min lillebror är fotograf, han ska fota hela dagen och det ska bli superkul att ha med honom. Jag skojar med honom om att han får vara en av tjejerna ;) Han är jätteduktig tycker jag (som är så opartisk som bara den, haha!) men ni kan kolla på anyday.se

Jaja, dags att hoppa i säng. Har hunnit med en sväng till akuten med sonen i kväll, hans förkylningsastma var lite besvärlig. Men nu ska jag sova lite och kanske vakna gladare imorgon. Sambon kom hem med en skitfin espressomaskin till mig idag i försenad födelsedagspresent. Ska bli extra gott med frukostkaffet imorgon (om jag kan lista ut hur man gör). Sussa sött tjejer!

• CiaLovesAndreas

Rapsbrud,
    Åh, så härligt det lät! Förstår verkligen att du längtar

Jag längtar också efter vår bröllopsresa trots att vi "bara" ska åka till Mallis
    Vi åker 22 juni. På dagen en månad efter bröllopet

• Emsan o Davve

Snuttfia: Vilka UNDERBARA bröllopskort ni kommer att få...bror din är ju helt fantastisk!!!

Vår fotograf är en kompis kompis som tar 4000:- för att vara med och fota från morgon till efter brudvals + att alla kort kommer digitalt på en skiva! :) Vi är supernöjda med både pris och fotograf!

Ananias: Cool bukett!

Jag har börjat tänka att jag vill att min syster ska sy färdigt klänningen, så att man kan prova så att allt passar ihop...just nu har jag en rosa fluffig vision om att allt ser sådär himla bra ut...men vet av erfarenhet att det kanske inte stämmer överens med verkligheten...
    Idag blir det vårdcentral...med trolig halsinfektion....kanske skulle ha gått för några dagar sen, men men.

• Emsan o Davve

ohhh....by the way...vår resa kommer förhoppningsvis att gå till New York en vecka med avgång på måndagen efter bröllopet! :)

• Ananias

tatoo82- ne vet inga priser men ja ska ner på stan imorgon och då ska ja ner o fråga om de kan uppskatta ungefär va den skulle gå på! kan medela va de säger. beror väl lite på va man ska ha för blommor i kan ja tro.
    skulle vara så kul att ha en lite annorlunda...o skulle kännas mera naturligt för mig att hålla den så...

en annan favorit är denna
    www.bernzonsblommor.se/view_image.asp&p2=Designade brudbuketter&p3=En rosspira med ruby red rosor, spira i guldtoner, pärlor etc

• Ananias

Hörrni!!! Jag vill ju ite se ut som ett lik på dagen D men har ingen lust att ränna in till stan för att sola i solarium heller. Undrar helt sonika om det finns någon bra brun utan sol som fungerar eller något annat alternativ som är bra!

Om man ska sola, hur många ggr innan tror ni man måste sola för att få lite färg

• Kattpoet

Hej, ny brud... Jag ska gifta mig i slutet av Maj i Skottland. Har ni någon aning hur svår hindersprövningen är i skottland?
    Två sidor om en släkt förhållanden och arbeten och gud vet vad.

Jag får väl hoppas jag kan få allt i ordning till maj...
    Så när började vi planera bröllopet?
    1 januari i år.

Det är lite snabbt men det borde gå.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4