• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Avalon75

Jag förväntar mig faktiskt inte att folk ska ringa och tacka för inbjudan.
    Jag blir snarare förvånad när någon gör det... jag vet själv hur jag/vi är när det kommer bröllopsinbjudningar. Vi blir självklart glada för paret och pratar om det hemma, men "glömmer" sedan bort det..., tills sista OSA-dagen! Med lite tur några dagar innan... Då skickar/ringer vi besked till de som tar emot OSA och så är allt frid och fröjd.

Vi har förvisso varit extremt tydliga med att OSA sker till någon av våra föräldrar. Inget OSA till oss... På vår bröllopshemsida har vi t o m saxat från Wikpedia hur OSA går till...

• Bluebride

ja, man märker att många ser fram emot det och så, men det är ingen som säger ja, de tycker väl det är självklart att de kommer, är det? Inte ens föräldrarna har sagt ja.... blir att skicka ett sms till dem. Har fixat så jag får skicka 3000 gratis sms per månad för 69 kr och jag messar annars 0,69/sms och det blir långt efter 69 kr per månad. föredrar att messa än ringa. Jag är bättre på att skriva än prata, även om munnen går på mig i ett om man träffas

• Tattoo82

Vilka bra låtar ni valt! Kanonbra utgångslåt ju, Emsan!!

Vi har planer på att gå in till Dropkick Murphys instrumentala Amazing grace och sen gå ut till We are the champions... men vi får se. Min lillasyster ska iaf sjunga I´ll be there for you med Rembrandts (vänner-låten) under vigseln och så nån till. Kanske Love

eller Love you ´til the end

.

Vilken röstar ni på?

• Emsan o Davve

Rapsbrud: TACK! :) Vi är rätt stolta...Ingångsmusik är ännu inte bestämt...förslag?
    Vi kom på att Åkerströms inte är rysligt romantisk den heller...men men, vi kanske blir övertalade att kusinerna sjunger Sonja Aldens "Du är allt" (

) Jag är allergisk mot henne, men jag var tvungen att lyssna på låten...och jag satt och storbölade! Kanske det blir den ändå...dock är m2b...svårövertalad om vi uttrycker det milt.

Fröken Strössel: tack för svaret! Det var verkligen snällt! Då åker vi på gamla namn (åker på måndagen efter bröllopet....whiiihooo) va snällt av dina föräldrar att fixa alkoholen! Det underlättar så när någon tar ansvar för en detalj (även för controlfreaks som jag), så man slipper att tänka på ALLT!
    Mina föräldrar har fixat transporten från kyrka till lokal, men vägrar berätta vad det är! :) Det blir nog säkert bra!

• jaao

Bluebride, vart var det du bodde? Jag är ganska bra på smink

• Tattoo82

Vad är det för skillnad på creme och ivory? Enligt annonsen jag köpte min klänning från ska den vara i creme. Ser det dumt ut med en slöja i ivory då?

• patrikoannika

I går träffade vi cateringfirman som ska laga vår mat och menyn ser ut som följer:

Förrätt: Gubbröra på kavring, snaps och öl.
    Huvudrätt: Helstekt fläskfilè med rödvinssås, potatistårta, fylld tomat, sparris och broccoli. Rött eller vitt vin, öl.
    Efterrätt: Chokladbar med cocos, färsk annanas och jordgubbar. Dessertvin.

Bröllopstårta: En som heter "Snövit" - med vanilj och vit choklad.

Nattamat: korv med bröd och mjölk.

Hoppas det blir bra! Mätta lär vi bli i alla fall....

• Ananias

patrikoannika- låter mums det=)

Ni som fått tag på någon som sjunger i kyrkan ( ej anhörig ). vad betalar ni ? ja har fått ett pris från en kvinna som kan sjunga 2 sånger för 100 kr svart. 1320 kr med kvitto=)

• Bluebride

hälleforsnäs utanför flen närheten av eskilstuna

jaao skrev 2010-02-09 19:34:43 följande:
    Bluebride, vart var det du bodde? Jag är ganska bra på smink
  • Tattoo82

patrikoannika - Låter hur gott som helst! Vi ska nog också ha korv med bröd. Om vädret tillåter så går det att grilla där vi ska vara nere vid vattnet.

Men orkar man verkligen nattamat?! Varför hör det till på ett bröllop?

Svar på tråden MAJ 2010 del 4