• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Bluebride

tjejen som skulle fixa vårt hår och smink har avbokat pga olycka Verkar som en olycka kommer sällan ensam och snälla inga fler påhopp

• Ananias

cialovesandreas- hålelr helt med..tycker folk kunde lämna ett litet medelande i alla fall=) man vet ju inte om det kommit fram ens=)
    Jag är också ivrig och vill veta alla men men

bluebride- tror inte att det var menat som påhopp det några skrev förut utan mera som ett snällt råd kanske !
    Du kanske kan boka hos en frisör, du kan ju alltid säga att det ska vara en festuppsättning, då brukar det inte bli lika dyrt=)

• Avalon75

Idag har jag beställt min slöja. Den väntar jag verkligen med spänning på. När den kommit ska jag och min tärna göra en ordentlig provning med skor, slöja, underkläder etc. för att se ungefär hur det kommer att bli...

Hindersprövning och efternamnsbyte går iväg imorgon till Skatteverket.

Inväntar besked för transport kyrka-festlokal, hoppas det vi tänkt faller på plats...

• Bluebride

Tycker inte man ska yttra sig bara när de inte vet hur jag har fixat pengarna till budgeten. Vi har en snäv budget och bara tagit under hösten 2000kr per månad, nu är de slut.

Jag tror jag och min tärna kan hjälpa varandra med håret bara för att vi ska båda ha lösa lockar, så avancerat är det inte, värre med smink, för ingen av oss använder sånt.

Ananias skrev 2010-02-09 15:34:51 följande:
    tror inte att det var menat som påhopp det några skrev förut utan mera som ett snällt råd kanske !Du kanske kan boka hos en frisör, du kan ju alltid säga att det ska vara en festuppsättning, då brukar det inte bli lika dyrt=)
  • Avalon75

Men Bluebride, om man skriver på ett allmänt öppet internetforum får man nog räkna med att folk yttrar sig, det är ju poängen med det hela...

Hur som helst hoppas jag att ni får ordning på allt runt omkring er och en underbar bröllopsdag!

• CiaLovesAndreas

Fröken,
    Ja, det kan det nog bli! Är ju inte varje dag man åker en sån läcker bil

Ananias,
    Exakt!
    Skönt att höra att man inte är ensam
    Nu vet jag ialla fall att min faster fått inbjudningarna för hon har pratat med min mor. Min mor sa att min faster med familj var glada över inbjudningarna.
    Kunde ju varit lite roligt att få höra det själv, men jaja....vi kanske får träffa dem innan den stora dagen.

• Bluebride

jag vet, men det kändes jobbigt eftersom allt går åt pipan just nu

Kan man göra en morgongåva till brudgummen? vad skulle det kunna vara?

Avalon75 skrev 2010-02-09 16:02:59 följande:
    Men Bluebride, om man skriver på ett allmänt öppet internetforum får man nog räkna med att folk yttrar sig, det är ju poängen med det hela...Hur som helst hoppas jag att ni får ordning på allt runt omkring er och en underbar bröllopsdag!
  • snuttfia
    CiaLovesAndreas skrev 2010-02-09 16:03:34 följande:
    Nu vet jag ialla fall att min faster fått inbjudningarna för hon har pratat med min mor. Min mor sa att min faster med familj var glada över inbjudningarna.Kunde ju varit lite roligt att få höra det själv, men jaja....vi kanske får träffa dem innan den stora dagen.
    Haha, precis samma här, min mamma sa att faster fått inbjudningarna och de var såååå glada och tnkte självklart komma. Men har inte hört ett ord av dem själva
  • Ananias

snuttfia- tänkt påd et där jag med när de svarar ja till ens föräldrar..räknar de då som att de tackat ja till bröllopet eller ??

ett annat exempel- när jag gav inbjudan till en kompis så sa hon efter ett tag då vi pratat om allt om bröllopet- å va kul hmm då får vi tänka ut någon present!!

Är det ett JA eller ?
    Jag väntar till folk verkligen säger Ja vi kommer på bröllopet..för ja vet ju inte hur många ur familjen som kommer..

• snuttfia

Ja, precis! Mycket förvirrande... Men man får väl efter osa gått ut ta kontakt med de som inte formellt osat och dubbelkolla. "Jag förstod det som att du skulle/inte skulle komma, stämmer det?". Det är ju enkelt för oss som inte har så många inbjudna men för de med fler kan det ju bli lite värre... Puh, ibland vill man ju bli lite Ribbing med folk och förklara VARFÖR det är artigt att formellt tacka ja till en inbjudan fast det är "underförstått" att den inbjudne (troligen) ska komma... Och att det är artigt att säga/smsa/maila eller nåt och säga tack för inbjudan, kul att ni ska gifta er, vi hör av oss när vi vet om vi kan komma eller så... Så att vi vet att inbjudan kommit fram och någon har noterat att vi lagt ned lite möda på att bjuda in dem på ett fint sätt istället för att skicka typ ett sms eller mail eller nåt

Ananias skrev 2010-02-09 16:15:57 följande:
    snuttfia- tänkt påd et där jag med när de svarar ja till ens föräldrar..räknar de då som att de tackat ja till bröllopet eller ??ett annat exempel- när jag gav inbjudan till en kompis så sa hon efter ett tag då vi pratat om allt om bröllopet- å va kul hmm då får vi tänka ut någon present!!Är det ett JA eller ?Jag väntar till folk verkligen säger Ja vi kommer på bröllopet..för ja vet ju inte hur många ur familjen som kommer..
Svar på tråden MAJ 2010 del 4