• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Emsan o Davve

Bluebride: Tråkigt att höra att ni har svåra tider. Hoppas att det ser ljusare ut snart. Kanske är bra att fira något positivt som er kärlek! :)

Tatoo: TACK! Vi är sjukt nöjda med utgångslåten...ska bli en överraskning, bara vi o tärna o marskalk som ska veta om det..ja och kanske min lillebror som sätter igång musiken. Vi fick idén härifrån:

,
    men INTE lika extremt OCH till utgången, för vi vill ändå visa att vi tar vigseln på allvar... för att sedan visa vår glädje i att vara vi två! :)

Angående nattamat har vi (igen) turen att våra föräldrar känner några som brukar servera mat på bröllop (som ska göra det på vårt med...gratis...nice). De pratade om nattamat när de hade ett "inför-bröllop-möte" (som vi för övrigt inte var inbjudna till...) och de erfarna berättade att nattamaten ALLTID har räckt mer än väl. hon sa att man kan räkna en korv/ gäst och då äts i regel 2/3 upp...så om man vill vara på den säkra sidan, 1 korv/gäst.

• Tattoo82

Hehe, ja den där är ju sjukt rolig! Min m2b säger att han tänker lyfta upp mig som man "bär över tröskeln" under utgången. Jag tvekar att han törs!

• jaao

*funderar* Är det långt från västerås?

Bluebride skrev 2010-02-09 20:25:33 följande:
    hälleforsnäs utanför flen närheten av eskilstuna
  • Bluebride

Emsan o Davve skrev 2010-02-09 21:39:06 följande:

Bluebride: Tråkigt att höra att ni har svåra tider. Hoppas att det ser ljusare ut snart. Kanske är bra att fira något positivt som er kärlek! :)
    ja, det kommer vi fira, trots hårda dagar. Sen vill jag att bröllopet ska bli av, just för att jag vet inte hur länge min mamma kommer vara i livet
  • Bluebride

Beror på var i västerås, men ca 7 mil

jaao skrev 2010-02-09 21:53:03 följande:
    *funderar* Är det långt från västerås?
  • Rapsbrud

Ananias: Vi ska betala 1000 kr för vår solist, hon sjunger 2 låtar.

Emsan: Svårt det där med ingångsmusiken, vi kör Mendhelsons traditionella brudmarsch in, men våra andra låtar är inte särskilt vanliga bröllopslåtar så vi vill4e ha en i alla fall som kändes mer "vanlig". Haha, är också lite sisådär avogt inställd till Sonja Aldén (för att inte tala om Shirley clamp! ) men ibland får man ju göra undantag. Jag tycker nog "Jag ger dig min morgon" är rätt så romantisk? Svårt att nynna igenom texten i huvudet bara samtidigt som man tittar på Mästarnas mästare med sambon...

• pettan

Måste bara berätta att vi har beställt vigselringen idag! Bestämde oss/mig tillslut för den med prinsessen i mitten i galleriet! Tar ca 5veckor för den att bli klar, kan knappt vänta!
    Vi får den omgjord efter hur vi vill ha den på Smycka, är egentligen en ring från Guldfynd!

• Bluebride

grattis pettan.

Ska snart lägga mig, börjar bli väldigt trött, varit en jobbig dag med många tankar om ekonomi, bröllop, sjukhusbesök och socialen

• Martinaa

Hej på er alla!
    Ska bara skriva några korta rader innan jag måste i säng! Klänningen kom idag morse och har hunnit prova den tillsammans med en kompis också. Den var suuuperfin och satt jättebra! Är så nöjd och ångrar verkligen inte att jag beställde från Milly! Nån som inte fixat klänning än så kan jag verkligen rekommendera dem! Jag fick ju min klänning bara på tre veckor också så de kan jobba på snabbt också!
    Bilder och mer bla bla bla från mig kommer imorgon (nog)!

• Fröken Strössel

Vad roligt att du blev så nöjd Martina! Grattis!

Härligt med ring också pettan

Svar på tråden MAJ 2010 del 4