Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

lanovia 08 skrev 2009-12-11 08:44:25 följande:

Jag är så glad över ändringen som skett med min man. Han har verkligen glatt sig över barnet även innan något annat kan jag inte påstå. Men fokus har liksom varit på när det väl är ute, min mage har ju inte varit så superintressant. Vilket är fullt förståligt när han inte fått några gensvar från bebisen. Så himlans spännande är det inte att sitta med händerna på en mage där inget händer.Men igår kväll kom han spontant flera gånger utan att jag behövde säga något om sparkar och la händerna på magen. och han fick känna något de flesta gångerna.
    Åhh va härligt!

*MASSA KRAMAR till Blommis* Skönt ni redde ut det....får lite hjärtsnörp när jag tänker på mannens tårar!
    Skönt att veta att de tänker längre än näsan räcker!

Hinner inte hälften av vad jag vill.....men skickar massor av till er alla!
    Bellabus har fullt upp med att äta upp sina leksaker...o blir skitförbannad när det inte går som hon vill o är lite trött...humör?....nääääää? Detta har jag fått för mina synder!

• ingenjörsbruden

Hej flickor!

Märks att julen står för dörren....alla har fullt upp som tusan!

Blommis: asch jag läste ditt inlägg 1321 liiiite för fort....insåg inte att det var sonen som var rädd för att ni skulle separera....suck! Men fick hjärtsnörp ändå!
    *virrar på huvudet åt min virriga skalle*

Idag får vi besök ifrån Norrköping! Min bästis kommer ner med sina två barn o mamma för att få snusa bebis o träffa några släktingar! Har redan gjort pajdegerna o ska nu gå på o fräsa purjolök o skinka!

Massa till er alla!

• ingenjörsbruden

Mmmmm *tar en lussekatt o lite glögg o slår mig ner i min bruna plyschsoffa o gasar lite.....*
    Drömde förresten att vi bodde i en husvagn o det var svinkallt ute...tom SNÖ...i skåne...hahaha då insåg jag att det var en dröm!

Mööööörning flickor, o en underbar lucia o tredje advent önskar jag er alla!

Besöket igår gick bra...men lite full rulle på ungarna.....bara att vänja sig!

Håller just nu på att baka lussekatter...maken tycker mina är godast *glad*
    Sen ska vi åka till huset o dubbelkolla mått på fönster inför persiennbeställning o så ska väninnan komma dit o kika på huset!
    Hon är ju osså bygging o så klart superintresserad....stackars barn kommer att vara nådigt trötta på oss!

• ingenjörsbruden

Hinner inte med att läsa allt som händer här...men skickar massor av till alla!

*tassar ut o snurrar lussekatter innan Bellabus vaknar*

Hon har förresten kommit på att ALLT ska stoppas i hennes mun!! Leksaker, mammas fingrar o händer...kläder....ja allt ska ju smakas på....o så har hon ett hiskeligt humör när det inte går lätt o som hon vill...huvaligen!

• ingenjörsbruden

Hej Hopp i Lingonskogen!

Här är det svinkallt...dåligt isolerad lgh så det är kofta o varma sockar som gäller.
    Ballabus har kofta med huva så hon är coolare än coolast!
    I morse vaknade hon vid halv fem o var superpigg...lite mat o gos i sängen m hela familjen sen kunde jag få henne att somna om...tur var det för jag var supertrött o INTE sugen på att gå upp halv fem i morse!

Tempot här hemma är högt som vanligt.....idag ska det tvättas ett antal maskiner, jag har beställt mer gardiner, ska beställa persienner o lamellgardiner osså....vaccinera Ballabus (3mån vacc), göra kalops o ja....SEN kan jag nog ta det liiiiite lugnt!

I morgon blir det en tur till IKEA med min syster...farmor ska passa Ballabus.
    På onsdag ska jag träffa fler BT-bebisar....flickorna i Lund som gifte sig samma år som jag har förökat sig o vi ska träffas med våra busungar!

På fredag kommer min mamma o passar busan...då hoppas jag få ngt gjort här hemma...hahahhahhaa!

• ingenjörsbruden

Daa: Sånt e så surt med klädjagande....har man ställt in sig på ngt speciellt man vill ha....så nog tusan så hittar man det INTE.....hoppas på bättre jaktlycka nästa gång.

Lanovia: Åhhh vill osså ha gran..... så härligt med småbebiskläder!

*kramar Ninnis jättehårt*

Nä nu måste jag springa o rädda posten innan katten äter upp den...suck!

O Ballabus gastar tusan!!!
    Hon hittade sin fot igår....stoppade den i munnen osså...verkade dock inte så gott!

• ingenjörsbruden

Hejhej hemskt mkt hejhej!

Nu e Ballabus vaccinerad...o usch va hon gastade...fick två...den vanliga o så en mot pneumokocker....hur det nu stavas....nåväl
    Nu har hon äntligen däckat så jag har kunnat skicka iväg beställningen på persienner...hoppas allt kom med som behövdes...tur jag ska besöka dem i morgon o då komplettera med mer uppgifter om det behövs....både skärp o hängslen i dessa virriga tider!

Ja dessa karlar....hahahhaha...verkar vara ngt genetiskt med att de tycker att vi för monologer hela tiden....hahahaha!

Blommis: Va roligt att det blev gott gensvar på ljuspyntet! Vill osså....
    Surt med sambons jobb....hoppas han får heltid snarast!
    O hade vi bott närmre så hade du kunnat få ett skrivbord av oss medigenast....hahahaha vi har möbler till ett helt hus....blir bra NÄR vi bor i huset....hahahaha!

Nä nu ska jag ta o hoppa in i duschen!

Massa till er alla

• ingenjörsbruden

*Sticker in huvudet snabbt som tusan o ropar hej o kastar till alla*
    Har haft en stökig natt...Ballabus fick lite feber o sov rätt stökigt..så jag är rätt trött idag.

• ingenjörsbruden

Hej flickor!

hinner inte med er alls... ....hoppas ni känner att vi tänker på er massor!

navelsträngen....den klippte maken...men välja tidpunkt det fick vi inte.....

Massa bamsekramar till er alla!

• ingenjörsbruden
    Daa skrev 2009-12-20 16:27:49 följande:
    Kikar in för att önska er en glad första advent. Måste ju också berätta om vår underbara julklapp: det där lilla fåniga, svaga strecket som gör minus till plus.
    GRATTIS!!!! *KRAMAR BAMSEHÅRT*
    Åhh va härligt!!!!!
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...