Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Fasen va man är fyndig....

Bella sitter nu i IKEA-barnstolen med en fete dunkudde runt om sig....fyller ju inte upp stolen helt....o så kan man ju lägga leksaker på brickan framför....DAGENS MEST STRÅLANDE IDÉ!

Så hon har suttit i stolen när jag dammsugit o fixat o moppat o nu ska jag laga mat!

Husbygget pinnar på utav tusan....på måndag kommer målaren, sen kakelgubben...ja det börjar snart bli färdigt!!!
    Inflyttning fortfarande i slutet på jan.....köket ska monteras osv....

Tänker massor på er...kanske kan jag hinna med att läsa mer nu när jag introducerat barnstolen....hoppas det! Längtar massor efter att läsa o vara med er...men tids nog så blir det nog så.... Iallafall sen vi flyttat!

• ingenjörsbruden

Uppdelningen här är som följer:
    Jag tar Ballabus o allt m hemmet....så gott jag kan o hinner...
    Några husgrejor roffar jag åt mig...färgval o garderobsinredning (VIKTIG)
    Maken tar allt annat m huset...
    Orkar.....nja...ja...jo....vi måste! Tur det bara e en kort tid kvar....hade inte pallat m en renovering direkt....för lång tid med lägre intensitet.....nu e det verkligen fullt ös, medvetslös. O en hel del hjälp fr mamma o syster!

Blommis....är det inte det som kallas manligt/kvinnligt....same same but different.....viktigare o mer betalt?

Daa....hoppas att dagen varit full m kramar!!!
  • ingenjörsbruden

God morgon!

Sonja: Naaaaaw va härligt med dansföreställning! Det kommer att gå galant tror jag alldeles bestämt!

Ninnis: Tränade du huden denna gången osså? Moahahahahaha!

Lanovia: Bra du vilade igår....men försök ändå att ta det så lugnt du bara kan.....o vila massor...när spillevinken väl är här så får du ingen vila....

IDag ska vi bara slappa....städade, tvättade o lagade indisk gryta igår....så vi är värda att få ta det lugnt idag!
    Ska kika på lite adventsstjärnor o dyl....ska försöka shoppa i mellandagarna....
    Har ni sett någon superduperjättesnygg adventsstjärna någonstans?

Jenny: Jag har försökt maila dig foto på tyget o på busan...men det kom tillbaka...testade skicka det igen....men nu tänker jag försöka lägga in foto på gardinen i favo-tyget i mitt bildgalleri.

• ingenjörsbruden

Ninnis: *fniss* Kunde inte låta bli! Lilla svarta på hundträningen.....lär nog bli en del extra dregel under den träningen misstänker jag!

Hahahaa,,,ja de riktiga stjärnorna är klart finast!

Sonja: Hahaha va härligt att den lilla fjärilen vet redan nu att hon inte har scenskräck!! Tänk om man själv kunde vara så tvärsäker alltid...

• ingenjörsbruden

Ninnis: Jodå allt är bra här! Har idag förlustat mig med att sondera marknaden efter gardiner...tyget jag är förälskad i är Malaga 24...men liiiiite väl dyrt....430 kr/m....
    Men har hittat en dyl färdigsydd i beige-toner...kika här!
    Panelgardin 2-pack Nirvana, 70/Brun från Textilboden.se

Lanovia: Hehehe ja klart Ninnis blir populärast!....får kanske se upp så hon inte blir "humpad" på benet! Moahahahah nu är snuskfian i farten igen!

Leksi: hmmm nästkusin...ja i min "värld" (höhöhhö) så är min kusins son, Ballabus nästkusin...tror att det är samma som syssling....fast jag kan inte använda det ordet...tänker bara på pysslingar....*tjillevippen*

Bebisar/graviditerer smittar def.... .....eller hur Lanovia?!

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-12-02 20:26:36 följande:
    Här är det finfint!Flyttfunderingarna finns kvar. Dock saknas rätt hus
    Ja det är verkligen ett dilemma....rek inte att bygga själv....herregud....luften kommer verkligen att gå ur oss när vi väl har flyttat....
  • ingenjörsbruden

Småkusin...hmm...kärt barn...många namn eller hur?!

Sonja: Åhhh så bedårande lilla T måste ha varit...o cool! Mmm sån där modern dans/musik...ibland funderar man verkligen på vad det är man ser...

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...