Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Om en månad så hoppas vi att vi bor i huset.....om allt flyter på som det ska med leveranser osv....o inget strular så ska det gå bra!

Var uppe o tittade i huset nu i julhelgen....det blev så jäkla bra med färgerna på väggarna....bara badrumsgolvet kvar att lägga o ekparketten....sen är väggar o golv klart.....

• ingenjörsbruden

Nä nu ska jag försöka mig på att komma igång med städning hushållsfix....ska nog göra en tacopaj först....rester sen igår!

En massa massa till er alla!

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-12-28 11:19:52 följande:

Ingis, annat roligt är när man glömt magen när man parkerar bilen och ställer sig för nära grannbilen. Lite svårt att dra in den är det ju.Eller när man öppnar en dörr och drämmer dörren rakt in i magen, för oj det var visst något som stack ut.
    Hahahaha eller när någon ska gå förbi o det är lite trångt o man försöker dra in magen eller ställer sig med magen mot väggen o tror att det ska gå...hahahaha

• ingenjörsbruden

Attans att jag missade dig, lanovia! Får spamma lite själv!

Bra att du tar det lugnt...o jag VET hur svårt det är att verkligen ta det lugnt!
    Kan säga attjag är jäkligt glad för min skötväska....Emmaljunga exklusive....måååååånga fack o bra o ha grejor....även ett litet skötbordsunderlägg som varit väldigt bra vid blöjbyten i byggboden!

Igår var jag attans flitig.....promis på 6 km, handlade o hämtade ut paket....maken valde en personvåg som present från jobbet...så ja....nya tag efter nyår!
    Storstädade hela lgh o tvättade massor, badade busan....hon lyckades bajsa ner sig helt....o det insåg jag inte förrän jag började dra av henne bodyn....så jag drog hela hennes rygg full m bajs....eeeehhhh så det blev lite provisorisk tvättning av busan i handfatet....något skeptisk bebis jag höll då...sen blevv det lång plaskbadning i baljan ....hälften av vattnet hade hon plaskat ut......o sen blev tacopajen jäkligt god...blir fler gånger paj på matrester kan jag säga!

Nu sitter Busan o sover i sin stol....hon däckade helt plötsligt...hahahah lilla loppan...ska stoppa henne i vagnen...ska baaaaara ta ett foto på henne först!

Blommis, så härligt ni verkar ha haft det....så vill jag osså ha det....fullt med folk o massa mys!

MASSA till alla!

• ingenjörsbruden

Hej söta tjejer!

Tycker osså att det är tur att ni finns!
    Hinner dock inte med för fem öre men men....flytta nu om 27 dagar.... ..sen ska vi bara ha dop den 20 feb...seeeen kanske jag hinner med bättre här inne! :-9

Nyår var osså lugnt....Ballabus sov som en stock....o sov även gott i vagnen när vi gick hem ...trots några raketsmällar...

*kramar Daa jättemassor*

• ingenjörsbruden

Hej flickor!

vill bara meddela att vi lever, flyttpackar o busar för fulla muggar! Hinner inte ens komma in o läsa

Snart följer ett par veckor med lite eller ingen nätkontakt alls.....
    Beror lite på hur Telia hinner med att koppla in vårt hus o så....håll tummen för att de hinner göra det innan vi flyttar.

Har inte många dagar kvar i lgh nu.....23-24 flyttar vi allt fr lgh o helgen efter så ska den städas massor....undertiden så bor vi nog hos svärisarna....för någon SMART stolle har bokat vitvaruleveransen till den 2 feb....nåja...

Massa KRAMAR till er alla!!!
    Extra många till Daa!

• ingenjörsbruden

Hej o hå i tråden den blå..... det skvalar av tårar både här o där.....*delar ut näsdukar, gör en ful grimas o kittlar Bellabus så hon kiknar så att alla skrattar lite*

Fy fasen sicken tradig dag, Blommis! O ett stort MORR på karlar som inte lyssnar eller gör som man ber dem.

Daa: Skönt att det inte var den okänsliga subban. Vissa människor borde inte få jobba i yrken som inkluderar mänsklig kontakt....

EA...säger bara....banker SUGER!!! Man är så himla utelämnad till dem....nää jag gillar INTE banker...sånt jäkla strul vi har haft med vår bank....*suckar tungt*
    Låna kr av föräldrarna....skriv ett avtal bara....om ni är flera syskon så är det viktigt att allt som rör kr kommer på pränt...blir bara en massa groll annars.....OM föräldrarna vill låna ut (så förutsätter jag att de räknat på att de inte behöver kr) så är det jättesnällt....kan om man vill räknas som ett förskott på arvet. O så får de se o veta vart pengarna går o att det är till ngt riktigt bra.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...