Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

nä nu ska jag vara en riiiiiktig småbarnsförälder....sängdags!

Dock troligtsvis utan maken....för jag är liiite sur på honom.....Om man går o hämtar dryck eller snacks.....VARFÖR frågar man inte o tar till den andre???? Är rätt irriterad faktiskt...han har satt SINA behov i första hand i flera dagar nu......o Ballans behov går först för mig....hade ju varit rätt trevligt om han hade tänkt LITE på mina behov....SUCK!

Nåja...vi sliter massor båda två nu...o det är inte långt kvar tills det blir lite mindre slit.....hoppas jag.

Nåväl....nu ska jag nanna "tudden"!

på er alla

• ingenjörsbruden

Naaaaw vilken morgonväckning, Ninnis! Så härligt!

Lanovia: låter mysigt med födelsedagsfirande hemma med finservisen dukad i finrummet! Hoppas du inte valt superavancerad mat så du kan vila lite osså mellan varven i köket. Känner igen det där med ont i höfterna....testa o palla upp med massor av kuddar mellan knäna osv.... Du får kanske passa på o ta en "morfar" under dagen Älskar det uttrycket!

Fru Bygg: Ja det är mysigt att vakna först....härligt att ligga o titta på dem när de vaknar osså....

Jag fnissade så jag höll på att väcka stumpan inatt....hon bökade runder så jag var tvungen att kolla vad hon gjorde.....hon låg o lyfte upp benen mitt i luften o så slog hon händerna på knäna....hahahahhaa mitt lilla träningsfreak! Tränar även i sömnen!
    Bara hon lär sig att plutta in nappen i munnen igen så kan hon sova i eget rum!
    Ballan åt en hel smakportion potatispuree o mild havregrynsgröt i går....inte lätt att svälja...men får man försöka ett par gånger så kommer man på det.....liiiite iallafall.

Idag är det MASSOR som jag ska fixa...så jag tittar bara in här som hastigast...Mormor är här o passar sitt barnbarn så jag håller på att storstäda, flytta runt på flyttkartonger, ska packa lite o så ska jag avsluta ett projekt till en väninna....
    Ja....bäst jag lägger på ett kol nu....

Blommis: Har du ritat ett ägg o en spermie på sandsäcken ännu?! *KRAMAR MASSOR*

till er alla

• ingenjörsbruden
    Fjällbruttan skrev 2010-01-15 15:47:22 följande:
    Ursäkta alla felstavningar, grammatiska fel osv.. men jag är så arg så jag skakar!Ringde maken som faktiskt frågade:-Men?? Messade den dumme jäveln?? Hur dum får man va??Utan att ens hunnit säga att Moa inte sett messet.. SKÖNT!!!
    Men....ärligt talat....kan man verkligen VARA så jävla dum....*helt stum i förvåning*
    *skakar på huvudet o hämtar traktorn för att ringvälta över aset....fr midjan o neråt e väl lämpligt...för ta huvudet spelar ju tydligen ingen roll....verkar ju tomt där ändå!*
  • ingenjörsbruden

Villemoa: Va kul med jobbintervjuv o så härligt att stumpan verkar trivas så himla bra på dagis! Den där överbakade laxen lät ju gudomligt god! Har du receptet eller länk till var man hittar det?! *Dreglar*

Lanovia: Klart att spillevinken kommer nästa helg när jag håller på att flytta...det skulle ju vara samtidigt hade vi ju sagt!

Ja just det...*håller tummen för EA´s huskik idag*

Bruttan: Härligt att höra att tvillingarna växer så det knakar o mår bra! O gött att kunna städa ut tomtarna (på loftet ) hehehehe önskar att jag kunde göra det... Det skulle jag behöva iallafall!

Här går det i 110 knop hela tiden....ytterligare kartonger packade o inser att det hade varit smidigt med ytterligare kartonger...men nu får det räcka.....vi får flytta det vi kan o ösa upp det ur kartongerna...finns ju gott om utrymme....o sen ta med kartonger tillbaka o packa mer.
    har räknat ut att det är ca 140 h kvar boendes i lgh....snacka om att räkna ner!

Köket är på plats o lika så tvättstuga o klädkammarens inredning....inga vitvaror...men ja det börjar ta sig!
    O mitt ialltihopa...så måste jag få ut dopinbjudningarna...suck alltså! ALLT på en gång....o i morgon så är det infoträff inför babysim....herregud....det är liiiiiite många grejor nu tror jag.....tur att mamma o syrran kommer i veckan o avlastar lite....det behövs!

Massa till er alla

• ingenjörsbruden
    Fjällbruttan skrev 2010-01-17 14:24:30 följande:

IIiiihhhh... det räckte att jag läste för att jag skulle bli helt utmattad!!Men det är skönt att läsa om nån med energi, då inser man att den finns där nånstans, den kommer tillbaka nångång..Babysim är fantastiskt kul!! Saga älskade det, se bara till att lillan är mätt i magen Kram
    hahahah blev själv trött när jag läste mitt inlägg igen....hahahaha
  • ingenjörsbruden

Usch....pappa har äntligen kommit hem fr sjukhuset....men nu är katten kass...han har gått ner massor o har nu slutat äta....orkar inte detta.....men han har gjort det innan när han varit deprimerad....o ja....så här lite tid som han har fått sen Bella föddes....ja det har han aldrig råkat ut för.....det värsta är att jag inte riktigt hinner med honom just nu innan flytten....men det är bara att prioritera om....

Nä nu är det blöjbyte o lite mat som gäller för min lilla vrålapa....

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2010-01-18 13:26:44 följande:

Ja just det ja glömde ju helt bort Ingis pappa förut. Hur är det med honom nu?
    Jo..det är väl rätt ok tycker han, men det är jobbigt att ställa in parkinsson-medicin.....många sorter o rätt doser...extra hårt då pappa i princip aldrig varit sjuk/klagat....
    Nä nu måste jag stressa vidare....

Massa kramar till blom-gossen!
  • ingenjörsbruden

*sticker in huvudet o kastar en massa ...kutar vidare o bokar flyttbil, packar kartonger, skriver adresser på dopinbjudningarna, röjer i köket, tvättar lite...jisses...någon som kan donera lite extra energi....lär behöva det!*

• ingenjörsbruden

Fru Bygg skrev 2010-01-19 13:05:43 följande:

Vad ska man hitta på för att gottgöra mannen för att man var riktigt grinig igår?
    jag hade bakat paj till min gubbe....o erbjudit massage
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...