I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
nä...nu lockar maken...hehehehe!
nä...nu lockar maken...hehehehe!
Ninnis: Vilken gullis du är som har semlor m t jobbet!
Hvidis: just det..du ville ha receptet på chokladkakan....den ska finnas på recept.nu men jag hittar den inte...o så har jag packat ner alla kokböcker o recept....
Men ett annat chokladkladdkakerecept som är mumsmums är följande:
200 g choklad
200 g smör
250 g socker
5 ägg
1 msk vetemjöl
Smält smör o lägg i chokladen på slutet o låt smälta utan att koka. Rör sedan i resterande ingredienser. Häll i smord o bröad form, grädda i 175 grader i 40 min.
Jodå....svärisarna har dator...men det är visst en mac...de har köpt ny dator...så förhoppningsvis så klurar jag ut det...annars vet ni var jag är...
Åh tjejer...nu skriver jag en sista gång på denna dator i denna lgh till er....maken ska montera ner hela rasket i kväll.....
Ninnis: Du är en underbart fantastisk människa....tänk..nästan snällare än mig
....för jag erbjuder ju mig att FÖDA lanovias barn!
Haahahahaha nä men ärligt talat....snällare människa än du vet jag inte!
på dig!
Låter så spännande med barnvagnsköp o husköp!
Härligt att Daa ser lite ljusare på tillvaron o att blompojken verkar må bättre han osså!
Lanovia: Jag tippar på flicka o att hon kommer på söndag....morgon så att ni klår oss o hinner förre vår flytt!
Massa till allihopa!
Nu ska vi se om något av romanläsningen har fastnat i flytthjärnan....
Blommis: Åhh va förbannad jag blir...jävla snorunge till att sparka o hålla på.....visst inte slå tjejer...men hon skulle nog behöva sig en rejäl smäll..... *morrar* Hoppas att det hjälper när läraren tar tag i det....annars kommer jag o ser till så tösen får sina fiskar varma!
EA: håller tummar o tår o allt möjligt för att det ska gå er väg...med allt!
Hvidis: Åhh suck va jobbigt med 2 h pass på natten....vill hon vara vaken o leka där emellan eller? Ballan pluttar ut nappen med jämna mellanrum..men vaknar oftast inte till....så hon somnar om när hon får nappen...men visst...hon väcker mig...men nu slumrar jag mig igenom napptillbakapluttandet....
Fick E feber av denna sprutan eller hur gick det?
Var det min kladdkaka du gjorde?! Om man äter den nygjord så känns den lite för lös/kladdig...men nästa gång man tar så är den perfekt...den mår bra av att få svalna...så stelnar all chokladen!
Jag ska göra en sådan kladdkaka till dopet o sen ha rosa princesstårtor....(jajajaja jag vet att det inte är riktiga princesstårtor om de är rosa...men liiiiite köns-oneutralt vill vi ha det )
Lanovia: Hahahaha känner igen det där....ja dra ur telefonen ur jacket o stäng av mobilerna....
Attans att vi inte fick rätt...men å andra sidan så har vi inte flyttat allt....hehehe så jag tippar nu på fredag eller lördag...29 eller 30/1 för då ska vi köra sista flyttlasset fr lgh.
Skönt att du inte har så ont som du hade för ett par veckor sen...så kan du ladda energi o kraft.....o visst...vi ÄR otåliga nu för tiden....allt ska hända NU....tänk...för bara 100 år sen så tog breven sin lilla tid innan de kom fram...idag så SKA de vara framme dagen efter!
Tempot i samhället är så himla högt....tror inte det är så jättebra för barn o ungdomarna...o inte de vuxna heller! O det kombinerat med informationsflödet...inte konstigt att det finns så många som är utbrända idag o att det inte fanns förr...
Så nu räcker det med filosofiska funderingar o reflektioner för denna veckan!
Hej flickor!
Nu e jag inne en stund...ska försöka läsa in lite...
Men jisses va ni skriver!!
efter att ha skummat en hel novell så är det tyvärr skrämmande lite som fastnat....men ja...stora kramar till alla!
Vi lever....men faaaasen så trött jag är på att inte bo i huset....suck o pest o pina....plus att jag just nu har en depp-period.....är nog mentalt helt slutkörd efter att ha packat HELA vårt bohag....
Jättemysigt att få så mkt tid med svärisarna plus att de är ytterst glada för att få hålla o ta hand om Busan så jag kan fixa annat....så det är positivt.....
Men ja...just nu känner jag mig bara lite deppig....men det går nog snart över!
Jahappp....nu är Busan inte tillfreds med hoppgungan....dags att roa på annat vis....
MASSA o kramar till er alla!
O för bövelen....skicka sms till mig när det är bebisdags, lanovia!
Mitt bud nu är lördag morgon!
Jag ska bara ge ballan lite mat...snart tillbax!
så länge