Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

*fyller på Blommis te-kopp o tar fram ett stort fat m lussekatter o glögg*
    Man känner sig så jäkla bäst när man fixat själv m datorn!

Fru Bygg hahahaa ja visst kan man massor som mamma! O familjeliv...hahahaha bara för det så måste jag gå in o kolla där...har inte varit där sen innan busan föddes!

Daa: Fasen osså....hoppas illamåendet bara försvinner huxflux eller langar fram etiketten så du får veta vad det beror på.

Lanovia: säger bara stödstrumpor....guds gåva t gravida kvinnor! Hoppas festen blir superkul!

Idag kommer min mamma o passar busan lite.....jag ska då passa på o åka o byta skötväskan o sen åka o beställa persienner o lamellgardiner...eller ja...boka hembesök.
    Ikväll ska vi på fest...svärmor fyller år! fullt ös medvetslös!

Massa t er alla

• ingenjörsbruden

eeeeeh....hoho......*eko* hoho

Antar att många har sovmorgon eller bättre saker för sig än häcka här inne....... *kacklar lite o går o pickar lite frön....*

Gårdagen gick i högt tempo.....o hann m allt jag var tvungen....dock inte det jag eg ville....haha...men inte direkt förvånad!

Kalaset gick jättebra....Ballabus´s kusin gallskrek när hon såg sin farfars bror....cooooola Ballabus hade jättekul m honom o låg o skrattade i hans knä (vilket han behövde...ngt sårad över gallskrikningarna) *stolt mamma*

Fru Bygg: Visst är det härligt m så långa sovpass!Bara njut!
    Hahaha julpynt...ehrm...det enda vi har är en adv.stjärna jag köpte igår....o den är långt ifrån uppsatt!

Sonja: Pysselkungen o fikadrottningen! *joinar sonja vid fikabordet* *ryser osså vid tanke på piprensare*

Daa: va gulligt av bm o lyssna o stötta dig! skönt att slippa dra hela historien osså! *kramar om*

*tänker på ninnis på hundträning i kvällsoutfiten*

Lanovia: hoppas du får vila massor i helgen...misstänker dock att du far runt som en skottspole...

Näää...nu ska jag fixa lite här hemma...sen besöka svågern o svägerskan o titta på deras persiennlösningar, åka t huset o fotta o kika....målning på måndag!

Hvidis: Nä men vilken duktig stumpa du har!!!! SAMMA TID SOM VANLIGT UNG? ojdå...det blev stort....svårt m enhandsfattning....
    jag tar m lite kladdkaka!

Maaaaassa t alla

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-12-05 09:43:06 följande:

Hej Ingis och alla andraVad bra att Ballabus ville ligga hos farbrorn. Stackarn, inte kul när barn börjar gråta av ens närvaro även om sådant inte får tas personligt.Igår gick det kanon!!! Var så roligt!! Tror jag skall byta karriär. Har fått massa beröm *sträcker stolt på mig*Ingis, jag skall faktiskt ta det lugnt idag. Det måste jag för jag tänkte orka hela graviditeten ut.nu skall vi äta frukost sedan skall vi åka till havet och ta en lugn promenad med hunden och handla mat på vägen hem. Därefter är det än så länge oplanerat men jag skall ju vara ensam hemma ikväll så då blir det SOFFA!!!Vad ni andra skrivit får jag läsa ikapp senare.
    *blir glad över planerad vila*
  • ingenjörsbruden

Hej flickor!

Daa: Skönt att läkaren inte har satt diagnosen direkt utan vill kolla med prover osv...verkar vara gullig..o ja...hon hade rätt i att fråga...det är skrämmande vad sexual-undervisningen i skolan har etsat sig in!

Lanovia: Verkar som du hade en rätt lugn kväll....nog bra för mage o ben....o KÖP stödstrumpor....kanske inte snygga...t shorts eller kort kjol.... ....men jäkligt sköna!
    Jag använder mina fortfarande om jag vet att jag ska stå/gå en hel dag!

Sonja: Du har en riktig pysselkung! Härligt när pepparkakstillverkningen blir en familjesyssla!

Nu har jag packat alla grejorna som vi ska ha med oss till Hvidis o lilla E.....mamma hade med vändstekt sill som jag bara måste få bjuda Hvidis på....hoppas hon gillar det!
    Väntar nu på att Ballan ska göra färdigt i brallan o bli lite hungrig så vi kan åka i lugn o ro.

Stoooooooora pussar till er alla!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-12-06 18:53:13 följande:
    Hej!Härlg dag med Ballabus och hennes fina mamma! Underbar sill lagar bb's mormor och ingis¨gör en ljuuuuvlig kladdkaka! Mums!Nu har jag shoppat leggings och klänning på nätet, så nu är det bara att gå igång med orbitrekkern jag fick av pappa i flytten har klarat 5 min två dagar i rad innan lungorna käns som om de ska brinna upp. Fyyy vad dålig kondi man får av att få barn .Lanovia: Stödstrumper is da shit! Använd! Du har tur att det är vinter när du ska gå i dem, du slipper hudfärgade nylonk¨nästrumper i 28gradig värme...

Jaaa..rediga vändstekta sillar o kladdig kladdkaka!

Tack för supermysig mamma-bebisträff, Hvidis! Tiden verkligen bara flyger iväg när vi är på besök! Tur vi inte bor närmre....för då hade jag inte hunnit med mina plikter här hemma
  • ingenjörsbruden
    Villemoa skrev 2009-12-06 18:58:17 följande:
    BIM -2 och ett fett - på stickan. Skit.Kan nog vara så att indianerna är på intågande. Skit.
    *KRAMAR OM*
  • ingenjörsbruden
    Daa skrev 2009-12-06 19:44:19 följande:
    Idag har jag mått sämre än igår och det var lite nedslående. Det positiva är att det fortfarande är bättre än det varit de senaste månaderna. *hoppashoppashoppas att det ska gå över nu*Maken började nyss spåna på julklappar till sin svåger, alltså min bror. Det spårade ur nåt vansinnigt och slutade med att jag nästan snyftade av skratt. Tror jag har nämnt någon gång att min make kan vara ganska knasig emellanåt...
    [/citat]

*håller tummen superhårt för att Daa ska må bättre*

Va härligt med en knasig make...min är så ordentlig....jag får stå för knasigheterna....kanske bra att båda inte är knasiga...stackars ballabus då!
    Hur gick funderingarna på present då? *jättenyfiken* O vad blev det?
  • ingenjörsbruden

O Ballabus har däckat totalt nu....sov hela vägen hem...sen var hon vaken en stund o åt lite mer....sen sov hon medans jag lagade mat...max en halvtimme....sen satt hon i sin stol o pussade på sin Barba-Zoo ....sen slök hon 150 ml o har sen sovit i nästan 1,5h....tar tydligen på krafterna o försöka hänga med lilla E idag!

Hittade en jättekitschig sänghimmel på cervera t Ballabus....har inte vågat visa den för maken...den är def lite för mkt för honom....hehehe

• ingenjörsbruden
    Daa skrev 2009-12-06 20:28:28 följande:
    Tack för tumhållningen, Ingis.
    Ja, det är härligt. Egentligen är han väl ordentlig, det är mest verbalt det snurrar om ibland (och ibland är det jag som står för det). Vi har inte kommit på något ordentligt än, för det är lite svårt. Funderingarna (som maken envisas med att hävda är seriösa, han har tjatat sedan igår) handlar om en hamster. Svårt att återge vad det var som blev så kul , men det var det där med att kanske skicka hamstern anonymt med posten och att den borde klara sig om man skickar med den lite mat. "Sen", sa maken, "ringer D och undrar vad det finns för sjuka människor. 'Nån har skickat mig ett paket med en död hamster och en burk varmkorv!'"Den där burken varmkorv i kombination med makens ytterst nöjda min var det som fick mig att bryta ihop.
    Ja sådana funderingar är svåra att återge...men ser def det roliga med en död hamster o en burk med varmkorv....inte konsigt den dog....ingen konservöppnare ju!

Moahahahaha!

Ska se om jag hittar sänghimmeln på nätet i morgon...kommer inte ihåg vilket märke det var...o kassen med grejorna är under vagnen o busan sover fortfarande....så jag väntar tills hon är vaken...hehehehe

Nu ska jag o maken se om vi kan nyttja tillfället då busan sover....

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-12-06 21:44:40 följande:
    Ååååååååååå!! Tack för chokladgodbitarna som du gömt i kylskåpet, ingis! MUMS! Batman och jag tackar och bugar. Han älskade också sillen förresten )
    Hihihihihi....jo..jag "glömde" lite gott t senare för dig o batman!
    Kul han osså gillade sillen! Den är allra godast nystekt eg...när den är lite krispig i kanterna.....bra omega-3-lunch!
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...