• AnnaS82

Jag vill att pappa leder mig till altaret...

Hej på er!

Ringde o bokade kyrka idag! Nu känns det så verkligt!
    Det var bara det att jag fick höra att kyrkan (som jag tycker är så vacker, o som jag verkligen vill gifta mig i) vill följa de svenska "policyn" att man går in i kyrkan som ett par. (Man ska inte vara ett bihang till de andra.)
    Men jag vill gå in med min pappa. Det har alltid varit så i mina tankar... Jag vill att dörrarna ska öppnas, jag vill se min blivande make stå där framme, o jag vill bli överlämnad av min pappa.
    Jag vill gå in med "mitt gamla liv" och gå ut med det nya...
    Hur ska jag göra? Någon som har tips?

• Svar på tråden Jag vill att pappa leder mig till altaret...
  • Heloise

Ja det inlägget är otroligt komiskt tycker jag. Fast kanske mer tragi-komiskt. Fast det var väl knappast anledingen till att du kommenterade det, eller hur.

ario skrev 2009-11-03 21:40:56 följande:
    haha
  • ario

skrattade inte du när du läste den?

så länge det finns komiskt inlägg så kan man får vem som helst skratta!

Heloise skrev 2009-11-03 21:44:11 följande:
    Ja det inlägget är otroligt komiskt tycker jag. Fast kanske mer tragi-komiskt. Fast det var väl knappast anledingen till att du kommenterade det, eller hur.
  • Heloise

Om jag skrattade? Nej det kan jag inte påstå att jag gjorde. Klart du får skratta så mkt du vill, du är bara lite genomskinlig. Du drar upp ett inlägg för x antal sidor sen och kommenterar det, därför att Blomman och Duschess snackade om det, och du vill visa att du inte alls tycker lika som dem.

ario skrev 2009-11-03 21:47:18 följande:
    skrattade inte du när du läste den?så länge det finns komiskt inlägg så kan man får vem som helst skratta!
  • Aleta

Buuuuuuu!

passionsblomman skrev 2009-11-03 21:40:50 följande:
    Glöm inte "bajsnödiga feministiska fjantar" och "bakåtsträvande orättvisa häxjägare"
  • Aleta

Jag förstår inte varför man måste hålla med alla om allting, annars är man respektlös?
    Är det inte det som är charmen med att det finns mer än en människa i världen, vi är alla olika?
    Det innebär också att det är intressant att försöka förstå varandra, tycker jag åtminstone.

JT2010 skrev 2009-11-03 21:37:19 följande:
    Ni behöver inte tycka att det är okej. NI behöver bara ha lite respekt för folk som faktiskt tycker att det är ok. Ni behehöver bara förstå att saker och ting förändras precis som att många som är för brudöverlämning har förståelse för att det finns en negativ sida..
  • ario

hahahaah

Heloise skrev 2009-11-03 21:54:51 följande:
    Om jag skrattade? Nej det kan jag inte påstå att jag gjorde. Klart du får skratta så mkt du vill, du är bara lite genomskinlig. Du drar upp ett inlägg för x antal sidor sen och kommenterar det, därför att Blomman och Duschess snackade om det, och du vill visa att du inte alls tycker lika som dem.
  • JT2010
    Alexxxi skrev 2009-11-03 21:37:38 följande:
    Jahaaaaaaaa, det förklarar allt=p Vart lite chockad över dina försvar ang brudöverlämning men nu förstår jag Du får gärna joina oss på vår tråd "orientaliskt bröllop" om du vill?
    Kan jag göra. Antar att den tråden är lite trevligare =)
  • Aleta

Trist nog så drar jag slutsatsen att det är kulturella skillnader som utgör den största barriären i diskussionen.

Jag kan inte låta bli att tycka att ni (ursäkta att jag klumpar ihop er) blir upprörda över absolut ingenting. Jag läser ett inlägg som någon har gjort och sedan kommer ett jätteilsket där någon känner sig påhoppad och jag förstår verkligen inte alls varför, trots att jag precis har läst samma inlägg!?

Alexxxi skrev 2009-11-03 21:37:38 följande:
    Jahaaaaaaaa, det förklarar allt=p Vart lite chockad över dina försvar ang brudöverlämning men nu förstår jag Du får gärna joina oss på vår tråd "orientaliskt bröllop" om du vill?
  • Ore
    JT2010 skrev 2009-11-03 21:19:48 följande:
    Det är pinsamt att folk som är negativa till brudöverlämning verkar predika så de som är för ska ändra sin åsikt. Det finns lixom inte den minsta lilla förståelse för att brudöverlämningens innebörd kan ha utvecklats och förändrats.
    I så fall är det ju precis lika pinsamt, att de som är positiva till brudöverlämning envist hävdar att symboliken har utvecklats och förändrats, när det är så väldigt många som tycker motsatsen, bl.a. det samfund (Svenska kyrkan) där många i Sverige vigs.

Är det inte pinsamt att stå framför en präst och förklara att "din och kyrkans tolkning av brudöverlämning är gammal och fel, min tolkning är modern och rätt och det är den som ska gälla för det vill jag, och det är jag som ska gifta mig".
  • JT2010
    Aleta skrev 2009-11-03 22:03:39 följande:
    Trist nog så drar jag slutsatsen att det är kulturella skillnader som utgör den största barriären i diskussionen.Jag kan inte låta bli att tycka att ni (ursäkta att jag klumpar ihop er) blir upprörda över absolut ingenting. Jag läser ett inlägg som någon har gjort och sedan kommer ett jätteilsket där någon känner sig påhoppad och jag förstår verkligen inte alls varför, trots att jag precis har läst samma inlägg!?
    Ja för det kan ju verkligen inte finnas svenskar bland de som är för brudöverlämning?? Jag är född och uppvuxen i Sverige och har umgåtts mycket med svenskar och det är många som skulle reagera precis som oss.

Oavsett var man kommer ifrån såblir man väl upprörd när folk föröker vara överlägsna? Många drar upp sitt medlemskap i SVK och påstår sig veta bäst om vad kyrkan och religionen står för vad gäller brudöverlämning. Samtidigt stöttar¨de andra saker och ting som strider mot religionen...
Svar på tråden Jag vill att pappa leder mig till altaret...