• AnnaS82

Jag vill att pappa leder mig till altaret...

Hej på er!

Ringde o bokade kyrka idag! Nu känns det så verkligt!
    Det var bara det att jag fick höra att kyrkan (som jag tycker är så vacker, o som jag verkligen vill gifta mig i) vill följa de svenska "policyn" att man går in i kyrkan som ett par. (Man ska inte vara ett bihang till de andra.)
    Men jag vill gå in med min pappa. Det har alltid varit så i mina tankar... Jag vill att dörrarna ska öppnas, jag vill se min blivande make stå där framme, o jag vill bli överlämnad av min pappa.
    Jag vill gå in med "mitt gamla liv" och gå ut med det nya...
    Hur ska jag göra? Någon som har tips?

• Svar på tråden Jag vill att pappa leder mig till altaret...
  • ario

Konstigt att plötsligt blev mina inlägg och dina inlägg skriva av samma person. Ingen av oss skrev lilla du, eller hur.

För att vi delar många åsikter? tråkigt att man inte kan diskutera utan påhopp.

Chris24 skrev 2009-11-03 20:10:31 följande:
    Ursäkta men vem pratade med dig? Jag kan bete mig väldigt ordentligt och uppföra mig i diskussioner,debatter,trådar,forum o vad som så vem är DU o peka o försöka läxa upp mig?Sköt dig själv o ge din åsikt,ja. Precis som jag gjorde men bestäm inte över hur jag ska göra eller inte göra eller säga eller inte säga är du väldigt snäll.Kom inte här och spela överlägsen eller bättre, du har din åsikt och jag har min. Snacka om att komma in mitt i en tråd och bete sig både fult och omoget, jag snackade i allmänheten och det fick jag göra sist jag kollade reglerna på BT.Det jag skrev till "lilla du" var en gång till JuliaAmelia och det är för att hon alltid hetsar och ska bete sig illa i sina inlägg, ja, kaxigt, ENLIGT MIG. Och där reagerade jag.Och vill jag diskutera Svenska kyrkan eller RYSKA kyrkan så tro fan jag kommer o göra det också, så lägg ner själv.Jag diskuterade allt o allting som jag ville, sen vida jag betalar till sVK eller inte vet inte du så snacka inte innan du vet fakta.Att jag dessutom frågade en massa var för att jag var nyfiken på allas åsikter, jag högg inte och jag angrepp inte och jag blev då inte aggressiv förens du kom in just nu o skrev.Alla andra, ha en trevlig kväll!
  • Chris24
    ario skrev 2009-11-03 20:19:52 följande:
    Har jag skrivit lilla du?
    Nej,jag skrev det till JuliaAmelia pga hennes kaxiga inlägg,tyckte jag. Hon syftar på mig där.
  • Duchess

Det var värst.

Tycker du ändå inte att det finns en poäng i att det blir lite konstigt när man har starka åsikter om en annan kyrkas vigselordning? Jag har inga åsikter om t ex ortodoxa vigselordningen (förutom att jag tycker att den är lite underlig för mig som svenska lutheran). Det måste väl vara upp till varje enskild kyrka att bestämma hur deras vigselritual ska se ut?

Chris24 skrev 2009-11-03 20:10:31 följande:
    Ursäkta men vem pratade med dig? Jag kan bete mig väldigt ordentligt och uppföra mig i diskussioner,debatter,trådar,forum o vad som så vem är DU o peka o försöka läxa upp mig?Sköt dig själv o ge din åsikt,ja. Precis som jag gjorde men bestäm inte över hur jag ska göra eller inte göra eller säga eller inte säga är du väldigt snäll.Kom inte här och spela överlägsen eller bättre, du har din åsikt och jag har min. Snacka om att komma in mitt i en tråd och bete sig både fult och omoget, jag snackade i allmänheten och det fick jag göra sist jag kollade reglerna på BT.Det jag skrev till "lilla du" var en gång till JuliaAmelia och det är för att hon alltid hetsar och ska bete sig illa i sina inlägg, ja, kaxigt, ENLIGT MIG. Och där reagerade jag.Och vill jag diskutera Svenska kyrkan eller RYSKA kyrkan så tro fan jag kommer o göra det också, så lägg ner själv.Jag diskuterade allt o allting som jag ville, sen vida jag betalar till sVK eller inte vet inte du så snacka inte innan du vet fakta.Att jag dessutom frågade en massa var för att jag var nyfiken på allas åsikter, jag högg inte och jag angrepp inte och jag blev då inte aggressiv förens du kom in just nu o skrev.Alla andra, ha en trevlig kväll!
  • Chris24
    passionsblomman skrev 2009-11-03 20:21:33 följande:
    Som sagt, spar gärna ordet "Ursäkta" tills du menar det.Och efter ett inlägg som det här, så har du nog för tid och evighet förverkat dina möjligheter att räkna med att någon ska ta dina inlägg om att någon annan skulle vara kaxig eller hetsa, på något som helst allvar.Om det här är din definition av att uppföra sig, så tror jag du hamnar ganska långt under de flesta andra här anser.Och vad gäller att sköta sig själv, så var det här ett öppet forum sist jag loggade in. Jag säger till om jag tycker saker går otrevligt till, både på forum och i verkligheten.Så obekväm är jag.Att det skulle vara fult eller omoget håller jag inte ett dugg med om. Det har för min del mer med civilkurage att göra och att man bör reagera när någon är taskig även mot andra.
    Vad du än heter, jag känner inte dig och du känner inte mig och därför får du säga vad du vill om mig eller mitt uppförande.
    Jag håller inte alls med dig så det är ömsesidigt just nu.
  • ario

absolut, det håller jag med:)

men man får väl vara med och diskutera? Men det konstiga är ju att det alltid pratas om "kyrkan" och att man ska ta för givet att det är svenska kyrkan vi talar om. Det finns många svenskar som tillhör massa olika samfund, eller hur?

Duchess skrev 2009-11-03 20:23:39 följande:
    Det var värst. Tycker du ändå inte att det finns en poäng i att det blir lite konstigt när man har starka åsikter om en annan kyrkas vigselordning? Jag har inga åsikter om t ex ortodoxa vigselordningen (förutom att jag tycker att den är lite underlig för mig som svenska lutheran). Det måste väl vara upp till varje enskild kyrka att bestämma hur deras vigselritual ska se ut?
  • ario

Boka den ortodoxa kyrkan så har du löst "the problem"

skämtåtsido, kolla vad din kyrka tycker,

AnnaS82 skrev 2009-10-27 20:52:06 följande:
    Hej på er!Ringde o bokade kyrka idag! Nu känns det så verkligt!Det var bara det att jag fick höra att kyrkan (som jag tycker är så vacker, o som jag verkligen vill gifta mig i) vill följa de svenska "policyn" att man går in i kyrkan som ett par. (Man ska inte vara ett bihang till de andra.)Men jag vill gå in med min pappa. Det har alltid varit så i mina tankar... Jag vill att dörrarna ska öppnas, jag vill se min blivande make stå där framme, o jag vill bli överlämnad av min pappa.Jag vill gå in med "mitt gamla liv" och gå ut med det nya... Hur ska jag göra? Någon som har tips?
  • Aleta

Om alla samfund förblev där de var när de startades så skulle vi inte ha det så himla kul idag!
    ALLA har ändrat sig mer eller mindre. Bibeln och övriga skrifter skrevs när man inte visste så mycket om världen, nu vet vi mer och därför behöver de anpassas. Om de hade kommit till idag så hade det stått helt andra saker så klart.

ario skrev 2009-11-03 19:32:43 följande:
    Men Sötaste skribent, endast svenska kyrkan ändrar sig efter mode, inte andra samfundInte ser du att andra samfund har ändrat sig? tack o lov!!!!Halleluja!!!!:)
  • JustMeAndMyLove

Väntar ännu på svar på mina frågor. (?)

ario skrev 2009-11-03 20:25:32 följande:
    absolut, det håller jag med:)men man får väl vara med och diskutera? Men det konstiga är ju att det alltid pratas om "kyrkan" och att man ska ta för givet att det är svenska kyrkan vi talar om. Det finns många svenskar som tillhör massa olika samfund, eller hur?
  • ario

En sak som jag tycker är tråkigt att man ska göra en höna av en fjäder, vill tösen bli överlämnad av hennes far varför ska icke bokstavligt "stenas till döds" här på forum?

Om bruden inte har tänkt eller funderat på att det kan förknippas med kvinnoförtryckt eller heller inte hennes gäster, vem är det då som skadas? Ni?

och inte kommer hennes gäster peka på henne när hon går in med sin far" skit kolla in bruden som kvinnoförtrycks av den manliga rasen"

• Sebastiána
    ario skrev 2009-11-03 20:32:24 följande:
    den manliga rasen"
    Hmm... finns det en manlig ras?
Svar på tråden Jag vill att pappa leder mig till altaret...