Sebastiána skrev 2009-11-02 20:07:08 följande:
Det är väl inte konstigt att de inte är emot det! I ett land där det är den vanliga traditionen! I Sverige är den vanliga traditionen att paret går in tillsammans. Därför blir folk upprörda här.
Men som Aleta också poängterade innan så behöver väl ingen bli upprörd heller?
Självklart så står ju vi för överlämning och vill också säga våra åsikter där och det gör ju alla som är emot överlämning.
Jag är helt klart för överlämning, jag förknippar inte det alls med någon förtryckning mot kvinnor eller något liknande om man själv är med på det och vill själv genomföra det, jag förknippar det med något som är en fin tradition och man gör det för respekt för ens pappa, som i mitt fall iaf då.
Sen att det förr i tiden förknippades och gjorde för en helt annan anledning och förtryckande, tycker jag självklart är en väldigt otrolig och ledsam sak men jag tror inte personligen att det sker idag av samma anledning faktiskt.
Sen om jag skulle finna en kyrka som vars policy är emot, då går jag till en annan kyrka, den respekten har jag för dem så som jag vill ha respekten för att min åsikt är annorlunda och det tycker jag alla ska ha.
Nej,man ska inte tjuta,gråta eller tigga sig till en överlämning i en kyrka vars kanske policy eller herden själv är emot, om bara en präst är emot det av personlig åsikt men herden kanske eller kyrkan i sig inte har det som policy,anser jag är en annan sak och då kan man enligt mig, kolla med en annan präst om man väldigt gärna vill ha den kyrkan av olika anledningar och orsaker. Alla måste ju också få det dem vill ha på sitt eget bröllop, enligt min åsikt.
Jag tycker absolut inte man ska bli ovänner eller tjafsa i en tråd eller forum som denna,alla har ju sina egna åsikter och så kommer det ju alltid att vara med allt!
Däremot vill jag säga hurra! för vigsel i kyrka för homosexuella också! verkligen ett steg framåt för Sverige o mänskligheten tycker jag!