• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Liten med Mindre

Nenne- v 32 är påbörjad.

Till statistiken från BM kan tilläggas: huvudet upp o fötterna ner, 136 i puls, mitt på tillväxtkurvan, bra värden utom lite lågt socker. Så jag rusade genast o köpte lite mer mellanmål.

Hon bad även mig o maken börja få honom o Mindre att göra mer saker själva, för att vänja henne innan bebben kommer. Och för att avlasta mig. Är GÄRNA med på det, och han verkar förstående. Ikväll ska han o en kompis kika på ny och mindre hemelektronik så att vi kan möblera om hemma. Har just nu ett i mitt tycke gigantiskt ljudsystem som tar plats.

Nenne - så härligt att ni mår bra på alla plan!

BS - jag är nog lite större än sist eftersom magmusklerna inte håller in lika bra. Men det är nog mest känslan att aldrig ha kommit ibra form mellan graviditeterna, och att nu inte ha tränat och ha "kontroll", som gör att jag känner mig stor och sårbar.

Skönt förresten med din sovmorgon. gå försiktigt i halkan!

• nennesjuttioåtta

Liten
    aha, vad skönt. V 32, då är den ju inte alldeles pytte (men ändå), fick för mig att det var bara runt v 25-27 någonting. Vilket datum är ditt bf?

• nennesjuttioåtta

Liten
    vad skön rapport från BM. Mellanmål ordinerad!

• Liten med Mindre

Telis - jag förstår att du har ont av utrymmesbrist...

• Liten med Mindre

nenne - gissar att din bekanta var i v 30-31 någontin. Jag har precis påbörjat v32. Förtydligande.

Avslutar ett jätteäpple, efter macka och yoghurt. Snart dags att hämta Mindre.

• Ore

PB: GRATTIS!!! Men trist att du är så deppig, verkar som att makens present var droppen som fick bägaren att rinna över...? Inte konstigt att du har mycket som behöver komma ut, det har varit en hektisk höst för dig, och det hade nästan varit omänskligt att må toppenbra då... KRAM!

EA: Klart man kan låna pengar av sina föräldrar, dessutom så är det ju ett ganska kortsiktigt lån, antar jag... När ni får sålt ett nuvarande boende så betalar ni igen det.

Nenne: Härligt att höra att du och P mår bra, med magklapp och pussar och liknande! Ni är väl värda detta!!!

Cicci: Förstår att du och maken är stolta över att Victor är en så snäll och hjälpsam storebror! Och kul att maken verkar kunna tänka sig en trea så småningom.

BS: Synd att Iris är så infenarliskt bestämd att bara du får ta hand om henne, en helt obruten sovmorgon hade nog du också mått bra av, få ligga i sängen och slappa

Hmm, vad var det mer jag skulle kommentera...

Jo, apropå presenter så har det skett en uppryckning på julklappsfronten när vi införde lottning i min familj. Annars kunde det vara en del bottennapp, inte minst från min ena syster (några målade lerskålar som jag fick från henne varje jul några år i rad fick gå direkt till second hand...)

Maken sköter sig allt som oftast bra med presenter, faktiskt. I år fick jag en blixt till kameran, hade jag inte tänkt på att önska mig men vill verkligen ha en. Plus att jag får välja själv vilken jag vill ha

• Parnassia

Nenne: Jag gissar att det är Liten som är i v 32. Din vän kan inte vara mer än ca v 25.
    Jag ska ju ha i början av april och jag tror att jag är i v 28...

Matbröd är det jag vill baka!

• Liten med Mindre

Just det på tal om julklappar - på min mors önskelista stod nog bottennappet som jag bara vägrar köpa: plackers (tandtråd på båge)

Tur att det finns välgörande presenter att tillgå - hon fick 25 vaccin doser och en kylväska för vaccinförvaring på UNICEF.

• Parnassia

Vad dum jag är, jag räknade ju åt fel håll! Sorry!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter