• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • FruCicci

Grattis PB Hurra hurra hurra!
    Många vårtulpaner till dig!
    Och lite smått o gott som kan pigga upp!

• fru AM

Apropå julklappar så är jag snuddande nära att bestämma att vi slutar med julklappar vuxna människor emellan. Vi hade superproblem med att hitta på julklapp till makens pappa så vi ringde och frågade mamman vad han önskade sig: han behövde nya gymnastikskor så han önskade sig ett par vita adidas med svart ränder stl 43. Det var ju himla kul att köpa! Vi hade väl tänkt att önskningen skulle vara lite mer abstrakt ...

I o f s var jag himla nöjd med min julklapp till maken (vi hade en 500:--gräns och jag hittade ett supersnyggt cigarillfodral i skinn, matchar hans nya smoking perfekt Glamour mon amour!)

• FruCicci

BS, vi får med det vi redan har av makens föräldrar
    I år 3 st plastbunkar att blanda typ pannkakasmet i eller liknande och en karaff.......... jaha tack liksom, det var fint. VI har redan exakt det och senast de var på middag så använde vi dessutom karaffen

Eller som när jag fyllde 35, då fick jag 2 pack strumpåor och 2 pack Lipsyl, ha ha ha, ja men, härligt när de engagerar sig ha ha , jag bara skrattar nu, men då var jag bra sur!

• nennesjuttioåtta

Cicci
    usch, vad tråkigt att det var så för er, önskar alla hade det sprudlande jämt men så är ju inte livet. Men vad skönt att han är sugen på en trea så småningom!
    Det har varit en jobbig resa hit och vi fattar ju inte vad som komma skall egentligen ? det var ju att bli gravid som var målet på något vis. Att det blir barn av det sen är ju för abstrakt. Hoppas jag har samma energi och entusiasm som dig sen när jag blir mamma, tveksamt eftersom jag är jävligt lat av naturen...

• fru AM

Cicci: men du kanske behövde strumpor!?

• FruCicci

Vilken bra present till maken AM, jag älskar ju glamour med
    Tänk förr när herrarna gick i rock, kavaj, hatt och hela kittet jämt, det var tider det Ha ha ha

Jag vill med sluta med presenter till vuxna. "Svärfar" fick en åsna och en get från actionaid i år, det var en bra present, men inte så glamourös....

AM, har du Livia på dagis nu då?

• nennesjuttioåtta

jädrar vad törstig jag är jämt!

• nennesjuttioåtta

Min svärfar fick en ljudbok men han hade nog behövt en åsna han med.

• FruCicci

AM, i och för sig behövde jag strumpor
    Men jag hade nog förväntat mig något mer "glammigt" närjag fyllde jämt, löjligt kanske, men det gjorde jag
    Strumpor kan man ju köpa sjölv...

• FruCicci

Törstig var jag med i vecka 8 ngt med Victor, JÄTTE TÖRSTIG, det är ett symptom Nenne vännen

Och Åsna får det bli nästa jul då

Nehepp... dags att leka med min lilla Skorpa!!!!

KRAM

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter