• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

eller bra hade vi tidigare också men vi MÅR bra och suckar enbart av ångest över att diskmaskinsjävlar går sönder...

nu är det MAT!

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-07 12:01:58 följande:
    Cicciäh, det är BARA v 9, så du blir inte så många veckor efter... Jepp, vi berättade i julas, de blev glada, på sitt sätt, hahahah! Vi är iaf helt uppe i det blå och här kramas det tuttar, pussar godnatt på magar och bankas bäver för glatta livet. Jag vill vara gravid jämt, för jag mår så bra! Och vi har det så bra! Äntligen!
    Åh vad jag är glad för er skull!!!
  • passionsblomman

Egentligen var det väl taskigt av mig att önska mig kläder när jag har sån ångest runt min kropp just nu. Men jag trodde väl att "några vardagströjor, gärna med polokrage och som inte sticks" var ganska säkra kort att gå på.

Och det var det ju, fast för tråkigt.

Nu ska jag gå och ta ett bad.

• Fru E

Och jag en promenad för att lugna ner mina nerver lite.....

• Izzie

Ska man ha lite vardagstoppar brukar det funka hyfsat att beställa på nätet. Det är piss att prova kläder när man inte trivs med sin kropp, men att gå runt i för små kläder hjälper inte situationen heller. Gör en kopp varmt te (eller vad du nu gillar) och sätt dig och shoppa loss på nätet. Faktiskt riktigt kul! Ha så skönt i badet PB!

• MSW

Cicci: A's inskolning börjar den 18:e januari, nästa måndag alltså.. Jag har en vecka (nästa vecka) kvar av denna terminen, sen har jag "bara" tre år kvar! Min termin börjar också den 18:e..

Tråkigt med namnet! *kram*

Pb: Tråkigt att det blivit sådan pannkaka med födelsedagen! Jag hade också brutit ihop om min födelsedag inte blev bra/som jag tänkt mig! Min födelsedag är viktig! (Undrar om jag nånsin kommer växa ifrån det...)

Ea: Skit med banken! Överlag verkar det vara väldigt känsliga nu, i samband med/efter krisen! Tråkigt, men sant! Men gå på visningen och är ni riktigt intresserade av huset, så då får det väl vara värt att låna av föräldrarna? Men liksom Vickan så tror jag att det är VIKTIGT att skriva papper på allt innan..

Roligt att här är sådan fart idag! Kanske hinner vi till 10000???

• Telis

EA, klart att ni kan be dina föräldrar om hjälp! Heja!

PB, jag förstår precis hur det känns att få presenter som någon annan har valt ut för att dom själva tycker att det är skojiga presenter utan en tanke på vad man själv vill ha. Jag klagade ju över att min mamma gjorde samma sak nu till jul. Det är ju oundvikligt att man då känner sig väldigt "osedd". Skönt ändå att han förtod vad du menade efter att du förklarade till skillnad från morgonrocksincidenten. Kramar!!

Men förresten är det ju samtidigt lite gulligt att han köpte för små kläder, då tänker han ju inte på dig som väldigt stor och mycket tjockare än när ni träffades. Jag hade nog tyckt att det känts värre att få kläder i storlek XL när man behöver medium än tvärtom tror jag.

• MSW

Nenne: Jag blir glad av att ni är så glada!

Och cicci: Du är säker på att du inte ska testa...? Sådan frögurka som du så är det väl inte säkert ni behöver ha sex! Är ni överens om en trea eller??

Nahe, skolarbete var det.. Nu när plutten sover...

• Telis

Frejis skrev 2010-01-06 10:38:26 följande:

Vill du låna Bumsis overall (mörkt brun, st 56)? Den borde passa den kalla vintern.
    Glömde ju det jag skulle ha kommenterat först imorse! Gulle dig, om du vill låna ut den så lånar jag den jättegärna! Har bumsis vuxit ur den nu då?

Råkar du vara något i stan imorgon eller på måndag? Imorgon ska jag till barnmorskan kl 12 så då skulle jag kunna ses någonstans på stan före 11.30 eller efter 13.00. På måndag har jag inga planer utan kan åka in när som helst skulle jag tro. Annars får vi ta det efter Televinken har kommit.
  • Telis

PB förresten, GRATTIS på födelsedagen ändå! Hoppas att det slutar bättre än den började!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter