• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

Telis
    Gaaah, ja jag pratade med min mamma i förrgår och sa att vi skulle kolla på måndag om den levde. Ja, det blir nog fler chanser om den inte gör det, sa hon. Ehh... nej det kanske det inte gör, har hon inte förstått det? Visst, chanser finns det men det har ju inte direkt kryllat av liv därinne trots alla chanser vi haft tidigare. De säger sällan det man vill höra, undrar om man kommer bli likadan själv? Förmodligen... :-s

JAaaaaaaaa det är bara fram till nästa höst kvar, hahahah! Inte tror jag du kommer ha ögonpåsar nedanför tuttarna, heller! Möjligtvis att du luktar lite surt från axeln.

• nennesjuttioåtta

mindre
    önskar jag visste hur man döljer noll engagemang och så men jädrar vad fin du är med din mage, de är säkert bara avundsjuka!

• muggles

Telis: nejdå, när Nenne har kommit dit har du kommit förbi kräk- och sömnbriststadiet Det är nog ingen brådska iofs med barnrummet - förmodligen kommer Telle inte att sova där på många månader än
    JAg håller med dig ang din mamma och hennes åsikter. Du får helt enkelt "stänga öronen", typ säga "jaja" och tänka på annat medan hon går på. Men visst är det tröttsamt! Hoppas verkligen att inte jag blir sådan när Moa är vuxen!

• muggles

Nenne: men jag tror att det lever därinne -du har ju en assnygg hylla nu! Symptom!

Själv är jag hemma och sjuk idag (ont i halsen, hostig). Försöker kurera mig så att jag kan tapetsera på lördag och övht orka med flytt mm.

Liten: är det lika tråkigt på jobbet trots att du fick din nya tjänst?

• muggles

Jag tyckte som Liten om Masdjävlar. Ung som Tomten är far till alla barnen så är det både ångest och skratt blandat. Men det roligaste är att hon är ngn slags programmerare (på Ericsson va el var det ngn annan firma?) och åker omkring i en BMW X5 el vad det var... Det har jag man ju inte direkt råd med när man är en sketen dussinprogrammerare (särskilt inte på Ericsson).

• nennesjuttioåtta

muggles
    ja mä hon jobbar ju med data! Änte skiiiitmycke pängä i dä?

• Parnassia

God morgon!

Trist med din mamma Telis! Men det kommer ju bli bra, televinken kommer ju snart! *peppar*

Vad har hänt med PB eftersom man ska gratta?!?! *nyfiken* Har jag missat något viktigt i en annan tråd eller? Berätta någon!

Idag har vi bara -10 men 10 cm snö till. Nu klär vi oss och försöker skotta lite innan lunchdags.

• Telis

nenne, gah, det där var ju inte heller någon supersmidig kommentar som man vill höra från sin mamma precis!

Liten, jag tycker iallafall att du var jättefin med din mage!

muggles, nej, det är ingen brådska med att barnrummet ska bli klart, vi har inte ens köpt några grejer dit än. Det skulle bara vara så skönt om det var tomt, det ser så jobbigt ut med alla saker och kartonger som står staplade där inne. Det går inte ens att ta sig bort till fönstret för att släcka julstjärnan som hänger där.

Man borde skriva ner alla saker som ens föräldrar har gjort mot en själv och som man absolut inte vill göra mot sina egna barn. Så kan man hitta på alldeles egna saker att terra sina barn med.

• muggles

Vad är det här nya på FB där folk har en status som är en färg?

• fru AM

Telis: du har mail!

Håller med er om Masdjävlar - roliga detaljscener men lite ångestfyllt annars (som livet är mest faktiskt! )

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter