• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2010-01-06 19:49:51 följande:
    AM, Florens - så glamoröst och bra! Förresten, fanns det ingen spegel du kunde provat koftan framför utan att gå in i ett provrum?
    Nej - det var proppsmockat med folk överallt så jag såg ingen spegel. Maken tyckte dock den var fin nu när jag provade den för honom. Nåja, jag hänger in den i garderoben så kanske jag gillar den nästa gång jag ser den!

Känns väldigt bra med Florens. En kompis pluggar där så jag ska hälsa på henne och åka på Prada-outlet! (hoppas de inte har så lång kö till provrummet bara ) Och så ska vi äta gott och dricka drinkar och rödvin och snegla lite kyskt på små italienare och sen kommer jag komma hem till min man och ännu mer jättekär i honom!
  • Fru E

Mrs B-nästa vecka är så ren och fin så kan alla dagar utom måndag i princip

• Fru E

Liten-tycker med att det är dålig stil att ringa med så pass kort varsel när det "bara" gäller trötthet och inte sjukdom

Peppar peppar så verkar vi ha fått en spekulant på vår garderob han ska bara hitta ett släp, tjohoooo!

• Fru E

Undrar hur det är med Fru Muffins förresten......var länge sedan hon var inne hos oss

• Ore

Fru Muffins faller väl in i smygläsarfasoner, vill jag minnas, men hon brukar dyka upp när vi frågar efter henne
    Jag vill gärna höra om symptom!!!

EA: Kul att ni verkar bli av med garderoben, hoppas det blir affär!

Liten: Trist att folk tackar nej, särskilt med så kort varsel...

I övrigt verkar både Malte och Mindre haft bra födelsedagskalas, trevligt

AM: Du kanske gillar koftan mer efter ett tag i garderoben? Annars finns ju alltid tradera...

Och apropå tradera, hur går det med Vickans stövelförsäljning. Många bud?

Florens låter riktigt trevligt!!!

Koko: Er resa låter också riktigt trevlig, skönt med litet sol och värme som omväxling från mörkret och kylan här!

Hoppas att vår favvo-kanin har det riktigt bra, apropå det. Ligger i solstolen och dricker smaskiga drinkar

Funderar på att leta babysitter till vår lillkille, häromdagen kom jag på att jag tror att han skulle gilla det... Han låg nämligen och vred huvudet i en väldigt obekväm ställning, tills vi kom på att han ville se TV:n och flyttade på honom

• viktualia

Ore - ha ha ha ha... läget just nu är att jag fått fyra bud på dojjorna så jag får nog sälja dem för 71 spänn.. ehum.. vilket ju är 71 kr mer än om jag hade donerat dem till secondhand...

• Parnassia

AM: Jag blir så full i skratt när jag läser om dina planer på att spana in italienare i Florens. När jag och min syster var i Milano för ett par år sedan satt vi en halv eftermiddag på ett torg och spanade allt vi orkade. Resultatet? Jo, att alla som vi tyckte var snygga eller söta på något sätt INTE såg italienska ut för fem öre, de såg skandinaviska ut. Italienarna såg ut som om de hade för mycket slem i håret och fortfarande bodde hos mamma.

• fru AM

Haha - men jag och min kompis har erfarenhet av italienare sedan tidigare .... efter en gemensam resa till Sicilien. Ojojoj - som att öppna en pralinask (och alla är till mig!)

Men ska bara titta denna gång!

Parnassia skrev 2010-01-06 21:43:28 följande:
    AM: Jag blir så full i skratt när jag läser om dina planer på att spana in italienare i Florens. När jag och min syster var i Milano för ett par år sedan satt vi en halv eftermiddag på ett torg och spanade allt vi orkade. Resultatet? Jo, att alla som vi tyckte var snygga eller söta på något sätt INTE såg italienska ut för fem öre, de såg skandinaviska ut. Italienarna såg ut som om de hade för mycket slem i håret och fortfarande bodde hos mamma.
  • Liten med Mindre

Morrn morrn!
    Tillbaka i grottekvarnen. Ensam på jobbet och ska försöka jobba undan lite mejl före BM besök och annat viktigt...

Avslutade ledigheten med filmen Masdjävlar, för att späda på Norén-historierna som florerat på sistone. Rätt absurd film.

Tack AM för grattis och restaurangtips. Har funderat på Den gamle o havet, eller så blir det Döden i grytan om plats finnes. Som vanligt sent ute.

Tror nog din kofta blir bra vid rätt tillfälle. Är det passform eller utseende du tvivlar över?

• fru AM

Liten: senast jag var på Den gamle o havet hade de alkoholfritt vin på vinlistan - bra restaurang!

Ang koftan så är det väl modellen som sådan på min kropp som sådan som var lire överraskande ... som en oversized (lila) bolero ...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter