• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • kängu

BS- Vi hade ju Ru mycket i bärsjalen från första början. Intog alltså många måltider ståendes Men den babysittern vi har är ganska lutande, så man hade nog kunnat sätta honom i den tidigare!

• muggles
    BrudSommar2006 skrev 2010-01-05 20:19:02 följande:
    Muggles, jag var också lokalbedövad för att sy stygn men Ore blev väl mer ordentligt bedövad för att få ut moderkakan?
    Ahaaa...

Kängu: lunch ngn gång snart? Jag har det rätt lugnt på jobbet nu så för mig funkar när som.

Piggelin: ja just det - lite lustigt med toaringen - tur ni fick av den utan att behöva åka till akuten...
  • muggles

Kängu: jag använder profylax ngn gång då och när jag slår mig (typ när jag slår i tån hårt funkar det). Men det är klart - den funkar bäst när det gör sådär lagom ont. Tex kommer Telis antagligen ha nytta av den efter snittet när det gör ont i såret. Men när det gör sådär satans-ini-helvitte-ont som det gör vid 7-10 cm så inte fan hjälpte den Det jag vet är att det var det som räddade mig när jag var tvungen att gå på toa och lustgasslangen inte räckte dit. Då när jag satt där och försökte kissa (för att man skulle tömma blåsan då och då) och det kom en värk så var det en viss hjälp och det märktes mer iom att lustgasen var borta just då. Men allt sådant där är ju så individuellt, hur man upplever smärtan mm. Jag som har rätt hög smärttröskel vanligtvis kan inte förstå dem som säger att "det var ju inte så farligt som jag trodde med förlossning" - jag tyckte det var precis så illa som jag trodde det skulle bli om inte värre. El så har jag bara väldigt bra föreställningsförmåga

• muggles

Alltså jag använder profylax lite halvt på skoj när jag slår mig men jag tycker faktisk att det funkar lite

• muggles

Kängu: ja tis låter bra! Kan du komma till "vanliga" stället el behöver du vara närmare ditt jobb (som jag har glömt var det ligger)? Piggelin vill du hänga på?

Nenne: tjohooo - var är du - ligger du och pökar för fullt?!

• muggles

Maken kollar på inspelat Band of Brothers (krigsporr) medan jag hänger här - tur att ni finns! Kl 21-23 blir det Collision! (Ni har väl inte missat den?)

• kängu

Behöver vara nära jobbet... finns det några trevliga lunchställen vid dig? Nåt annat som vore trevligt är att ta en after work ngn gång!

• snaily

Halloj i tråden

Har inte mycket att tillägga i dagens ta-med-sig-till-BB-diskussioner men läser intresserat!

Hej Kängu, är det fortfarande bra på nya jobbet?

Fyller på mer mer ego-prat för den som orkar.

Resumé efter dagens forskning:

Telis - ditt gyntips jobbade inte särkilt hårt idag som det verkade, eftersom han mailade mig rätt så raskt - från THAILAND! Vilken människa! Tyvärr gillade jag inte riktigt hans svar då han skrev att han tyckte jag skulle vänta med sprutor tills jag pratat med min ordinarie gyn, tidigast måndag alltså. Han trodde det kunde bero på att jag sprayat rätt länge och att livmoderslemhinnan kan vara tunn och lättblödande då. (Jag tycker dock det beter sig precis som innan mens, då slemhinnan förmodligen är tjock och lättblödande. Nåja.)

Sen blev jag även uppringd av BM från kvinnokliniken, men lyckades precis missa hennes samtal, typiskt, så hon lämnade ett meddelande. Hon hade pratat med en läkare som tyckte jag bara skulle köra på enligt planen.

Sen har jag stört Kokisen ikväll mitt i chokladfondantfixande, hon hade varit med om något liknande när hon sprayade länge pga endon, så kanske är det inte helt ovanligt ändå. Känner mig lite lugnare nu.

till Koko och Telis och alla andra!

Här är det förresten 30 grader kallt igen och det sägs kunna bli neråt 40 de närmaste dagarna. Trist! Jag vill ju åka skidor, och Korven blir så odräglig av att bara vara inne hela dagarna. I morgon bitti kl 8 börjar ÄNTLIGEN en ledig dag! Beredskap tills dess.

• kängu

Hej Snigeln!! Jobbet är superkul, ännu roligare nu när jag kommit in i det. Maken stormtrivs med att vara hemma och jag har vant mig vid att vara borta från Ru på dagarna så alla är nöjda
    Skönt att du fått en del svar, även om de var lite motstridiga... tråden sitter ju på en massa resurser!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter