• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Jag TROR att det var först på rummet man fick sin lilla smörgås ... Oj vad hungrig jag var! Snittades 12.30 och fick mat vid 16 ...

Telis skrev 2010-01-05 18:10:01 följande:
    AM, nej, vi får tiden först på inskrivningen som är nästa tisdag, dvs dagen före. Jag hoppas att det blir en tidig tid, så man slipper klara sig så länge utan frukost. Får man äta redan på uppvaket eller måste man vänta tills man kommer upp på BB-avdelningen?
  • viktualia

fru AM skrev 2010-01-05 18:03:38 följande:

.Märker att jag är lite snurrig - drack ett par glas vin till middagen. När vi satt oss vid bordet utropade Livia: "Herregud! NI har ju glömt vinet! Mammas och pappas VIIIIN!" Låter ju som vi är värsta alkisarna men faktum är att vi inte druckt vin till maten sedan vi åkte till Thailand. Vet inte var hon får allt ifrån ... Men vi blev i alla fall inspirarade till att korka upp en flaska
    Livia är så BRA!!!!! *garvar länge och glatt*
  • Ore

AM: Det låter som ett fyndpris Inboxar min adress senare ikväll när jag inte är "enhänt" längre, så får du säga vad totalsumman blir och vilket konto du vill ha pengarna till...

Lillkillen börjar växa ur storlek 56, åtminstonde bodiesarna är litet korta både i ärmar och i grenen...

Telis: Angående äta, så blev ju jag lokalbedövad efter förlossningen, och fick då inte äta eller dricka förrän bedövningen börjat släppa... Vet inte om det funkar något liknande under ett snitt? Tydligen var de rädda att någon mat kunde hamna fel utan att jag kände det.

Nedre regionerna hos mig har nog läkt ganska bra. Gör litet ont ibland, typ sticker till rejält ibland. T.ex. när jag sätter mig skräddare i sängen vid nattamning Har återbesök hos uroterapeuten om 2 veckor, hoppas få expertutlåtande antingen då eller på återbesöket hos BM några dagar senare... Och får jag inte de svar jag vill ha, ska jag kräva att få komma till en gynekolog (inte för att jag egentligen vill dit men...). Skulle vilja bli "friskförklarad" och färdig att börja träna!!! Med litet flyt kan jag tävla när säsongen drar igång, det är planen iaf!

• Ore

Just det ja, schysst av Livia att påminna om att ni saknade vin!!!

• Telis

Ojojoj, hur ska det gå? Jag som blir svimfärdig när jag inte får äta. I och för sig så kommer jag nog att vara så nervös innan snittet att jag inte har något aptit men efter kan man ju bli rejält hungrig.

• Telis

Ore, men det låter rätt bra ändå, att sitta skräddare är ju ändå en rätt "extrem" ställning. Hoppas att experterna säger att det ser bra ut också!

• viktualia

Hm.. men skräddare är ju min allra vanligaste sittställning.. ehum... sitter så just nu, i kontorsstolen vid datorn.. japp.. timme ut och timme in...

• fru AM

Men Ore: tror du inte att en jättestor 62:a blir för stor för lillen? Inte för att jag inte vill sälja overallen men jag vill inte att kunderna ska bli missnöjda ... Hektor hade overallen ungefär samtidigt som han precis börjat med 68 i övriga kläder ...

Telis: om allt går som det ska (och det kommer det göra) så blir det bara ett par timmar på uppvaket för er (tills det börjar spritta i tårna och känseln kommer tillbaka. Vi blev kvar extra länge för att det blev ngt problem på avdelningen vi skulle till. Och har du riktig tur så får du första snittiden på morgonen! Dessutom kan jag säga att jag var rätt störd av hungern bara INNAN snittet - efteråt var man rätt uppe i bebisgrejen ... Det var först när de kom och viftade med smörgåsen framför näsan på mig som jag förstod hur hungrig jag hade varit ...

• muggles

fru AM skrev 2010-01-05 15:42:08 följande:

PoP har en mkt bra fleeceoverall med trikåfoder (det kanske var den du menade Muggles - den har 2 dragkedjor) som räcker utmärkt som babyoverall. Livia hade den + åkpåse under vår första fjällsemester när vi var ute och promenerade i kanske 5 minusgrader (då var hon 3 månader). Men PoP är stora i storlekarna - det måste man tänka på
    Japp - precis den jag menade! Den är dyr (men vi fick ju i present - himla generöst!) men så värd pengarna. Japp den är stor i stl - iom att Telle föds nu mitt i vintern kanske man ska köpa stl 56?
  • MSW

Grattis till M&M! 2år.. Stort!

Vi var inte till doktorn i onödan iaf.. Fick inte hostmedicin som vi hade tänkt dock, utan kom hem med pencillin, då A hade infektion i högra mellan örat OCH i övre luftvägarna! Och inte har det märkts på honom heller! Lite gnällig har han varit ikväll dock.. Men inget annars! Inte lätt att upptäcka om han är sjuk inte!

Ore: Hoppas att allt är så bra som det känns då! Hur gammal är lillkillen nu?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter