• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

muggles, ja just det ja, det har jag också hört att man ska måla under skarvarna i bakgrundsfärgen! Det kommer att gå jättebra det där! Skickar du bilder till galleriet sen?

• muggles

Telis: det låter jättejobbigt! Jag tror att han kanske är ganska lång? (Det är ju din man också.) Jag hade aldrig det problemet med Moa och upplevde aldrig det där att hon sparkade på revbenen, men så var hon ju bara 49 cm när hon kom ut. Däremot hade jag det jobbigt med karpaltunnelsyndromet och svullnaden i handleder och fingrar. Jag kunde knappt röra fingrarna på slutet. Och det värsta var att det gick inte över förrän efter några veckor/månader efter förlossning... Men vad skönt ändå att du är på upploppet nu! Och visst längtar man efter att få lära känna den här lilla personen som kommer ut?!

• muggles

Jadå det kommer bilder när v-rummet är någorlunda klart Jag vill se bilder från Tingas v-rum också!!!

• Telis

Ja, det är skitjobbigt. Men jag undrar om han inte har lite plats nedåt kvar iallafall, jag har inte känt av den där kokosnöten mellan benen det pratas om.

Det ska bli galet spännande att träffa honom! Fast jag drömmer på nätterna att han ska komma ut som en fd kollega till mig - dvs som en 150 cm lång, rödhårig och extremt ettrig liten skåning.

• muggles

Vänner förresten: apropå klantighet så är det fler än du som är klantiga. Vi tog ner den hyllan med stång som ingick i klädkammaren för att sätta elfa-skenor och sedan hyllor i flera plan. Dels så snålade maken in på att köpa gipsskruv på elfa för han visste att han hade hemma. Det var ett misstag - man ska ALDRIG vara dumsnål! De vi hade hemma hade inte platt huvud så när man ska röra skenan i sidled så hakar den i skruvhuvudet (ni som inte fattar vad jag menar: static.manutangroup.com/WSW/picts/ST/1850-10-08.jpg). ARGH! Men det gick att lösa som tur var - ett tag trodde vi dock att vi skulle bli tvungna att göra om alltihop. Nästa misstag: när vi klämde på hyllorna på konsollerna så lyckades vi göra det upp och ner - vi såg ju inte att hyllorna har en uppsida och en nersida. Och ändå tyckte vi att det-var-fasen-vad-de-var-tröga-att-få-i Klantiga hemmafixare

• muggles

Telis: har du haft en manlig kollega på bara 150cm??? Nä Telle har kanske inte sjunkit ner ordentligt för du har ju eg några veckor kvar väl? Jag vet inte om jag kände ngn tydlig kokosnöt heller men hon var nersjunken i slutet minns jag. "He så olika" *sagt på dalmål*

• snaily

Telis
    TUSEN tack!! Har nu vräkt ur mig mail till alla möjliga och omöjliga kliniker där jag inte alls är patient, och kan bara hoppas att någon har tid att svara. Kom faktiskt fram på telefon till kvinnokliniken också, kors i taket, men BM där kunder inte svara på frågan och lät skeptisk till att få något svar från en läkare men skulle försöka.
    Med sånt här strul blir det nog ingen stafettpinne för mig *neggar*

Måste jobba vidare nu, tack för att ni engagerar er!

• BrudSommar2006

Hm, vad var det nu jag ville kommentera.

Mat till maken - vi höll ju på under natten och då var ingenting öppet. Iris kom strax innan elva på förmiddagen men det var inte läge för maken att lämna rummet och gå och äta någonstans, absolut inte! Det var ju liksom då det var som värst. Har för mig att han hade med sig sådana där hårda mackor med färdig fyllning som man kan köpa och något att dricka.

Ang amningskudde så är det absolut den bästa investering jag gjort, helt ovärdelig. Iris låg och sov på den efter amning och jag satt och surfade, läste eller tittade på tv. Lugnt och skönt!

Babysittern var också helt fantastisk men har för mig att det bara var Babybjörns som hade liggläge som man fick använda redan från början. Kanske har kommit andra modeller nu? Annars hade man ju ingenstans att göra av bebisen när man behövde släppa ett par minuter.

Att försöka lyssna på musik när man har så ont och allt bara är pest och pina skulle jag aldrig försöka mig på, det känns absolut inte aktuellt för min del!

• Izzie

Ang stol så har i köpt en juniorstol till Matilda nu, en svart pinnstol. Passar bra ihop med våra nya svarta pinnstolar i köket:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00057341

Shit vad mkt reklam jag gör för ikea helt plötsligt. Man kan nästan tro att jag får betalt...

• Telis

muggles, näe, egentligen är det ju mer än två veckor kvar så det är kanske inte så konstigt om han inte har sjunkit ner. Jag bara önskar så att han skulle göra det nuuuuu.

Ja, du skulle ha sett den där kollegan, han var verkligen pytteliten och så skulle han kompensera för det med ett sånt där terrierbeteende. (Förlåt alla skåningar och alla terriers!) Dessutom hade han ett namn som är helt omöjligt att uttala för alla skåningar men det säger jag inte, nu har jag avslöjat tillräckligt.

Jösses ja, vi är också två riktiga klantskallar när det gäller renovering!

snaily, hoppas verkligen att du får svar någonstans ifrån!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter