• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia

Telis - en likadan morgon har passerat här.. fast jag har fått mig på kläder och laddat en tvättmaskin också....
    Ljuvligt med ledigt!!

Nenne - vi shoppade alla vitvaror till huset på Tretti.se och vår diskmaskin är nåt som liknar denna (orkar inte leta fram nummer och jox). Är störtnöjda med den! www.tretti.se/vitvaror/diskmaskiner/60-cm-bred/electrolux-esf64020x

Mugglan - hu! krya på dig, vännen!! Låter himla jobbigt att vara sjuk inför flytt!! *kram*

Masdjävlar - jag tycker nog inte att den var rolig i första hand.. hm.. mer tänkvärd.. och jag grubblade väldigt över slutet efteråt... Sevärd är den i alla fall!!

• fru AM

Va? Fattar ingenting?
    Vad har jag för färg? Eller är jag kastlös?

muggles skrev 2010-01-07 11:00:17 följande:
    Vad är det här nya på FB där folk har en status som är en färg?
  • Parnassia

Ang FB har jag fått för mig att det handlar om färg på BH:n. MEN jag kan ha _superfel_, har inte sett någon ursprungsfråga el dyl.

• Ore

*påsar under ögonen som hänger längre ner än brösten* hahahahaha! (roligt, eftersom jag inte tror ett dyft på det!) Njuuuuut av sovmorgnarna som du har kvar, och ignorera din mamma! (min vaginala förlossning kunde nästan lika gärna fått bli kejsarsnitt, om jag vetat hur det skulle bli efteråt... Fast inte akutsnitt, så det var nog bäst som det blev ändå...)

mugglan: Krya på dig!

Nenne: Klart att pricken lever, det har jag bestämt! (och h*n väntar ev. på att få ett mer passande namn, klumpen eller så )

• Liten med Mindre

Nenne - puss på dig!

Muggles - det är mest att jobbet är rörigt, och svårt att få några beslut och komma framåt. Och med nya organisationen ska ju allting upp femtielva nivåer internationellt innan det kan beslutas något... Om jag nu kan få tag i någon som kan föra frågorna vidare. Undrar när jag fick svar på en fråga senast. Därav oengagemanget.

Men - 6 veckor kvar som sagt. Ska försöka tänka positivt och trötta ut mig intellektuellt, så att jag med glädje går in i amningskoman o blöjträsket några månader.

• muggles

Telis: ja det förstår jag - det är jobbigt med en massa röra!

Apropå julen så har vi städat bort den bara pga flytten - annars gillar jag att ha kvar julstjärnor in i januari - de lyser upp lite i mörkret.

• Parnassia

Om Izzie får betalt för reklam från Ikea tror jag vickan har betalt från tretti... *fniss*

Skönt med lugna mornar! Här vaknade E när maken skulle till jobbet vid 6 men hon somnade om i hans säng och vaknade glad som en lärka vid 9!

• viktualia
    Parnassia skrev 2010-01-07 11:02:05 följande:
    Ang FB har jag fått för mig att det handlar om färg på BH:n. MEN jag kan ha _superfel_, har inte sett någon ursprungsfråga el dyl.
    Du har superrätt.. jag har fått minst tre mail och div andra påhopp för att delta.. men jag vägrar... FB är skoj och vuxenlek.. men det där var lite väl...
  • Parnassia

Här kommer nog tomtar och liknande pynt tas bort snart. Men granen får vara ett tag till och alla lysen i fönstren får vara kvar LÄÄÄÄÄÄNGE till, det blir så mörkt och trist när de försvinner.

• muggles

AM: vår MrsB är tex 'vit' och en annan av mina vänner är 'rosa'. Jaha, bh-färg???

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter