• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Fru E

Så visningen är bokad än då och ringt tillbaka till banken och frågat om vi får lånelöfte om vi har de 10 % plus pantbrev och lagfart utan att sälja vårt hus först (även om det nog kommer att bli sålt innan vi och OM vi köper det vi vill) och de återkommer i eftermiddag.
    Vet dock inte hur jag ska ta upp frågan per telefon med min käre far....hm.....inte för att han är svår att prata med utan för att jag är lite "mesig" i sådana här frågor och inte tycker om att ev låna pengar

• nennesjuttioåtta

PB får en varm kram!!!!!!

• passionsblomman

Tack för kramar! *gråter ännu mer*

Alltså, jag vet ju att kläder är as-svårt. Det är ju därför jag varit tydlig med vad jag behövde och varför.

Och det är just att han inte fattade det som gör mig ledsen. det är nästan alltid det som gör mig ledsen. Alltså när jag känner att jag inte når fram med vad jag försöker kommunicera. För då känner jag mig ensam fast vi är två.

Och så blir jag ledsen för att han blir ledsen också. För det blir han.
    Han älskar ju mig och vill göra mig glad.

Fast den här gången förstod han vad jag menade iallafall. Det har åtminstone skett en utveckling sedan den förbaskade morgonrocken för nio år sedan, för då var det bara så att jag var väldigt besvärlig och inte gick att köpa presenter åt.

Vad gäller shopping så finns det nog ingenting jag har mindre lust med än det just nu. Vrkligen.
    Jag får råångest av kläder jag tycker om men inte kan ha och provrum, speglar och käcka tjejer i piffiga outfits, välsminkade och friserade som kvittrar "hur gååår det" utanför.

• FruCicci

Redan vecka 9 Nenne!!!!!!!!!!
    har ni berättat för familjen i jul eller?

Liten, det kommer gå kanon med Mindre. Man får ha lite tålamod bara! De är ju inte direkt något hot när de kommer de nya små...

nenne igen, victor är en fantastisk storebror, verkligen helt jäkla super fantastiskt, min man och jag är överlyckliga och stolta.

• fru AM

Telis: efter att "operationstejpen" föll av efter två veckor så har jag inte gjort något alls (enligt instuktion fr sjukhuset) - inte hållit på med tejp på egen hand. Det läkte jättefint! Önskar jag kunde visa i galleriet men vill inte visa upp muffen för "alla"

Cicci: jag har haft mens två gånger med väldigt långt mellanrum (i somras och i november) men räknar med att en kommer tillbaka ordentligt om någon månad - efter avslutad amning. Tror att det som kom i somras och i november berodde på att H tillfälligt ammade mindre då.

• Fru E

PB-kramar om ordentligt!!! Du får ge honom en lista på vilka storlekar det är som du har så kan han inte köpa fel åt dig mer!

Cicci-har ni redan börjat planera för en 3:a?

• viktualia

Passionsblomman - ååå vad jag skulle vilja gå på stan med dig nån vardag när ingen är ute och leta rätt på vettiga kläder åt dig! vet SÅÅÅÅ väl hur det är! *kramar om hårt och länge*

• nennesjuttioåtta

Cicci
    äh, det är BARA v 9, så du blir inte så många veckor efter... Jepp, vi berättade i julas, de blev glada, på sitt sätt, hahahah! Vi är iaf helt uppe i det blå och här kramas det tuttar, pussar godnatt på magar och bankas bäver för glatta livet. Jag vill vara gravid jämt, för jag mår så bra! Och vi har det så bra! Äntligen!

• passionsblomman

Mmmm, jag trodde att "jag är för fet för ALLA mina gamla kläder" skulle räcka och att se att de är typ medium allihop. Nu köpte han medium på allt och sa "jag som tyckte jag tog i"
    Jag har bytt den ena blusen mot en jeansskjorta i XL...

Han har uppenbart inte satt ett samband mella att jag väger 20 kg mer än när vi träffades och klädstorlek.

EA&MJ skrev 2010-01-07 11:56:21 följande:

PB-kramar om ordentligt!!! Du får ge honom en lista på vilka storlekar det är som du har så kan han inte köpa fel åt dig mer!Cicci-har ni redan börjat planera för en 3:a?
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter