• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Fru E

Hmmmmm.....försökte komma på vilka extra kostnader som tillkommer till den bokalkylen som jag gjort på nätet men det enda jag kan komma på (förutom driftskostnaderna som jag antar innehåller värme, el, vatten, sopor, sotning, hemförsäkring, larm, fast.skatt) är telefon, internet och bilförsäkring+skatt. Något jag missat som ni andra har eller man bör ha?

• Ore

EA: Kan inte komma på något mer...

Vickan: Jag körde runt på ett fåtal plagg på slutet, ville inte köpa för mycket... Mysbyxor är perfekta att gå hemma och skrota i, när man slutat jobba...! (hint, hint, dags att sätta slutdatum på jobbet om du inte redan gjort det...)

• snaily

Jösses, svettas för att komma ikapp er!

Telis
    Vad fiiiin Televinken är!! (Jo, jag har röntgenblick! )
    Om magen spricker blir det nog inget snyggt bikinisnitt så vi får hoppas huden håller ihop några dagar till.

EA
    Skit med banken!! Men håller med de andra, låna av föräldrarna om ni har möjlighet! Ni kommer ju såklart betala tillbaka, och det snart.

PB
    Stora kramar!!! Födelsedagen är verkligen en sån dag då alla känslor blir lite extra starka, känner igen mig i situationen lite grann. Grattis också förresten!

BS
    Hur mår Elsa efter kastrationen, har såret läkt? (kom att tänka på det eftersom jag nyss gjorde en honkattskastration )

Nenne
    Inskrivning, tjohooo! Jag ska också kollas med pick på måndag, men på mig ska vi inte kolla på någon Prick utan på äggstockar. Inte alls lika kul!

Cicci
    Lypsyl i julklapp! Du vinner knasiga-presenter-tävlingen!!

Det är verkligen svårt med julklappar mellan vuxna - har jag skrivit att jag önskade mig (och fick) en Morakniv av maken i julklapp?? Hemskt romantiskt, eller hur?

Pust, det var nog allt jag hinner med nu. Nu måste jag packa ihop och städa och köra 7,5 mil i kylan. Sen hem och våndas inför första Puregonsprutan, iiiiii!

Förresten fått svar från ännu en IVF-klinik (CvL) som också skriver att det kan bero på tunn och lättblödande slemhinna men att det är ok att börja spruta.

• Parnassia

personförsäkring? CSN? spånar vidare...

• viktualia

Ore - jopp jag har satt 5 februari som slutdatum för jobbet
    Och nej - jag vill inte heller köpa för mycket.. men ett par jobbmässiga brallor för fyra veckors jobb (gaaaaaaaaaaaaa PANIK) är väl lite lite?!?

Nenne - precis! Helt ljuvligt med stöd för magen.

• Lapinette

Sorry tjejer, har inte möjlighet att läsa allt ni har skrivit här inne men tittar bara in för att kolla om Televinken fortfarande verkar komma den 13 januari ... och inte tidigare.

Själv har jag dykt idag för första gången . Är mest glad över att jag såg Nemo och fick simma med en sköldpadda samt att vi på vägen ut till dykstället, Similian island, fick följe av ett gäng delfiner. Inte helt fel på dagens utflykt. I överigt har vi varit jäkligt lata och tillbringat mycket tid vid poolen eller på White sand beach som ligger några minuter härifrån.

Som sagt, ville bara kolla lite snabbt här inne hur landet ligger och säga hej, hej!

• Parnassia

Jag hade nog försökt hålla mig till de kläder jag hade Vickan. Kanske har du någon kjol också? Det är roligare att köpa nåt nytt sen när bebisen är ute.
    Smutsar du ner dig alldeles för mycket en dag så hinner du tvätta på kvällen och byxorna torkar över natten på ett element. Dessutom ska du kanske bara jobba borta 4 dagar framöver också? och fyra dagar kan man ha ett par byxor om inget spills tycker jag.

• viktualia

Parnassia - nopp, den enda kjolen jag har är för tunn för vinterbruk...

men.. ni har nog rätt.. jag ska nog försöka hålla mig till de jag har... fyra veckors jobb är inte så mycket och Parnassia - du har ju helt rätt, jag ska försöka fortsätta ägna mig åt att jobba hemma på fredagar... så hm.. jag får lägga ner klädshoppandet... är bara så besviken... hm.. ville ju ha haft ett par svarta att växla mellan... kanske kan jag komma i mina PoPbyxor... problemet är ju att jag mår illa av allt som sitter åt på fel ställe...

jaja.. nog om Vickans ilandsproblem för idag..

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter