• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Ang semester så håller vi på att dra ihop ett stort gäng för att hyra stort hus i Italien. Kul - för folk verkar verkligen vara på att boka in detta redan!

Ang pilates så vet jag inte!Fast det låter ju onekligen bra att träna upp ryggen (och magen så länge det nu går).

• nennesjuttioåtta

Telis
    jag håller med, nu i början är ju semestern till förer föräldrar, sen blir det skola för Televinken i allmänbildning: Umeå och Luleå är inte samma stad, typ.

• fru AM
    Telis skrev 2010-01-07 16:40:13 följande:
    AM, ja jag tror att han gör det men att armar och ben sticker ut ur nystanet lite här och där för han lyckas peta runt både högt och lågt och till höger och vänster samtidigt.
    Han kanske stickar där inne!?
  • nennesjuttioåtta

Ja det är bara nu i vår och jag vet att man inte får träna de raka magmusklerna efter ett tag (när nu det är) och jag borde ju itne ha blivit så stor fram till april tycker man...

• Telis

Ah, på tal om Pilates. Nu kom jag på en sak som jag tänkt säga till dig, EA. Du hade ju varit hos någon som sa att du inte fick träna som förut pga diskbråck. Min ortoped som kom på att jag har ett litet diskbråck sa att man inte ska träna stora rörelser då men att pilates är kanonbra träning (iaf om man har ett sånt litet som jag har). Men det visste du kanske redan.

nenne, ja här finns det särskild gravid-pilates men det är säkert bra för gravida oavsett om man går på vanlig eller sån särskild.

• Telis

nenne, hur var det nu, skulle inte du starta ett sommarläger för barn för barn som man kunde skicka dom till?

• fru AM

Nenne har BUS-läger för stadsbarn om jag förstått det hela rätt - fast nu kanske hon bara ska gulla med Pricken hela tiden istället och inte har tid för våra barn!!!??

Telis skrev 2010-01-07 16:47:28 följande:
    nenne, hur var det nu, skulle inte du starta ett sommarläger för barn för barn som man kunde skicka dom till?
  • Telis

fru AM skrev 2010-01-07 16:49:25 följande:

Nenne har BUS-läger för stadsbarn om jag förstått det hela rätt - fast nu kanske hon bara ska gulla med Pricken hela tiden istället och inte har tid för våra barn!!!??
    Har hon lovat så har hon.

Men dom kanske kan lägga till lite knätofsdans och sånt på schemat också, hon och P kommer ju ändå från dom delarna av landet och så kan jag och maken åka till Grekland och ligga på stranden under tiden.
  • Fru E

Telis-min massör nämnde det med och de har faktiskt startat pilates där jag tränar så funderar på om jag ska ta mig i kragen snart

• nennesjuttioåtta

så himla konstigt, det blir bara thailändska bokstäver så jag fattar ingetning. måste logga ut för dagen också. Attans!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter