• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • BrudSommar2006

Telis, på min förpackning järntabletter står det att det går bra att ta alla på en gång. Står det att de ska spridas ut på din?

Bristningarna bleknar ju, vet inte hur mycket de kommer att synas sedan men det visar sig väl. Det får det väl vara värt hursom!

• Ore

Bristningar har jag faktiskt inte upptäckt några än, på magen... Den är dock enligt min åsikt ganska plufsig, och den extremt skarpa hormonranden syns väldigt tydligt. Och så fick jag litet röda strimmor på utsidan av låren, men inte värre än att lämpligt val av bikiniunderdel kan dölja detta

Tror pilates funkar prima att träna Möjligtvis om man ska vara framåtböjd mycket, så kanske det kan vara problem om man är illamående? (Jag blev väldigt illamående iaf)

På tal om PoP så såg jag annons i lokala tidningen att deras stora rea börjar imorgon, vet inte om det gäller alla butiker, men tipsar Tinga, som skulle följa upp Villervalla-rean med den...

I semesteravseende är min man litet som BS, han tycker inte man ska flyga, eller ens åka långt, med små barn om det inte är absolut nödvändigt...

• BrudSommar2006

Äsch, det är inte det att jag inte tycker man ska flyga med småbarn, jag har ingen lust just nu bara att tänka på det.

AM, stort hus i Italien låter väldigt glamoröst!!!

• BrudSommar2006

Så länge man mår bra och det känns bra att träna måste det väl gå alldeles utmärkt med pilates tycker man.

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Hoppas allt är bra med er alla.

nenne: Kul med inskrivning! känns liksom som att det blir lite mer på riktigt då har jag tyckt! Du verkar ju också ha en hel del symptom. Fy faaaan vad härligt. och vad underbart att du och maken verkligen delar graviditeten och gläds så mycket åt den. Heeeelt underbart att höra. Så ska världen vara!

PB: Grattis gumman. men fy att du ska vara så ledsen
    stora varma kramar och hoppas att fördelsedagen kanske slutar bättre än vad den varit hittills.
    Tycker dock att telisen skrev bra att han faktiskt inte ser dig som stor iju emd att han köpt för små storlekar. kanske är något positivt...
    MEN förstår att du blev ledsen över att han försökte "liva upp" din present lite och inte hörde DIG!
    KRAMAR!!!!!!!!

AM: Åhhhhhhhh sista amningen! Hur känns det? Är liksom en "epok" som går i graven....
    stora ord men så skulle jag nog känna. Älskar ju att amma.
    Och livia verkar vara såååå skön! ha ha ha
    skrattade gott åt hennes låtsas kompis och att du inte fick tända lampan. Skön unge!
    Hur känns den lila koftan idag förresten?

Angående livias kommentar pom vin så sa borren en dag vid blöjbyte att när han blir stor så ska han dricka rödvin
    ha ha ha
    Vi dricker ju vin då och då så borren ser fram emot att dricka vin

Liten: aha 136 då blir det en lillebror alltså! Kul. och du... jag tyckte att du hade en jättefin mage! och visst är de större andra gången för de flesta... men FIN är den ju ändå!

Telis: Kollar inte in din magbild i galleriet... För jag fick ju se den i fredags live sååååå fin!

hmmmm
    vad sjutton skulle jag mer kommentera... vet att det var massor....
    men har totalt glömt bort det.

Hoppas förresten att sweetan kom hem ordentligt! Det var himla trevligt att träffa dig!

Just det grattis i efterskott till två trådbebisar som just fyll. Fast bebisar är de ju inte längre....

Apropå ingenting så måste jag bara berätta en STOOOOOOOOR grej som hänt i mitt liv. eller i mitt psyke.. som ju är en del av mitt liv...
    ja nog svamlat.
    Häromdagen tittade jag på mina två underbara söver som lekte på golvet och kände för sörsta gången att
    WOW jag har två KILLAR fy faaaan vad BRA!

fattar ni
    JAG insåg helt plötsligt att det är BRA att ha två söver. JAg som gråtit hela oceaner efter roffe kom (och innan ) över min lilla flicka jag inte fått.
    JAG tyckte helt plötsligt att det var helt okej emd söner.
    Jag kan inte ens komma på varför jag villöe ha en tjej. Vad sjutton ska jag emd det till?

Helt ärligt detta är så STORT och ossanolikt. Jag kan inte riktigt fatta att jag känner så här.
    Underbart.

Fast maken blev förståss jätte orolig att detta skulle innebära att vi inte skaffar ett tredje barn. han är super sugen på det, mer än någonsin. Men det sköna för min del är att nu MÅSTE vi inte skaffa ett tredje barn, vi kommer nog att göra det men inte i panik över en tjej utan för att få ett barn till.
    Så stort som sagt.

För att fortsätta så ska jag på första samtal på tisdag på stället för psykoterapi. Det är det sista avgörande steget för om jag ska få börja eller inte. Jag är såååå nervös. Jag VILL och BEHÖVER detta! är bara så orolig att jag inte ska få börja. Men min psykolog sa att hon aldrig varit med om att någon kommit så långt som jag gjort och sen inte fått börja. Så jag hoppas ju.

Näe nu ska jag leta efter en resa till mig, mamma syrran och tre barn.
    Men jag måste bara berätta
    ha ha ha
    vi var på kryss igår och hamnade på karaoke för borren bara älskar musik. Och väl där så beordrade han en finsk hells angels kille att han skulle gå upp och sjunga bä bä vita lamm.
    ha ha ha
    det roligaste någonsin
    Kan rekommendera sviten föresten på Europa. den hade förutom stort vardagsrum och bra sovrum både bastu och bubbelpool. Killarna sov i 2 timmar så jag och maken hade en super stund i det badrummet.
    rekommenderas.

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-07 12:01:58 följande:
    Vi är iaf helt uppe i det blå och här kramas det tuttar, pussar godnatt på magar och bankas bäver för glatta livet. Jag vill vara gravid jämt, för jag mår så bra! Och vi har det så bra! Äntligen!
    Åh det är så härligt att höra!!!!
  • viktualia

FruLlan - du är så BRAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!! Otroligt skönt att du landat i insikten om dina två söta söner och HEJA Borrens önskan om Bä bä vita lamm!!!! *fnittrar förtjust*

Själv har jag grottat ner mig i föreningsvärldens baksida - konsten att få ordning på närvarokorten inför bidragsansökningar.. bläääähuuuuurk!

• passionsblomman

Frullan, bä bä vita lamm!
    Tack för dagens bästa!

Vad underbart att höra om din "uppenbarelse" i pojksammanhanget!

Vad gäller min födelsedag så har jag nu gråtit en hel dag och har JÄVLIGT ont i ansiktet. Men jaginser att det här blev dagen då det blev någon slags kulmen med alla känslor och alla beslut, all ovisshet och allt som jag vill.

Jag är inte en åldersfixerad person, men dagen då jag skulle ringa ivf-samtalet så kändes inte 39 år som något att jubla över precis.
    Inställt firande och mindre lyckade presenter och en helt ensam dag ovanpå trötthet och sådär ger ju en utmärkt grund för att stilla bryta ihop.

Jag sa väl häromdagen att jag känner mig spröd just nu?

Jag märker att jag öht inte har plats för NÅGOT annat i min värld för närvarande än att hantera faktumet att vi nu står i väldig brådska och egentligen tvugna att göra den där IVF-en om vi ens ska ha skuggan av en chans.

Hela grejen skrämmer skiten ur mig för jag vill inte bli sådär ledsen som vi alla blir när det inte tar sig och jag protesterar i hela min själ mot att jag inte fick bestämma själv över hur många barn jag ville ha. Jag sörjer att jag nu är så gammal att valen inte längre finns på samma sätt som de gjorde tidigare i livet och jag blir ap-stressad över att leva i "möjligheternas värld" där man borde göra så satans mycket av sitt fantatiska liv. Vara framgångsrik, vältränad, lyckad, glamourös och avundsvärd allraminst. Och åtminstone ska man ju ha en PLAN som alla andra kan imponeras lite av medan man jobbar på alla fronter.

jag orkar inte leva upp till allt det där och innerst inne så skiter jag just nu i både jobb och företagande, skola och allt annat. Jag vill tänka på allt det medan jag bär mitt barn, ammar och byter blöjor. Det är ett par år fram i tiden och ett utmärkt tidsperspektiv i min värld.

Bara det att jag inte får välja det själv.

Och därmed förväntas ha en plan B.

Jag vet inte ens hur bra jag kommer att hålla för att genomföra plan A och så antagligen misslyckas.

Men, har jag nu bölat ur mig alla mina tårar snart, så reser jag mig kanske lite starkare när jag väl samlat hop mig.

• muggles

Cicci: men herregud - Lypsyl kan man väl inte ge bort i present?! El i så fall bara på skämt...

• muggles
    passionsblomman skrev 2010-01-07 13:36:30 följande:
    Vet ni vad?Det här blev nog en sådan där gång då en sak blev fel men sedan komallt annat i hela tillvaron man tycker är svårt och jbbigt och känner sig liten inför.För jag bara gråter och gråter. Helt stilla utan hulkanden, men det bara forsar. Hela tiden. Det slutar inte.Min födelsedag är nog den minsta faktorn av alla i det hela.Nu sitter jag och försöker kommma fram till gyn för att meddela att vi tänker göra det där ivf-försöket. Och varje gång det tutar upptaget rinner tårarna ännu mer. Jättebalanserat och stabilt.
    Men gumman - kram på dig!!!!
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter