• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

jag vill också ha henne, är rädd att hon kommer början på nästa vecka för då ligger vi risigt till inför FET.

• nennesjuttioåtta

Lappis och EA
    jag försöker och vill förstå och önskar jag kunde vara traditionell men det är så svårt att stå emot! Det är ju så gott!

Tack, direktnumret till Roger sparat!

• Lapinette

Ja, hon är definitivt snart över hos mig så jag skickar henne vidare norröver.

• Fru E

Allt mer än det här är välkommet hade aldrig kunnat tänka att jag ville ha mer men lite löjligt att ha så här lite igen..

Nenne-skinkan hade jag kunnat äta redan nu såg att de hade bra pris på skinka nu inför allhelgona så funderar på om jag ska slå till

• Snorkfröken77

EA - Vad är det jag läser, ingen tant?!

Snaily - Jag lovar att hälsa! Du är inboxad!

Lappis - Det var en del att uppfylla, fast jag kan tycka det är bra. Om man blir adopterad har man ju redan varit i en dålig situation, det ska man inte behöva uppleva igen då. Jag blir helt galen av ilska när jag tänker på det paret som hade adopterat som det stod om i tidningarna för några år sen som misshandla sitt barn. Det är självklart lika illa om det är bio-barn, men va f-n om man gått igenom en adoptionsprocess så borde man inte göra så!

Apropå julmust och pepparkakor så har vi konsumerat massor redan Det är ju SÅ gott!!!

• Fru E

Snorkis-jodå men lika lite som förra gången och jag hade hoppats på mer normalt ingen bulle i ugnen här inte utan mest deg

• Snorkfröken77

EA - Äsch då! så dina piller hjälpte inte alltså? Vad dumt! När ska du tillbaks till akun?

• Telis

Jag tycker att det är traditionellt att äta lussekatter och dricka glögg mellan första november och sista januari. Om det nu är så vansinnigt gott, varför i hela världen skulle man begränsa sig till enbart fyra veckor om året?!

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2009-10-30 09:35:30 följande:
    mugglesdet kan ju kanske vara så här: Flera avvaktar för att se hur det går med intresset, är det många intresserade så tror de att de ändå blir för dyrt. Sen märker de att inte så många är intresserade så då hör de av sig till mäklaren, vilket några till har gjort av samma anledning och så är catfighten igång!
    Själv tror jag tyvärr att det är precis tvärt om. Några har sagt att de ÄR intresserade och att de ska lämna bud nästa dag men sedan har vi inte fått några bud. Jag tror att de har sett att ingen har lagt bud och tänker att den blir svårsåld när de ev ska sälja den framöver. Jag tror köparna är sådana - alla vill ha det alla vill ha.
  • Lapinette

OM det hade gällt ett hus hade jag blivit tveksam om ingen lämnar bud och tänkt att de upptäckt något fel som inte vi såg men en lägenhet ... tjohooo kan jag få den till ett bra pris så skulle jag bara säga tack.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter