• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Hattis

Något lugnare i tråden idag - lite skönt för den som ska läsa ikapp!

PB - Jag tycker verkligen att du gör rätt om du inte besöker den ifrågasättande läkaren mer. Det är krångligt att byta, men det är ju krångligt och tidskrävande med läkarbesök överhuvudtaget så i det långa loppet så borde det helt klart vara värt att byta.

Lappinette - wow, försäljningsrekord i finanskrisen! Hoppas att det är en "plusvåg" även på konjunkturfronten! Skönt att hårt arbete lönar sig också.

Mrs B - Är det inte bäst att låta maken hitta musen

MSW - har glömt vad det var du skrev men har för mig att det är en uppsats. Visst är det konstigt att något man kan, är jätteintresserad av och har valt helt själv kan bli så urbota segt och hemskt att hålla på med? Älskade mitt gamla uppsatsämne men jag tror att pressen att lämna in lade sordin på arbetsglädjen och att sitta hemma dagtid och inte träffa folk passade verkligen inte mig.

Muggels - Just på hösten borde visningar dagtid vara extra viktiga! Kan ju förstås ske vid lunch på vardagar, men som Stockholmare tycker jag att det är underligt att inte ha söndagsvisning.

Ego - tror att jag kanske fått tant. Hoppas på att det är en riktig tant, hon är större än vanligt men jag henne tacksamt på besök istället för hennes vidrigt långdragna låtsaskusin efter MA:t.

• sweetstreet

Å nu har jag skummat ikapp lite i nya tråden.

AM
    Superbra trådstart!!!!

Till alla er underbara fina goingar!!!
    TACK för stöd och uppmuntrande ord! Det värmer otroligt mycket.
    Vet inte om det öär hösten eller utarbetning eller ålderskris eller vad fan det är men jag känner mig verkligen lite ur gängorna. Inte deprimerad direkt, och dagarna är ju EGENTLIGEN bra, men det är som om man går runt med en känsla av att allt inte är riktigt som det ska. Och som nu t ex när jag läste era kommentarer till mig som var så gulliga så började jag grina!!!! otroligt!
    Nog för att jag är lättrörd, men så HÄR ska det kanske inte kännas...?!?

Jaja, jag vet inte.
    Det är dock svårt att jobba mindre. Svårt med ledighter och semestrar. Jag har ju ändå mycket semester jämfört med andra amerikaner. Och kanske är det inte ens där skorna klämmer??
    Fast jag känner att till viss del är det nog lite så att man känner sig trapped. Ah vad fan!
    Nu ska jag sluta klaga.

Vill säga lycka till Gosnosen!
    TÄNK vad underbart att dina känslor inför ÄD känns så bra!! Nu hopas jag verkligen att det går vägen!!!

Blivande fruL även för din sprayning och start på IVFandet vill jag önska lycka till!!!

Koko,
    fy vad hemskt med er katt!!!
    Hoppas såååå att den kommer hem oskadd snart!

PB;
    vad glad jag blir att du verkar ha kommit igång nu med undersäkning och att ni ska få lite mer koll på handlingsplan etc. Men visst är det konstigt att det verkar vara så olika på olika kliniker och olika läkare. Och egentlgienvansinnigt att man som "patient" ska vara den som ibland måste vara mer påläst!!!!!! fast itn från internet då, hahahahaha!

Och min lilla Favvokanin!
    Tänk vad du säljer bra!
    och vad härligt att ni verkar så inriktade på adoption nu och att det känns bra för er!
    Haha jag lovar att ni kommer få världens gulligaste lilla barn!!!!!
    Hehe, som mig då, hahahahahaaa!

Ego igen:
    idag vaccinerade vi vår lilla tjej mot både vanliga och H1N1-influensan.
    Här rekommenderar man ju att man vaccinerar barn över 6 månader. I Sverige är det väl inte rekommenderat förrän efter 3 år eller så??
    Jag undrar varför.
    I vilket fall känns det himla bra att hon är vaccinerad nu.
    Här har ju H1N1 eskalerat mycket den senaste tiden så jag tycker det känns tryggt att hon skydd mot den nu. fast kasnke var det den hon hade förra veckan när hon hade feber?
    Vem vet.

Mugglan,
    såg ditt inlägg om lgh.
    Hur är det nu, MÅSTE ni sälja snart för att ni hittat drömhuset, eller kollar ni marknaden för att se vad ni skulle kunna få för lgh och isåfall hur mycket ni kan budgetera för ett hus????

Sedan till namnfrågan.
    Det är knepigt.
    Man vill ju att ens barn inte ska vilja hämnas sitt namn när det blivit större haha!
    Men sedan GÅR det ju MODE i namn också. och självklart blir man påverkad! Det är ju inte för inte som det alltid finns mer eller mindre vanliga namn i varje generation.
    En kompis till lillskruttan i hennes dagisgrupp heter Anakin!
    Haha hur coolt är inte det egentlgien!!!!!!
    Jag tycker det är roligt! Fast jag skulle nog inte komma på tanken att kalla mitt barn Anakin. Det är liksom såååå förknippar med en rollkaraktär. och dessutom en ond sådan. Eller ja, hanv ar ju inte ond så länge han var Anakin iofs, men ändå. man vill ju inte heller kalla sitt abrn för Judas....

Nu ska jag hämta på dagis!

PUSS till er alla sötnosar!!!!!

• snaily

Hallå, är det FREEEEDAAAAAAG eller?

Lappis
    Heja och grattis till rekord!

Hattis
    Grattis till tant!

Mugglan
    Men vilka seeega människor! Röstar också för söndagsvisning och håller tummarna för att det vänder!

Nöjd - vaknade imorse och hade glömt att jag haft jour hela natten, det är så det ska vara. Ingen som ringt alltså. Vaknade rätt behagligt till min nya wake-up light också. Igår morse fick jag inte chans att prova den - Korven hade dragit ut sladden under natten, tyckte nog vi skulle ha sovmorgon!

Vet inte om jag skrev det igår (i så fall får jag väl bli lite tjatig nu då), bestämde med chefen att jag preliminärt ska vara ledig hela veckan då det troligen blir ÄP (v. 3). Med risk för att allt blir flyttat eller inställt förstås... Känns skönt att slippa stressa över jobbet men å andra sidan kommer jag ha mycket tid över till att noja och fundera istället. Borde blockera FL på min dator tills dess...

• Liten med Mindre

Oj en sån lugn kväll. Fler än jag som hade fullt upp på annat håll. Hämtade 2 påsar grejor till Mindre från en bekant. Trevligt att få kläder och saker. Även om det mesta var för framtiden.

Men lilltjejen i pyjamas hittade genast dammsugaren i en av påsarna när jag kom hem. Och då skulle det städas efter tandborstningen. (Tandborstningen som förresten går riktigt bra nu sen hon fått en egen placker-tandtråd att pilla med medan jag borstar. Eller så måste jag borsta bort smutsen när hon "trådat", och det är fullt accepterat. Skönt!)

• kängu

Godmorgon godingar!

Freeeeedag!!!!!

Snigeln, skönt att ingen ville ha hjälp av dig inatt! Jag är lite seg för Ru ville ha mat vid 4.30 inatt (normalt sover han från 11-6) så jag fick stappla upp. Duktig Korv som ville ge sin matte sovmorgon!

Kl 11.30 idag skriver jag på för nya jobbet!

Sweet, kramar! Det låter verkligen som att du behöver en paus. Men vet hur det är i USA med arbetstider och så, inte alldeles lätt... STYRKEKRAMAR!

Hattis, JIPPIE för tanten!!!!

Liten, skönt att tandborstningen funkar bra! Jag hoppas att Ru dröjer läääääänge med att få tänder

• kängu

BS, jag tycker att Elsa (som har namnsdag idag) är fint! Passar bra ihop med Iris också!

• Liten med Mindre

Barnklädesfrågor -

De varmfordrade gummistövlar vi köpte på Intersport var kass (kalla o fuktiga, vet inte om de blir fuktiga utifrån eller inifrån), och nu ska vi leta andra skor, och kanske stövlar. Och gnälla högt i affären dessutom.

Ni som har varma gummistövlar som inte blir kalla o fuktiga inuti - vilket märke då?

Goretex-kängor, eller andra varma vinterkängor till barn - vad har ni köpt som verkar bra. Måste vara något som andas.

• Lapinette

Vad härligt med FREEEEEEEEEEDDDDDDDAAAAAAAAAAGGG!!! Kortare dag och jag jobbar hemifrån. Sitter här i vårt gästrum/kontor och bara myser i mörkret.

Skickar en bunt kramar över Atlanten till Sweet och säger ja tack, vi vill gärna ha en som dig men det troligaste är att vi får pojkvarianten.

• nennesjuttioåtta

god morgon!!!!

yiiihhaaaaaa! Det är FREEEEDAAAAAG!!!!!!!!!!!!!!!!!

sweetie

Apropå möss, igår kväll när jag satt här själv på jobbet så prasslade det till i papperskorgen vid skrivbordet bredvid mitt och idag är det råttskit i den. Det enda som ligger däri är snorpapper, kontrollhögen med kaksmulor jag avsiktligt lämnade på bordet är orört. IUUH äter de snor också?!??!?!

• nennesjuttioåtta

Mugglan
    klart ni får lägenheten såld!!!! Snart slår den förste till och sen följer andra efter. Katching!

Telis
    hur går det med er försäljning?!?

Här i stan har jag bara varit på vardagsvisningar, på helgen om man har frågat snällt och fått en privat visning. Och så har de bara fram till kanske kl 18 på sin höjd så det gäller att det inte är fler hus samma tid och dag. men här tar det längre tid att sälja, så det är oftast visningar 2 veckor innan det blir budgivning veckan efter det.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter