• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

AM
    angående ditt näst senaste blogginlägg, OMG!!!! HAHAHAHA När träffade du den här människan? Btw, vill ni vänja er med WT inför Thailandsresan så kan ni få komma upp till oss på wt-bootcamp (?). Vi kan gå ut med våra föräldrar och äta på Church Street saloon eller något annat trashigt och sen får de sköta underhållningen. Efter det borde ni klara av det mesta. fast iofs, ingen av oss heter Cevin med C.

• nennesjuttioåtta

Hattis
    skönt om det är riktiga tanten nu så ni kan få börja om på ny kula!

PB
    Va f, ska du behöva stå till svars för varför andra läkare gjort si eller så? Vansinne! Hur som helst, jag röstar för Falun. Men tror nog att CvL vet vad de gör, hihihI!

• Snorkfröken77

God morgon i tråden freeeedag!

Lappis - Jag vet inte om jag frågat förut eller om du fått frågan av någon annan men hur mycket får ni önska när det gäller ert barn? Får ni önska om ålder och kön? Tas någon hänsyn till det? *nyfniken i en strut*

Koko - Nu får kissen komma hem

Apropå kisse så har jag lätt ångest just nu, vår äldsta kisse ska ta bort tandsten idag, vilket ju innebär sövning. Jag gillar inte att lämna dem hos vet, de förstår ju inte varför man gör så, sen är jag är rädd att han inte ska vakna och sen är det så jobbigt när de är okontrollerade när de kommer hem och vill göra saker men inte kan och man måste passa dem så de inte gör sig illa. Och ja jag vet att jag är världens blödigaste när det gäller våra katter. De är ju mina hjärtegryn.

• nennesjuttioåtta

Spamma spamma hela daaaan

• nennesjuttioåtta

snorkis
    tandsten? Hur ofta tar man bort det och hur vet man om de har? Jag har aldrig haft tandsten själv ens.

kokisen
    Jaaaa, nu måste kissen komma hem!!! Knacka dörr och be grannarna kolla sina förråd, annars får du väl göra det själv! Kan bli smått pinsamma situationer dock.

• snaily

Snorkis
    Det kommer gå jättebra med kissen tror jag!
    (Också jättenyfiken i en strut - vilken klinik ska ni till?)

Kängu
    Lycka till med påskrivningen!

• nennesjuttioåtta

kängu
    jaaaaaaa just det! Grattis till JOBBET!!! WOHOOOOOOOOOO!!!!!

• nennesjuttioåtta

lapinette
    den här frågan borde höra hemma i resetråden men ni är så avancerade där så jag vågar inte.
    Vi ska ju till västra Tyskland på bröllop nästa år och det är ju bara 24 mil eller något till Amsterdam därifrån. Har du några tips (eller Piggelainen kanske?!?) om hur man skulle kunna göra en trevlig liten rutt i området?

• Lapinette

En till som har glömt att gratta Kängu! Men hur var det nu, du var väl inte så där hundra intresserad pga lönen ... eller minns jag fel?

Snorkis - man kan inte välja kön men ha önskemål om ålder. Däremot blir det gärna äldre barn desto äldre föräldrar fast å andra sidan skiftar det också beroende på land. Alla länder har olika länder och en del har bl a sagt att det inte får vara mer än 40 års ålderskillnad mellan barn och förälder.

• Lapinette

nenne - kom igen, varför skulle du inte våga ställa den frågan i resetråden? Piggelin är suverän på Amsterdam och jag kan bara säga ÅK DIT! We loved it!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter