• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Ore

Hmmm, mitt förra inlägg fick jag visst felmeddelande på...

Få se om jag kan komma ihåg vad jag skrev.

Mugglan och Telis: Hoppas att budgivningarna kommer igång rejält för er!

gosnosen: Snabbspolning framåt till testdatum hade varit väldigt praktiskt, spännande. Synd att det inte blev en frysis också...

Lappis: Noterar direktnumret till Polaren Roger för framtida behov

Pussel: Gillar jag också. Oftast är det maken som drar igång pusselprojekt, men jag som pusslar mest. Så efter ett tag brukar han förbjuda mig att pussla För att själv hinna med...

PB: Kul att sonen hittar kompisar! Förstår att du känner dig stressad över långväga besök så snabbt inpå. Man väntar sig inte fyra övernattande släktingar med så kort varsel, de som spontanbesöker mig får vara glada om jag har hunnit fixa något fikabröd till kaffet (När jag själv spontanbesöker brukar jag ha med mig fikabröd!)

Tinga: Ostbågar, päron och ett helt mål på flaska. Hoppas, hoppas, hoppas att det här är början på vändning nu!!! Det är ni SÅÅÅÅ väl värda, du och din make!!!

Sweet: KRAM och ta hand om dig. Och försök att på något sätt sakta ner tempot för dig själv, om du tror att det skulle kunna hjälpa I övrigt så sa Telis mycket klokt

Snorkis: Hoppas att det går bra med katten och tandstenen.

Koko: Hur har det gått med er lilla kissekatt? (Den har förresten inte begett sig över landet för att hjälpa MrsB med hennes musproblem??? ) Skämt åsido, hoppas verkligen att katten kommer tillrätta!

• Ore

Nenne, lappis: Har också pusslat Wasgij-pussel. Det ÄR litet klurigt att inte ha någon aning om hur motivet ska se ut. Men kul! Och så hjälper det ju till att det är ganska detaljrika pussel. Tecknade bilder är ju alltid lättare att lägga än en oändlig himmel, t.ex. där i princip alla bitar kan passa precis var som helst...

• Lapinette

Tinga - går det fortfarande bra med ostbågarna? Attans förstår att de tycker om dem ... det gör jag med ! Päron är helt ok det med men ostbågar ...mmmm..

Visst är det så ... vi har landat i adoptionsbeslutet och det känns riktigt bra!

Har varit iväg och handlat hummer, färska fikon, skagenröra och lite laxsnittar till kvällens firande. Tänkte att vi även skulle öppna en av burkarna med foie gras som vi har i skåpet (därav de färska fikonen). Ja, har även köpt surdegsbröd med russin, aprikoser och nötter och i kylen ligger fotsulestinkande ostar som man alltid kan mumsa lite på.

• Lapinette

Men jag förstår inte ... man ser ju visst motiven på de där pusslen du länkade till nenne. Det var ett sånt pussel jag la senast, flera julaftnar sen tillsammans med brorsbarnen. Fast i slutänden var det nog mest jag och mamma som satt där vid pusslet !

• Ore
    Lapinette skrev 2009-10-30 14:21:03 följande:
    Men jag förstår inte ... man ser ju visst motiven på de där pusslen du länkade till nenne. Det var ett sånt pussel jag la senast, flera julaftnar sen tillsammans med brorsbarnen. Fast i slutänden var det nog mest jag och mamma som satt där vid pusslet !
    Fast det man pusslar är vad personerna som är på framsidan ser, alltså vad som är på motsatta sidan. Det första av dessa pussel jag såg, var ett litet pussel. Motivet på framsidan var en bil med fyra förskräckta personer som satt i. När man pusslade fick man fram en stoooor gorilla som kom gående på vägen mot bilen...
  • muggles

Vilken coool pusselidé - jag hade aldrig hört talas om det förut!

• muggles

Tinga: härligt att det går framåt med pojkarnas ätande - jag har tänkt lite på dig och undrat men man vill ju inte fråga hela tiden för det blir ju tjatigt.

• muggles

Har också glömt att hylla AM för den suveräna trådstarten!

Nenne: jag skulle gärna läsa din blogg men jag hinner inte följa några bloggar - inte ens AMs fast den ofta är väldigt rolig (jag har fortfarande inte glömt de där inläggen om hantverkare ).

• Mrs  B

Hej hej!!!!

Husmusen nr 2 är fångad. ÄNTLIGEN!!!!
    Fastnade i tvättstugan med tån fast i fällan. hahahahha
    Där fick han!!!
    Tyvärr var det inte den sista för när jag slängde sopor under vasken i köket såg jag Husmus nr 3.

Kängu
    Möss är INTE söta......

Hattis
    Skojade faktiskt med maken om musjakten och lovade att han skulle få jaga lite annat också men nu har vi en till att ta fast innan jag släpper min lös. hahahahhah

Nenne
    Möss äter ALLT!!!!
    Snor, papper, plast, mat, kablar osv.

Julmat
    Intas 1 december.
    Och slutar efter Trettonhelgen.

Pussel
    Pusslade väldigt mycket när jag väntade Max. Det var ett sätt att vara ner efter jobbet och skingra tankarna från alla stökiga och jobbiga tonåringar.
    Första gången jag provade Wasgij- pussel var när jag jobbade på fritids och då visste vi inte att vi skulle pussla det "publiken" såg så ni kan ju tänka er hur förvirrade vi var över det....
    Men det var KUL och barnen älskade också det....

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    Jo, jag är lite orolig för alla kablar vi har här på jobbet. Det är ju en del teknik som kan säga POFF *död*. Men jag tar min dator med hem i kväll så jag kan fortsätta jobba på måndag.
    hurra för mus 1 och 2! Men tänk om ni hittar mus 4, då får du ju vänta ytterligare med att rasta husmusen grande!!!

muggles
    Du behöver inte be om ursäkt för det, jag tror inte du missar någon livsviktig information direkt!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter