Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Hej alla tanter!
Hos oss landade ett stort svart orosmoln ner mitt i julfirandet. Kan tyvärr inte berätta mer just nu ........... Dessutom har posten sackat med mitt enorma julklappspaket till Smilla, men hon kommer att få våra presenter idag, måndag.
Vi har firat jul med stor eftertanke om vad julen handlar om; Att vara tillsamans med nära och kära. Sonen och jag har tagit det lugnt, ätit god mat, kollat film o jag har löst några korsord. Lasse har firat jul hemma hos sig, han behövde få åka till sin mammas grav. Hon dog ju tidigare i år.
Jag var oxå ner på mellandagsrean, hittade en myspys snygg klänning, en gosig sjal o två behåar. Så jag är nöjd.
Har lite ångest för att jag inte har skrivit klart 1.a utkastet till långfilmen. Det ska vara inne den 30.e december vara ca. 90 sidor långt och ........... usch jag hittar varken motivation el inspiration o det dåliga samvetet ringer konstant i mina öron. Men, men ................ jag tar tag i det så småningom.
Jag har funderat mycket kring vårt bröllop, o funnit ut att en stilla liten cermoni är vägen. Värst blir gästlistan ....... men vad fan, folk får väl titta in till oss och säga grattis på vanligt köksfika sätt. Hmmmm, tänk vad man kan ändra sig .....
Kul att höra att Cantatons pappa är på bättringsvägen.
En jul i Moskva, Sonja jag har aldrig varit i Ryssland m det låter frestande att ta sig dit.
Alla ni andra verkar oxå haft en skön stämningsfull jul. Här kommer en önskan om ett lika bra nyårsfirande.
GOTT NYTT ÅR!!!!!!!
haha... HAn kanske blir en "Micke" sen vid vuxen ålder? Han har ett helsike med skor. Han drar 46-48 i skor!
Men det låter ju som att de flesta här haft en bra jul!
Vi har också haft det jättebra.. jag tycker bara stressen är så jobbig!!
Hej hej. Har haft en fin jul. Igår tog vi det bara lugnt i soffan innan vi gick på ett Box-pass (känns idag!) och slutligen spelade spel och åt ostbricka med en kompis.
Idag är mina planer lite diffusa. De var egentligen INTE att sova till kl. 11, men det gjorde jag visst... Och nu kommer jag helt enkelt inte igång med min dag. I eftermiddag har jag dock ett pass med min personliga tränare.
Kram på er!
Tjabba tjena hallååååååå!
Nu äre bara idag också som huset är fullt. Imorgon åker syrran med hela sin barnaskara, hund och karl hemåt Jämtland.
Pappa åkte på annandagen.
Min son har åkt till en kompis och syrran är i Växjö och hälsar på vår gamle morfar. Hennes nya kille har med sig sina två tjejer som är 10 och 12 och de är uppe i sitt rum och spelar spel. Sambon jobbar. Jag har laddat ännu en diskmaskin, hängt en tvätt och plaockat av en del här. NU är det dags för en liten BT-stund för första gången på en hel massa dagar.
Vi har haft det jättebra fast jag har hunnit ha ett eller annat mindre stressbryt och jag har ONT i hela kroppen igen, precis som efter flytten. Jag tror på allvar att jag börjat utveckla ledbesvär av något slag.
Vi har dansat långdans genom hela huset, eldat tomtebloss och sjungit för full hals, gått snöig vit vinterpromenad med pulkor och snöbollskrig, eldat i kakelugnen och tänt säkert tusen juleljus.
Naturligtvis har vi också ätit så man nu helst inte vill tänka på det.
En och annan gäst har hunnit bli febrig och däckad också och då är det bra att man har många rum så det går att bädda ner dem ordentligt och låte dem vara ifred.
Häromdagen skickade jag fäderna i huset iväg till äventyrsbadet med fenm av barnen. Ett mycket effektivt sätt att köra slut på ungarna och få ut lite överskottsenergi. Då kan också en mamma passa på att dammsuga och städa av toaletterna lite sådär i halvlek.
GUD vad mycket det blir och vad mycket disk och vilka stora kastruller med mat när man är så många!
Fast roligt!!!
Igår var det skönt med lite lugnare tempo under dagen. Då var merparten av gänget iväg till Ljungby och syrrans killes syster. Då fick jag rå om sonens äldsta kusin som nyss fyllt 18. Vi satt framför brasan och snackade halva dagen och gungade gungstol och käkade godis.
Jag har så svårt att greppa att det inte är hon som är den lilla lockiga halvmeterstösen längre. Det är 14 år sedan det var hon. Den lilla som släpar sin gosehund genom huset nu och är prinsessa, det är hennes lillasyster. Själv har hon flyttat hemifrån och reder sig själv. Vad hände?
Frisör är hon snart färdig också. Hon har klippt mig, så nu ser min glesa kalufs lite mindre katastrofal ut.
Nu ska jag kolla att det brinner i pannan och sätta på mer kaffe. Det finns kvar av Aletas underbara praliner...
passion, jag tycker att det låter som en helmysig jul. Stressbryten är inte så kul, jag fick också nåt sådär, men mest är det ju bara ljuvligt. Kul att höra om din jul.
Själv är jag just nu så arg och ledsen att kroppen faktiskt skakar okontrollerat! Visste inte att det låg sådan EXTREM frustration i orden jag äntligen fick ur mig. Kanske inte till helt rätt person, men nästan...
Det är nämligen så att jag i september tackade ja till ett jobb mot diverse krav. Jag ville bara jobba halvtid och om jag fick ett sångjobb ville jag kunna åka ifrån. Jag skulle troligtvis börja i januari. Utifrån den vetskapen har jag sedan planerat mitt liv. Jag tackade nej till ett december-/januarijobb som producent då jag ju inte hade kunnat jobba ordentligt i januari, och dessförinnan kanske ville vara lite ledig. Man vet ju inte riktigt när man får vara ledig som ny på ett företag.
Så i flera veckor har jag nu frågat: "När ska jag börja?" och jag har FORTFARANDE inte fått svar på min fråga och det är januari på fredag!!!! Jag vet datum jag ska börja, inte vilka dagar och tider, inte vilken lön jag ska få, inte vad jag faktiskt ska göra och vad som förväntas av mig... Jag vet INGENTING! och nu börjar jag SÅÅ ångra att jag tackade nej till det där producentjobbet som jag faktiskt tycker är kul (jobbade med samma projekt förra nyår). För plötsligt står jag ju här helt utan pengar, för jag vet ju faktiskt inte om/när jag har något jobb. Kanske ska jag plötsligt jobba i februari? Då hade jag kunnat jobba med det här projektet hela tiden, och överlevt ekonomiskt på köpet. Nu är allt bara kört i botten.... min planering, min ekonomi, mitt självförtroende, min MOTIVATION. Har precis spytt ur mig allt detta till samordnaren på företaget som efter inledande meningar sa att det nu ligger hos ledningen. Efter efterkommande rader har han inte ens skrivit tillbaka.. Och jag sa att jag pratade med en i ledningen igår och de har inte ens diskuterat mig. Alla verkar se det som någon annans uppgift. Åååååh. Nu är det nog nästan tur att jag ska bege mig till gymmet där jag stämt träff med min personliga tränare för ett hårt pass.
Cantaton, det är inte ok att låta dig vänta med all information kring tjänsten, så du knappt vet vad det är du ska göra eller när det ens ska börja! Man planerar ju sitt liv ibland som ett pussel. Man blir låst att kunna ta ett stag vidare om inte den ena pusselbiten blir löst.
Hoppas att du snart får vetskap om tjänsten och att det blir som du har tänkt dig!
Passion,du har haft fullt upp men mycket kärlek och värme!
im yours, det där svarta orosmolnet lät inget kul, om jag blåser hårt kanske jag kan puffa bort det åt dig?
Hallå! Hjälp!
...jag satte mig visst ner, och nu orkar jag inte ställa mig upp igen.
*sitter kvar*
Här sitter en trötter till!
Har varit i sta'n och handlat mat till nyår, gästerna kommer i övermorgon.
Cantaton, det är skandal, de måste ge klara besked, du har ju tackat nej till andra jobb pga av dem!
Passion, det låter som om ni har haft en härlig jul - men - du har jobbat lite för hårt, eller hur?
Hoppas du kan ta det lugnt nu ett tag och njuta av hur fint ni har det.