• Svar på tråden Tantvarning6
  • Heloise

I dag står det klart att Panzer och jag får öva lite mer, för det blev BOM ist träff den här månaden.

Hoppas ni alla har haft härliga jular! Jag är bara glad, hjärtinnerligt glad över att julen (iaf för vår del) äntligen är över.

Panzer och jag ska ta oss in till stan och gå ut och käka. Sedan ska vi kika på J-VM hemma i soffan.
    Men just nu tror jag att jag ska grabba tag i några katter och gå och sova middag. Jag ser verkligen framemot 2 hela lediga dagar med Panzer, inga måsten, inga planer. Bara han, jag och flickorna.

• lillabruden

godmorgon...

jag är glad att min jul är över nu iallafall! tycker julen är skitjobbig och trots att jag sagt det varje år o aldrig gör det, så SKA jag åka bort nästa år!!! eller jobba. Jag orkar bara inte mer.

Kul att höra att din pappa är så pass bra nu Cantaton!!!

Heloise, min mans morfar har oxå fått lunginflammation...men det är kritiskt med honom....han har något fel i halsen som gör att han inte kan svälja ordentligt o har fått ner vätska i lungorna. Det är alltså något som inte kommer att försvinna o mannen är så jäkla envis att han ska ju äta allt det som han inte kan!!! Dessutom är han alldeles för svag o bor på 3de våning utan hiss, vägrar flytta trots att han trillar VARJE dag. Nu är han iallafall på sjukhus.

Jag ska spendera dagen i sängen.

Kramar!

• Villemoa

Sabla indianer!!

Heloise skrev 2009-12-26 13:17:06 följande:
    I dag står det klart att Panzer och jag får öva lite mer, för det blev BOM ist träff den här månaden.Hoppas ni alla har haft härliga jular! Jag är bara glad, hjärtinnerligt glad över att julen (iaf för vår del) äntligen är över. Panzer och jag ska ta oss in till stan och gå ut och käka. Sedan ska vi kika på J-VM hemma i soffan.Men just nu tror jag att jag ska grabba tag i några katter och gå och sova middag. Jag ser verkligen framemot 2 hela lediga dagar med Panzer, inga måsten, inga planer. Bara han, jag och flickorna.
  • Heloise

Ja, sabla indianer!!

Men ärligt talat jag är så förstörd efter att ha firat jul med först, min systers två pubertala monster och sedan Panzers syrras bortskämda trotsiga små monster, att jag inte tog det alltför hårt
    Fast trist är det ju, jag var 1 vecka sen och hoppet hade ju väckts
    Men jag läste att du ska kul idag

Villemoa skrev 2009-12-26 16:36:13 följande:
    Sabla indianer!!
  • Heloise

Sen kom vi aldrig iväg intill stan på middag; vi slocknade en 45 min framför Man City och Stokes, annandagen bjuder på mkt fotboll. Fotboll är superskönt att sova till, det är något avslappnande med människor som springer som galningar medans jag tar en pralin till och kurar ihop under täcket.

• didis

Men vad är det för jular ni haft??

Julen är, enligt mig, den bästa högtiden av de alla! Inte minst juldagen när maten bara är att värma och släkten har åkt hem!

Nu har jag läst Dan Browns Den förlorade symbolen och - helt ärligt - har ni den liggande behöver ni inte öppna den. Här kommer en kort sammanfattning (spoilervarning!!): hjältens vän är kidnappad av galning, mystiska koder måste knäckas, hjälten dränks men överlever ändå (för det var bara någon konstig new age-grej med vätska som man kunde andas i) och USA går under om en video med frimurarordens ritualer når världen...

Snart är det dags att fundera över nyårsmenyn...

• Villemoa

Jag ska fortsätta ha kul idag

Heloise skrev 2009-12-26 17:50:56 följande:
    Ja, sabla indianer!! Men ärligt talat jag är så förstörd efter att ha firat jul med först, min systers två pubertala monster och sedan Panzers syrras bortskämda trotsiga små monster, att jag inte tog det alltför hårt Fast trist är det ju, jag var 1 vecka sen och hoppet hade ju väcktsMen jag läste att du ska kul idag
  • Heloise

Ännu bättre

Villemoa skrev 2009-12-26 19:47:44 följande:
    Jag ska fortsätta ha kul idag
  • Sonja68

Hej kommer har fran ett regnigt Moskva! De har dock lovat minus 20 till nyar, hoppas lite sno hinner komma ocksa. Har finns lite sno men den haller pa att regna bort.
    Julafton var mysig och alldeles fortrafflig. Vara gaster, som beslot att stanna ytterligare en natt fick vi kora ut ur huset pa julaftonsmorgon...
    12 pa natten satte vi oss i bilen och paborjade var resa. Allt gick bra. T var lite aksjuk bara,men hon fick en tablett sa gick det over. Flyget fran St. Petersburg blev ocksa forsenat sa vi kom fram senare an vi tankt oss pa kvallen den 25e.
    Flickorna ar glada att fa umgas med farfar och farmor ochigar tittade deras kusiner, tva flickor i ungefar samma alder forbi. Jattskoj!
    Vi var och tittade pa maken som spelade bandy med veteranlaget igar. Sedan drog han ivag med laget pa fest, sa han kom hem halv fyra imorse och jag ar aaaaaaningen sur pa honom just nu
    Aleta: supersnygg klanning!!!
    HOppas ni far ett bra nyar!

Kram o puss!

• dfk

tittar in lite snabbt! Julen har både varit jättemysig och bra men också lite hektisk.
    Kram på er!