Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Inte har jag kommit i säng heller...
Jag har roat mig med att läsa på FL, pappagrupperna. Väldigt kul.
Jag vet inte vad man ska göra, ibland undrar jag om det är någon form av "mini" utbrändhet, men jag har liksom inet tid med det just nu! Jag har ju bara ett halvår kvar i skolan, men eftersom jag hellre skottar snö och stoppar strumpor än öppnar en skol relaterad bok så vet jag inte hur det ska gå med det.
Jag ska köpa nå uppiggande örtpreparat. Nått måste det ju finnas, för sist jag checkade var ju amfetamin inte ett altnerativ
För min del är det knappast utbrändhet, jag har ju legat i sängen i två månader typ... Eller ja, en psykisk utbrändhet kanske? Jag blev trots allt sjukskriven för ångest och stress...
Kan det funka med avslappningsskivor?
Just nu är jag jättetrött, men jag har ingen lust att gå och sova. Vad gör man då?
Jag har jobbat runt 75-100% samtidigt som jag har pluggar 100% i 4,5 år, dessutom har jag jobbat väldigt många somrar och skippat semestern helt. Börjar sätta sina spår nu känner jag. Men jag hoppas verkligen att Panzer och jag kan dra iväg på en sista minuten smekmånad här i februari/ mars.
Nä nu ska jag läsa lite och sen ska jag försöka sova.
Btw- ljudböcker fungerar som sömnmedel för mig Cantaton
Det låter väldigt tufft. Jag hoppas på den där smekmånaden för er!
Sov så gott.
Daa - grattis!
Didis, det är alltså därför man säger kräk om någon. Jodå, då är mina minsann små kräk också. Jag hade två månader under graviditeten då jag INTE mådde illa. (Månad 5 och 6 tror jag det var.)
Grattis Daa, håller alla tummar. Jag ska ju få äran att bli farmor till ytterligare en liten krabat i februari. Man undrar om Smilla får en lillebror el lillasyster. Jag har iaf startat upp med att köpa en liten, liten mössa. Satt och kollade bebiskläder i H&M.s sommarkatalog igår, så mycket härliga färger. Oh lala ....
Blomman; Tänkte på Bullerby- jul då jag läste om ditt härliga julfirande.
Frulle; Vilket fräscht kök du fått! Och vad Bella är söt!
Cantaton och Heloise; Jag gör er sällskap, är skittrött mest hela tiden. Fy sjutton vilka nober som inte kan tala klarspråk vad gäller jobbet Cantaton. Inte undra på att energin ruschar både hit och dit,
Didis; Jag har tillsvidare kastat mig in i filmbranchen, genom en kurs i manusskrivande på universitetet här i Örebro. Målet är ett välarbetat långfilmsmanus, 90 min långt med i mitt fall verklighetsförankrad bas, kryddad med humor och hög igenkänningsfaktor.
Tänker ett barn som genom föräldrarnas separation, turvis ska bo 2v hos mamma och samma period hos sin pappa i framtiden. Hur känner en 7- åring för en sån omställning? Går det att hitta en bra lösning där barnets intresse går före de vuxnas grälande om "struntsaker"? Etc, etc.
Aleta; Vi har sparat en ask praliner till nyår. De var så goda och jättefina. Själv lyckades jag fixa en del julgodis med mer hemgjort utseende
Kramar till alla!!
Im yours, vad kul att ni gillade pralinerna.
Angående separation så är det självklart jättesvårt för barn. Det är viktigt att båda föräldrarna förklarar noga och ofta att det inte är något som barnet har gjort. De tar alltid på sig skulden även om de inte säger något.
Jag har sett ett fall där föräldrarna löste det riktigt bra, och i det fallet så skaffade de boende inom nära gångavstånd till varandra, de var inte grannar, men nästan. Deras barn kunde lätt springa emellan även om de bodde hos en förälder i taget. De hade alltså tillgång till båda föräldrarna hela tiden.
Tyvärr så blir det ju ganska jobbigt för barnet att flytta hela tiden, men det skulle vara värre att bli av med en förälder helt.
Idealet vore väl om det var föräldrarna som flyttade hela tiden och barnet bodde kvar på samma ställe, men vilken vuxen skulle gå med på det?
Frulle, vad duktig du är som kaklar också!
Heloise, hoppas också att ni får åka iväg tillsammans.
haha.. fast du.. Jag är nu aktiv i ca 35 trådar.. Vette fan om jag kan hitta dig!
God fortsättning!
Här är en lätt stressad och ganska snorig tant! P g a snön var det ett antal dagar som jag inte kom till jobbet, så det har samlats på hög inför nyårshelgens gudstjänster. Dessutom har chefen lagt lite extra pyssel till mig.
Julen har varit lugn och skön. Vaknade på julafton och var riktigt asförkyld, så julnattsmässan kraxade jag mig igenom. Har kört lite reashopping och massor av snuttekel. Slottet är mycket populärt, Amaretto är numera slottsfogde med mycket bevakning att genomföra. Han är så söt!
Mysigt det låter med lilla slottet
Hoppas förkylningen ger med sig!