• Svar på tråden Tantvarning6
  • Daa

Cantaton: jag kom just tillbaka efter att ha sett Avatar. Jo, det var en lång film. Vi såg den i 3D och jag kände mig åksjuk nästan hela tiden. Men det skyller jag på den lilla krabaten som har bosatt sig i mig.
    I vilket fall som helst höll jag mig vaken, fast jag smånickade till under reklamen innan filmen

• Heloise

Åhh nu är bästa H på BB, fick just sms: 7cm öppen, epidural is the shit!!Puss.

Hur ska jag kunna sova inatt? Jag har nästan ont i magen för hennes skull, men hon verkar ju pigg, än så länge.

• Bobou

Jag har också varit på bio ikväll! Jag och mamma såg Bright Star. Riktigt bra var den, alla karaktärer var helt fantastiska! Men lång, den också... Och det var jobbigt, för mitt under filmen började jag känna mig sjuk. Gissar förkylning, men med magont och illamående som bonussymptom. Så nu sitter jag här i sängen, uppallad på kuddar, och fryser fast huden hettar. Hoppas att en lång natts sömn kan råda bot.

Aleta, tack för din länk! Jag har massor av miljökval, men det är så svårt att veta vad man ska tro på. Och i slutändan blir det typ inget kvar man kan äta...

• Aleta

Jag vet, det är så jobbigt att försöka göra rätt, men jag försöker envist att göra något istället för att bara strunta i det.
    Det kommer alltid någon som säger: "jamen det hjälper inte att välja ekologiskt" eller "det där är nog bara bluff för att tjäna mer pengar".
    Jag resonerar som så att om jag åtminstone inte handlar precis som vanligt så indikerar jag att jag inte accepterar hur det fungerar just nu i alla fall.

Bobou skrev 2009-12-31 00:36:06 följande:
    Aleta, tack för din länk! Jag har massor av miljökval, men det är så svårt att veta vad man ska tro på. Och i slutändan blir det typ inget kvar man kan äta...
  • Heloise

Åh vad frustrerad jag är! Jag har knappt kunnat sova på hela natten, så får jag sms kl6 ifrån H's sambo, det står att alla mår bra och h och bebben sover, mer detaljer efter lite sömn. Mer detaljer, ja som VILKET KÖN!! Inte för att det spelar ngn roll men jag vill ju veta vad hon fått för nått.

Nåja huvudsaken är ju att alla mår bra och att det gick bra, men bara så vi vet i framtiden är kön en detalj, det tycker jag bådar gott inför framtiden

• Cantaton

Vi såg faktiskt inte i 3D. Dels var biljetterna till 3D så dyra (150kr), dels trodde jag att jag skulle bli åksjuk om jag gjorde det.

Daa skrev 2009-12-30 21:02:59 följande:
    Cantaton: jag kom just tillbaka efter att ha sett Avatar. Jo, det var en lång film. Vi såg den i 3D och jag kände mig åksjuk nästan hela tiden. Men det skyller jag på den lilla krabaten som har bosatt sig i mig. I vilket fall som helst höll jag mig vaken, fast jag smånickade till under reklamen innan filmen
  • Fjällbruttan

Hej! Är fortfarande i stadiet att jag inte hinner eller orkar läsa ikapp, men lite har jag lyckats snappa upp!
    Grattis Daa
    Här fortsätter 2009 sitt bästa för att klassas som decenniets värsta skitår månaderna nov dec med full kraft... jag vill bara att eländet ska ta slut!

Maken har legat sen den 26 med svininfluensa, trots vaccinering
    Han har verklligen varit toksjuk!! Men nu är han äntligen feberfri!!

Svärmor ligger på lassa igen, och vill inte ens komma hem... kan bero på att svärfar blivit en sur aggresiv gubbe sen han spräckte skallen.. och glömmer att hon är sjuk och skäller på henne för att hon inte orkar gå ut...
    Jag har blivit så fet att stolarna knakar, när fan tänker jag göra nåt åt det?? med andra ord minns han inte att jag är gravid..och så fortsätter det....

Bästa kompisens lilleman blev toksjuk i förrgår, flögs med ambulanshelikopter mellan två sjukhus och först hittade de inte nåt... sen upptäckte det tackochlov att det bara var blindtarmen, så nu är han opererad! Men blindtarmen han spricka innan de opererade, så han är en ynklig liten tvååring just nu.

Julafton var bra, tills maken pratade med sin bästa kompis på juldagen, och det visade sig att bästa kompisens pappa fått hjärtatack och dött på julaftons förmiddag...
    God Jävla jul!

Och jag mår toppen förutom ett järnvärde som ligger på 102.. hoppas det går upp för jag somnar jämt nu på soffan! Men jag kör traktor som en gudinna och skottar så snön sprutar, KVINNOR kan!!

Hoppas ni alla andra har det toppen och efter nyår ska jag hinna sitta här mera, för jag saknar er!!!

Gott nytt år och massor av kramar från ett snöigt Kittelfjäll!

• Daa

Bruttan: har redan kramat om dig i den andra tråden, men här kommer en till kram.

Tack, alla, för lyckönskningarna!

Önskar er ett gott och fint nytt år.

Hoppas er nyårsafton blir trevlig.
    Många kramar.

• MV85

Hej tanter!
    Har ni saknat mig?
    Orkar verkligen inte läsa ikapp alla säkert 100 sidor som skrivits sedan jag var inne sist... Men ville i alla fall önska er ett Gott nytt år o säga att jag tänker på er!

Min energi för tillfället ligger på absolut botten vilket gör att allt som har med internet att göra ligger väldigt långt ner i prioriteringslistan.
    Plus att jag är lite upptagen med att vara nykär *ler stort*
    Men främst är det nog så att jag just nu får lite ångest över tanken på så allvarliga steg som att gifta sig eller ens flytta ihop.
    Har insett att jag är mer skadad av mitt ex beteende än jag trodde, så även att jag gått vidare och träffat en helt underbar man som jag verkligen är jättekär i så skrämmer det mig att ens tänka på sådana saker som känns väldigt långt borta just nu.

Massor av kramar till alla!
    Skicka ett mail om ni vill prata med mig, jag kommer nog inte vara så aktiv på forumet ett tag framöver utan bara logga in o kolla om det blinkar i inboxen.

• didis

Tittar in en snabbis mellan matförberedelser och städning...

***GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLIHOPA!!***

Vi ses 2010!

Mycket champagne o fyrverkerier önskar jag er i kväll (själv har jag beredskap att hämta dottern i natt så det blir pommac för mig).