• Svar på tråden Tantvarning6
  • Fjällbruttan

Hej!!
    Hinner smyga hit en stund medans min FRISKA make är ute och kör traktor
    Idag ska jag inte gnälla ett dugg!! Vi hade en underbar nyårsafton!
    Slöade hela dagen, duschade och gjorde oss fina och var på mitt jobb och åt
    Jag var ledig!! Suveränt god nyårsmeny.. utom vitchokladmoussen, den tyckte jag var äcklig, men det var jag som gjort den så jag får klaga... alla andra tyckte om den.. kan bero på att jag har aversioner mot choklad just nu

Sen slöade vi hemma i soffan och såg Ice Age 3 och gapskrattade flera ggr!
    Tolvslaget firade vi i liften på hotell Kittelfjäll enl tradition, Makens chef bjuder dit liftpersonalen med familjer, smäller ett ton raketer typ och bjuder på skumpa, jättetrevligt! Dessutom vann team Saga "Henkes great fika contest 2009" så döttrarna var supernöjda!
    De har en fika tävlign i liften för att få dit godsaker (lite kluriga är de allt) och vi "spöade skiten ur konkurrenterna" som äldsta dottern nöjt uttryckte det

(ska se om jag kan lägga in en bild i galleriet på vinnartårtan)

Sen for vi hem, gosade en stund i soffan och somnade sen sött och sov till 10 allihop!
    Blev så stolt och glad mamma då döttrarna konsterade att det är så mysigt att fira nyår med er mamma och du är alltid nykter, så det är aldrig jobbigt!
    Kan bero på att jag alltid jobbar nyår annars... är ingen idé att börja dricka kl 23 på kvällen, så jag kör alltid och tar alla barn, och gillar det skarpt!

Kramen till alla och hoppas ni haft en underbar nyår!!

• passionsblomman

Stora Nyårskramen till alla!

Vi har städat, dukat om till tjusig fyrarättersmiddag vid bord klätt i vitt hellinne och med massor av olika glas, silvriga ljus och pärliga servettringar, BARA för oss tre.

Bubbel i rödrosa och värsta nyårsraketen.

Himmel vad det sköts i byn förresten! Och grannen, vars hundar jag var lite ängslig över, har hundar de tränat för smällar så de hoppade runt och skällde överlycliga och ville helst springa och hämta raketerna..

Naturligtvis ingår ett schysst godisfat och värsta brasan i kakelugnen i ett Nyårsfirande i nya huset.

• Heloise

Gott nytt år!
    Varma nyårskramar!
    Bebben ska heta Elsa har sett henne på bild och hon är förtjusande söt, som en minidocka!

Panzer och jag jobbar idag, vilket betyder att vi tog det jättelugnt igår, var hemma hos ngr vänner och åt mat.
    Kikade på hockey etc. Fast vi försökte åka hem tidigt så var kl över 2 innan vi kom i säng= trötta idag.

• Cantaton

Min kusin fick barn igår kväll Mitt första lilla kusinbarn! Hugo. Att han inte kunde hålla ut två timmar till så det åtminstone kunde bli januari Men han var väntad 19 december så det var på tiden att han kom ut!

• Heloise

Åh vad roligt Cantaton!

Det var precis in ett fyllo här och han tiltade styggt på Panzer i kassan, sådan jäkla snedtändning han måste ha haft.

Så nu får han inte komma in här another one bites to dust...

Dessutom älskar jag när fyllon som inte har jobbat på 100 år säger att de betalar "vår" lön genom att försöka stjäla öl ett par ggr om dagen, men bli påkomna och muttrande måste köpa en 3.5%öl för 11kr.
    Det kan aldrig vara så att "vi" betalar deras jäkla "lön" så de har råd att köpa den där ölen. Folk alltså, fy fan vad less jag blir ibland!

• Fjällbruttan

Cantaton och Heloise, grattis till nyårsbebbar i er i närhet
    Elsa är ett vackert namn, vi har en Elsa i bekantsskapskretsen och hon är söt som socker

Hmmm...måste sitta och klura ett tag på hur det betalar lön att stjäla....
    kanske en ny branch man skulle ge sig in i??

• Heloise

Dfk: smördegsrullarna var super enkla.
    1 rulle smördeg( eller 3 plattor och kavla själv).
    1pkt bacon( strimla)
    200gr fetaost
    färsk basilika( min frös ihjäl så jag tog fryst)
    svartpeppar.

Rulla ut, el kavla ut smördegen till en fyrkant. Lägg på bacon, feta, basilika och ha över ltie grovmalen svartpeppar. Rulla ihop till en rulle( som att göra bullar) skär i skivor( rätt tunna) lägg på plåt och in i ugnen 225 grader i ca 10 min.

Det blir runt 18-20st.

• Villemoa

Ja Cantaton och Heloise; grattis till nyårsbebisarna!

Skulle fylle-Jan betala för era löner?? hahahahaha...det var det roligaste jag hört i år, hittills!

• Bobou
    Aleta skrev 2009-12-31 10:12:02 följande:
    Jag vet, det är så jobbigt att försöka göra rätt, men jag försöker envist att göra något istället för att bara strunta i det. Det kommer alltid någon som säger: "jamen det hjälper inte att välja ekologiskt" eller "det där är nog bara bluff för att tjäna mer pengar".Jag resonerar som så att om jag åtminstone inte handlar precis som vanligt så indikerar jag att jag inte accepterar hur det fungerar just nu i alla fall.
    Ja, så tänker jag också, men någonstans måste man ändå dra gränsen för hur mycket man kan göra, exempelvis hur mycket man kan utesluta ur sin kost, och det är svårt att veta var man ska göra den gränsdragningen. Ska inte ens gå in på allt jag inte äter.

Men precis som du säger; jag tycker att vissa av KRAV-kraven är fullkomligt ogenomtänkta, men väljer man KRAV-märkt före omärkt så vet man i alla fall att det finns en tillsyn av hur varan är producerad, och visar att det är viktigt.

Och gott nytt år alla tanter! Hoppas ni hade lika trevliga nyårsaftnar som jag!