Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Fan vad trött jag blir på folk som tror att man INTE vill jobba bara för att man är arbetslös!!
Ja, är det inte olagligt?
Fast å andra sidan så vet man ju inte vem som står därunder och häver ur sig allt. Det är nog lättare att göra sådant där när man kan vara helt anonym. Precis som skidmasker vid demonstrationer.
Förresten, om jag plötsligt vinner en massa miljoner, då drar jag iväg på arkeologisk expedition till Nikumaroro för att leta efter Amelia Earhart. (Kostar bara 50000 dollar att få åka med, som hittat. )
abcnews.go.com/Technology/story
Jag vet inte vilket som är värst...att jag blivit uppfostrad och trott att rätt ska vara rätt, lagen ska följas och i slutändan så vinner rättvisan eller att verkligheten är precis tvärtom!
Jag tänker ofta på hur jag ska uppfostra mina barn den dagen när jag får barn...ska man vara optimist och ge dem samma uppfostran som jag? eller säga sanningen från början....?
Själv har jag mått så dåligt alltför många gånger för att saker och ting _ska_ ju vara rättvist!
Det roliga är att hon skulle kunna stå där och säga helt andra saker, det vet vi inte... Media har ju förvrängt sanningen många gånger....
Daa... kramar dig i den här tråden med, och sänder över en säck kramar att ta av vid behov!!
Ok... sällar mig glatt till tantfronten med låg humor, jag gapskrattade över kåt-morsor
Blev ännu roligare när jag såg framför mig hur vi gick ett helt gäng på bio och såg på Sherlock Holmes...
Jag vill också se den!!
Heloise, kan man beställa lapptäcken av dig, tycker det är underbart vackert!!
Tror Elsa kommer sova som en prinsessa under sitt!
Min stora talang är att en gång om året försöker ja avsluta mitt tomtebroderi... det slår till sådär vid nov-dec skiftet, och tomten blir aldrig klar... suck!
Kram till alla
Underbart med en ledig dag imorgon..kvitter...
Känner att jag verkligen behöver det. Men som vanligt blir nog den lediga dagen till att städa eller något annat "skoj".
Vad kul att det är många som broderar och syr. Jag syr inte så mycket mer än att fålla gardiner men broderar och stickar gör jag. Det är avkopplande att sitta med något framför teven.
Har märkt att jag håller mig bättre från godissug när jag är sysselsatt.
Nu är det nya tag att besegra sockersuget! Och jag ska börja på ett gym... Hjälp!
Hoppas att jag vågar det. Kommer känna mig urfånig, är inte så hemma där med alla redskap. Maken styrketränar ju och han blev minst sagt väldigt paff när jag berättade om mina träningsplaner.
Jag ska iallafall försöka. Skulle vara skönt att stärka upp rygg och magmuskler lite.
Vi gick aldrig på Sherlock Holmes, det var fullt, men imorron då ska vi göra ett nytt försök!
La in en bild på ett lapptäcke som jag gjort( till mamma)Elsa ska få ett liknande fast i miniversion. Tekniken kallas bargello.
Bruttan, jag har sytt på uppdrag och kan nog tänka mig att göra det igen när skolan är slut. Just nu har jag inte tid nog.
Däremot brukar jag inte göra lapptäcken som blir överkast, därför att det tar för lång tid( även om jag inte vill ha mkt pengar för arbetet så lägger man ner runt 40 timmar på ett enkel överkast) Oftast gör jag plädar( som den på bilden) det tar( beroende på mönster) ca 20 timmar från start till mål. Elsas lilla täcke tar väl kanske en 6 timmar eller så.
Jag skulle ha blivit lyrisk om mina vänner hade varit så omtänksamma, vad underbart!